Kiista kesälomasuunnitelmista
Miehellä on lomaa paljon enemmän, kuin minulla. Oma kesäloma vain kolme viikkoa, tahtoisin ehtiä tekemään asioita joista nautin. Mies ilmoitti, että olemme lomastani PUOLET mökillä. Totesin, että en halua tuhlata puolta lomastani mökillä olemiseen. Riitahan tästä tuli.
Kommentit (47)
Asuvatko miehen sukulaiset kuinka kaukana? Muistan vain omasta kokemuksestani, että miehen lähisukua tavattiin vain kesällä suvun mökiltä käsin. Oma sukuni asui samassa kaupungissa kuin me ja miksi oli ihan mukava lähteä toiselle puolelle Suomea. Miehellä oli siis hyvä syy toivoa osaa lomastamme hänen synnyinseudullaan, mutta kyllä se loma yhdessä mietittiin. Saimme miehen puolen sukumökin vain omaan käyttöömme ja kyläilyt tehtiin myös minun ehdoillani, eikä mies päsmäröinyt. Tottakai appivanhemmat ja miehen sisarukset olivat hieman loukkaantuneita mökkijärjestelyistä, mutta ilmoitin selkokielellä miehelle etten suostu muuhun. Sitten olisi saanut mennä yksin ja joskus menikin.
Mielestäni tiukka ei ja rajojen vetäminen on parisuhteessa tärkeää. Myös ap:n tapauksessa. Jos ei neuvottelut ja sovittelut auta, niin sitten kylmästi vain päättämään miten itse haluaa loman sujuvan.
Kai sitä pitäisi lomalla olla mielekästä molemmille
En nyt ymmärrä ongelmaa. Miehesi loma on pitempi kuin sinun, joten miksi hän ei voisi olla puolta omasta lomastaan mökillä? Silti jäisi osa hänenkin lomastaan yhdessä sinun kanssasi vietettäväksi jossakin muualla.
Määrääkö mies muutenkin sinun asioistasi ja tekemisistäsi?
No jos miehelle joku juttu extra tärkeä, miksi hän ei tee sitä ilman sinua
En aivan ymmärrä kommentteja, varmaan lapsettomien mielipiteitä. Perhe on tiimi ja kaikkien toiveet lomasta pitäisi kuulla ja sitten sovittaa budjettiin.
Jos yksin lähdet lasten kanssa, maksat kaiken yksin. Ja lasten toiveet/vaatimukset tulevat kalliiksi huvipuistoja/matkakohteita kierrellessä.
Mies veisi lapset sukuloimaan, kai niillä lapsilla olisi ok tutustua isän sukuun? Kaksi porukkaa, joiden kanssa on tultava toimeen, joita et itse valitse, ovat puolison suku ja työkaverit.
No sitte ollaan mökillä sekä reissussa