Kiista kesälomasuunnitelmista
Miehellä on lomaa paljon enemmän, kuin minulla. Oma kesäloma vain kolme viikkoa, tahtoisin ehtiä tekemään asioita joista nautin. Mies ilmoitti, että olemme lomastani PUOLET mökillä. Totesin, että en halua tuhlata puolta lomastani mökillä olemiseen. Riitahan tästä tuli.
Kommentit (47)
Olet nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja riita jatkui. Meillä siis on lapsia. Kerroin, että 1,5 vk mökillä tuntuu paljolta kun mulla vähemmän lomaa. Lopputulos: mies suuttui, koska hänen sukulaisia pitäisi ehtiä tavata. Minä voin kuulemma mennä tekemään omia juttuja lasten kanssa jos tämä menee sellaiseksi, että ei yhteisymmärrystä ole. Eli yhteinen lomamatka jota suunniteltu kääntyi niin, että minun pitäisi mennä sinne itse lasten kanssa jos en jaksa mökkeillä.
Järkyttävän lapsellista käytöstä...
Ratkaisu: Olet yhden viikon YKSIN missä haluat. Mies siis lasten kanssa missä haluaa. Kaksi viikkoa voitte olla joko perheenä tai sinä voit olla lasten kanssa muualla miehen mökkeillessä. Voitte käydä lasten kanssa mökillä pari päivää.
Vierailija kirjoitti:
Niin oliko siis lapsia?
Niin oliko ap siis lapsi?
Tässä kun mietin omaa lapsuuttani ei meidän perhe nuohonut koko lomaa kylkikyljessä vaan niitä asioista tehtii milloin millaisillakin kokoonpanoilla.
Nyt vaan ap olet se iso tyttö ja ns pidät puolesi.
Niin tavallista lapsiperhearjessa. Heittäkää kolikkoa, toisen halut sitten voittaa.
Kinaa tulee juuri siitä että mitä tehdään ja missä ollaan ja kenen luona sukuloidaan. Vähän kuin jouluna!
Kyllä se molempia tyydyttävä ratkaisu löytyy kunhan ei mene riitelyksi, se ei ratkaise yhtään mitään!
t. perhelomakonkari joka joustaa ja jolle joustetaan
Eli miehellä on enemmän lomaa ja vastaa myös lapsista enemmän ja nyt sinun pitäisi ns saada nuolla kermat kakun päältä ja saada tehdä itseäsi miellyttäviä asioita?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies saa määrätä?
Miksi ap pitäisi saada määrätä?
Kyllä minäkin suuttuisin jos joku sanoisi, että perheen kanssa mökillä vietetty aika on ajantuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä hänen suvun mökki? Miten olisi kolme yötä mökillä per viikko ja loput teet ihan mitä haluat?
Juu kyllä. Hänen suvun mökki ja lisäksi koko suku asuu seudulla, joten mies on laskenut, että kyläilyyn menee 2-3 päivää lomasta.
Aloitus on siis yhtä totta kuin Salatut elämät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä hänen suvun mökki? Miten olisi kolme yötä mökillä per viikko ja loput teet ihan mitä haluat?
Juu kyllä. Hänen suvun mökki ja lisäksi koko suku asuu seudulla, joten mies on laskenut, että kyläilyyn menee 2-3 päivää lomasta.
Heh, olipa sattumaa että heti eka kirjoittaja onnistui arvaamaan oikein.😂
Hmm...
Paha paha mies. Haluaa, että lapset tapaavat sukuaan.
Hänellä on pidempi loma, joten hän on ilmeisesti enemmän lasten kanssa. Miksi apn pitäisi saada lokoilla ilman lapsia?
Toisaalta, mies voi sukuloida lasten kanssa sitten, kun ap on töissä?
Lapsellisia nuo vanhemmat. Lapsiparat!
Koittakaa tehdä joku järkevä sopimus. :) Mies menee jo vähän etukäteen mökille ja tulet sitten perässä kun loma alkaa? Sitten olette mökillä, mutta teette myös jotain, mitä sinäkin toivot? Ilman, että se on joko tai
No mitä se sinun haluamasi tekeminen on ja kuinka pitkän ajan olet niihin ajatellut menevän?
Vaikea ehdottaa mitään kompromisseja ilman tätä tietoa.
Ja mitä lapset haluavat?
Eli mies suoraan siis kiristää sinua, että jos et lähde mökille niin hän ei sitten lähde sun kanssa perheenä minnekään?
Pidä pääsi. Mies ei voi olla (aina) se, joka päättää, miten toimitaan. Kuvitteleeko hän olevansa joku perheenpää, joka vaan ilmoittelee toimintasuunnitelmia vaimolle ja lapsille, passasi tämä tai ei? Se ei ole demokratiaa vaan diktatuuri.
Mitä mies on vastannut näihin:
a) miksi mökille pitää mennä nimenomaan perheen voimin?
b) miksi hänen sukulaisiin pitää mennä perheen voimin ja just kesälomalla?
c) miksi mökillä pitää olla ehdottomasti 1,5 viikkoa, siis koko köörin?
d) aikooko mies tosiaan kostaa lapsilleen ja perua teidän yhteisen kesälomatkan, jos sinä et suostu 1,5 viikkoon mökillä?
e) miten hän aikoo selittää lapsille tämän, että isi ei nyt lähde teidän mukaan?
Minä varmaan sinuna kävisin mökillä lasten kanssa, mutta en jäisi sinne 1,5 viikoksi. Eikö se mies ite osaa siellä pyykätä ja kokata ja nukkua yksin, pitääkö vaimon olla passaamassa ja järkkäämässä, vai onko se jotenkin "noloa" heidän suvussaan, ettei tehdä kaikkea ja sukuloina pariskuntana yhdessä 24/7, kun mitä ne muut sitten sanoo? Vai onko tässä jotain muuta?
Eihän kesäloma nyt vaan voi mennä niin, että toinen sanelee puolisonsa kesälomasuunnitelmat ja alkaa polkea jalkaa, jos puolisolla onkin oma tahto. Äidille poljetaan jalkaa 6-vuotiaana, kun ei saada omia suunnitelmia läpi, ei puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Eli mies suoraan siis kiristää sinua, että jos et lähde mökille niin hän ei sitten lähde sun kanssa perheenä minnekään?
Pidä pääsi. Mies ei voi olla (aina) se, joka päättää, miten toimitaan. Kuvitteleeko hän olevansa joku perheenpää, joka vaan ilmoittelee toimintasuunnitelmia vaimolle ja lapsille, passasi tämä tai ei? Se ei ole demokratiaa vaan diktatuuri.
En tiedä mikä tässä on ongelma. Hänellä olisi mahdollisuus lähteä mökille vaikka heti... Hän aloitti puheensa tosiaan näin, että hän ei lähde sitten suunnitellulle reissulle lankaan, että jos mä en ole mökillä niin hän ei ole reissussa. Kutakuinkin näin.
Miksi mies saa määrätä?