Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtava turistiryntäys tulossa viileisiin pohjoismaihin.

Vierailija
26.06.2024 |

Ei mene kauan, niin hellepakolaiset täyttävät kaikki pohjoismaiset hotellit ja leirintäalueet. Kohdemaat ovat nämä viileät maat, Norja, Islanti, Ruostsi, Suomi, Huippuvuoret, Grönlanti. Väkeä on kuin pipoa kaikki paikat täynnä. Täällä on 25 astetta viileämpää etelän maissa, suihkusta tulee vettä, keskipäivällä pystyy menemään ulos. Jos näistä väkirikkausta paikoista lahtee 1% liikkeelle, niin puhutaan sadoista miljoonista ihmisistä. Siinä on bisneksen paikka, mutta luonto kuormittuu kohtuuttomasti.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte kun vähän mainostaa Kreikassa jotain Norjan Altaa tai Ruotsin Kepnekaisea. Mainitsee lämpötilan ja mainostaa päivävaelluksia ja hotelleja. Sen jälkeen sana leviää ja pohjoiseen alkaa täysin hallitsematon turistiryntäys. Kukapa ei tulisi, jos on rahaa ja täälläpäin on 25 astetta viileämpää.

Vierailija
42/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien suomalaisten kannattaisi kokea 45 asteen helle, niin tietäisivät mistä puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen sanonut. Tulevaisuudessa raha tulee puhtaudesta ja viileydestä. Clean tech ja ilmastoturismi.

44/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miksi edes varakkaammat ihmiset kuumista Välimeren maista eivät ole ruvenneet matkustelemaan tänne kesäisin, vaikka muutamaksi viikoksi. Heille 25-30 astettakin tuntuisi mukavan viileältä. Itse pidän Pohjoismaita paratiisimaisina ilmaston puolesta. 

Vierailija
45/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole ihan ap:n omasta päästään keksimä juttu, vaan ihan asiantuntijatkin ennustavat näin. Ja mitä olen itse töissä jutellut mm. saksalaisten kanssa, niin saksalaisten mielenkiinto alkaa kääntyä pohjoiseen, kun etelässä käristyy. 

Jaa, ketään tuntemaani ranskalaista taas ei kiinnosta tulla kesälomailemaan tänne. 

Vielä.

Vierailija
46/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>+30c och solen skiner i skärgården. 

Vierailija
47/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti ette halua pysäyttää ilmastonmuutosta.

Itkettääkö? Mieti sitä saastuttamisen määrää jonka turistit luovat, luulisi viherpiiperoidenkin tämän asian ymmärtävän, vaikka tuo ymmärrys asioista muuten heikkoa onkin.

Eka persu tuli ulisemaan. Kiitos. Persun ulina on musiikkia korville.

Kaukana persusta, mutta minkä sinä harhaiselle pakkomielteellesi mahdat. Mutta onhan se hyvä että hullutkin päästetään kesälaitumille.

Eikö olekin rasittava trolli tämä.

Vierailija
48/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Olen ihmetellyt miksi edes varakkaammat ihmiset kuumista Välimeren maista eivät ole ruvenneet matkustelemaan tänne kesäisin, vaikka muutamaksi viikoksi. Heille 25-30 astettakin tuntuisi mukavan viileältä. Itse pidän Pohjoismaita paratiisimaisina ilmaston puolesta. 

Ei siitä ole montaa vuotta, kun Suomessa oli viileähkö keskikesä ja se houkutteli ihmisiä Euroopasta. 

Välimeren maissa on kai tapana matkustaa muualle, koska lämpö on niin tavallista. Ihmisten virtakin kulkee enemmän sinne päin kuin sieltä pois. 

Vierailija
49/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina säälinyt maita, joissa on valtavat turistilaumat, olen itsekin parissa sellaisessa elänyt - enää en menisi vaikka maksettaisiin. Ja kyllähän niistä maksettiin hyvin niistä hommista.

Mutta yhden elinkeinon hyöty (matkailuteollisuus) on pois muilta ja ympäristöltä: luonto kärsii, mutta niin kärsiin myös ihmisen luoma infrastruktuuri. Joskus jopa koko kulttuuri. Jos kulttuuri on pieni, se saattaa ikään kuin jähmettyä ja museoitua tietynlaiseksi fraasiksi. On tullut sekin nähtyä ja koettua.

Ei ikinä massaturismia tänne. Rottalaumat pitää ohjata alueille, jotka ovat jo mennyttä kalua. Siellä saavat maata rannalla auringon alla ja räpsiä kuvia toisistaan, kun on niin ihanan kuumaa ja vapaata ja ihan erilaista kuin siellä tylsässä kotimaassa. Sitähän nämä aina hokevat.

Vierailija
50/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, kunhan käyttävät paikallisia palveluita. Suomalaiset yrittäjät tarvitsevat asiakkaita ja keskituloisten sekä köyhien suomalaisten ostovoima on pilattu ja rikkaat suomalaiset eivät käytä suomalaisten palveluita. 

Vierailija
51/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomi kärsii vähiten, koska tylsin ja rumin pohjoismaa. Menkööt Tukholmaan ja Norjan vuonoihin.

Vierailija
52/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon? Ei kuule vi...... tule. Turha pelätä. 

Vierailija
53/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirppanokka ranskalaiset nyrpistää nenäänsä Suomen rumille kaupungeille ja mauttomalle ruoalle. 

Vierailija
54/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole ihan ap:n omasta päästään keksimä juttu, vaan ihan asiantuntijatkin ennustavat näin. Ja mitä olen itse töissä jutellut mm. saksalaisten kanssa, niin saksalaisten mielenkiinto alkaa kääntyä pohjoiseen, kun etelässä käristyy. 

Jaa, ketään tuntemaani ranskalaista taas ei kiinnosta tulla kesälomailemaan tänne. 

Ei vielä. Minä taas tunnen useammankin täällä lomailleen ranskalaisen. Osa on käynyt täällä jopa talvella. 

Vierailija
55/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, kunhan käyttävät paikallisia palveluita. Suomalaiset yrittäjät tarvitsevat asiakkaita ja keskituloisten sekä köyhien suomalaisten ostovoima on pilattu ja rikkaat suomalaiset eivät käytä suomalaisten palveluita. 

Ei tule näillä hinnoilla. Lasi viiniä suomessa maksaa jo monessa paikassa 10-12€. Ruuat myös ylihinnoiteltu. 

Vierailija
56/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakua on täältä ennenkin potkittu, luulisi oppineen kerrasta.118

Vierailija
57/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Täällä ei ole vielä panostettu riittävästi luksusmatkailuun, vaikka suunta onkin oikea. 

Vierailija
58/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentolöpö on vielä halpaa 

Vierailija
59/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippuvuoret ja Grönlanti eivät ole mitään turistikohteita. Voihan sinne mennä, muttei siellä ole mitään tekemistä.

Olet väärässä. Huippuvuorilla käy paljon turisteja ympärivuoden. Se on luontomatkakohde jossa on neljän kuukauden yötön yö. Upeat maisemat sinne vetää, patikointi vuoristossa, moottorikelkkailu, kesäaikaan vesillä liikkuminen  yms. Ja ainutlaatuinen ympäristö ja ilmasto. Jääkarhujakin voi nähdä, alueiden rajat on tarkat minkä yli kun mennään on oltava ase mukana aina näiden varalta. Porot jolkottelee siellä täällä. 

Vierailija
60/65 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kallis maa lomailla ja eurooppalaiset haluavat meren äärelle lomalla. Meren jossa voi uida, sukellella, vesihiihtää jne. Haluavat kesätunnelman jossa rentoudutaan ja palvelu pelaa kohtuulliseen hintaan. Hyvää, edullista ruokaa mereneläviä. Ei näitä elementtejä täältä löydy. Muutama voi satunnaisesti eksyä tänne, mutta uudestaan eivät tule. Eilenkin tapasin terassilla irlantilaisia jotka kiertävät pohjoismaita, kauhistelivat hintoja. Savonlinnan ooppera juhlilla käy jonkun verran ulkomaalaisia, mutta se onkin kulttuurimatka ei säähän liittyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi