Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatko ylinopeutta, jos edellä ajavakin ajaa?

Vierailija
26.06.2024 |

Itse en aja. Minulla on oma tahto.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aja. Erityisesti tämän huomaa maantiellä, kun rajoitus putoaa taajaman kohdalla kuuteen- tai jopa viiteenkymppiin. Ennen näitä rajoituksia nihkeästi kahdeksaakymppiä ajanut auto häipyy edestäni horisonttiin eli ei juurikaan pudota nopeuttaan. Erityisesti taajamissa rajoitusten noudattaminen on erityisen tärkeätä.

Vierailija
42/43 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite laitan matkalla vakkariin aika tarkasti rajoitus +10%. Sitten jos joku hitaampi tulee eteen, niin ohitan ja jos taas joku haluaa mennä kovempaa, niin saa ohittaa minut. Melkoisen stressitöntä. Paitsi...

Vakionopeuspapat. Ajelevat reilua 90 km/h satasen alueella. Sitten kun ohitat ne, niin seuraavan kerran kun rajoitus tippuu 80:aan tai jopa alemmeas, niin samat papat köröttelee sitä reilua yhdeksääkymppiä ohi. Sitten ovat taas tien tukkona, kun rajoitus nousee. Eivät varmaan seuraa lainkaan rajoituksia, vaan ajavat sitä samaa vauhtia, vaikka rajoitus olisi 50 km/h

Itse olen huomannut tämän +/- 50v naisissa. 70 on se vauhti 80 alueella. Kun tulee taajama matka jatkuu samalla vauhdilla niin pitkään kuin tietä riittää :D

Rajoituksen muuttuminen voi jäädä huomaamatta. Oma hieman vanhempi autoni lukee liikennemerkkejä ja antaa varoitusäänen liiasta nopeudesta. Tosin äänen voimakkuutta ei voi säätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan yleensä auton mittarin mukaan suurinta sallittua niin voin olla mittarivirheen vuoksi varma ettei tule ajettua ylinopeutta. Liikennemerkeissä on kerrottu suurin sallittu nopeus. Joskus ajan toki hiljempaakin jos näkyvyys- tai keliolosuhteet sitä vaativat. Minua ei kiinnosta mitä takana olevat ajattelevat tai jos heillä sattuukin olemaan kiire. Olisivat lähteneet aikaisemmin tien päälle. Heidän huono arviointikykynsä tai itse keksimänsä nopeusrajoitukset eivät vaikuta minun ajonopeuksiini. Olen ajanut jo 50 vuotta ilman pienintäkään kolaria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan