Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatko ylinopeutta, jos edellä ajavakin ajaa?

Vierailija
26.06.2024 |

Itse en aja. Minulla on oma tahto.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo porukka on sitä joka myös ajaa punaisia päin kun edellä ajavakin ajaa. Eli kaikki autoilijat.

Vierailija
2/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan aina vakkari päällä kun mahdollista, gps nopeus tasan suurin sallittu, yleensä melkein +10kmh auton mittarissa mittarivirheen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite laitan matkalla vakkariin aika tarkasti rajoitus +10%. Sitten jos joku hitaampi tulee eteen, niin ohitan ja jos taas joku haluaa mennä kovempaa, niin saa ohittaa minut. Melkoisen stressitöntä. Paitsi...

Vakionopeuspapat. Ajelevat reilua 90 km/h satasen alueella. Sitten kun ohitat ne, niin seuraavan kerran kun rajoitus tippuu 80:aan tai jopa alemmeas, niin samat papat köröttelee sitä reilua yhdeksääkymppiä ohi. Sitten ovat taas tien tukkona, kun rajoitus nousee. Eivät varmaan seuraa lainkaan rajoituksia, vaan ajavat sitä samaa vauhtia, vaikka rajoitus olisi 50 km/h

Vierailija
4/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan aina vakkari päällä kun mahdollista, gps nopeus tasan suurin sallittu, yleensä melkein +10kmh auton mittarissa mittarivirheen takia.

Ilmeisen vanha auto? Uusissa mittarivirhe on luokkaa 1-2 km/h. 

Vierailija
5/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite laitan matkalla vakkariin aika tarkasti rajoitus +10%. Sitten jos joku hitaampi tulee eteen, niin ohitan ja jos taas joku haluaa mennä kovempaa, niin saa ohittaa minut. Melkoisen stressitöntä. Paitsi...

Vakionopeuspapat. Ajelevat reilua 90 km/h satasen alueella. Sitten kun ohitat ne, niin seuraavan kerran kun rajoitus tippuu 80:aan tai jopa alemmeas, niin samat papat köröttelee sitä reilua yhdeksääkymppiä ohi. Sitten ovat taas tien tukkona, kun rajoitus nousee. Eivät varmaan seuraa lainkaan rajoituksia, vaan ajavat sitä samaa vauhtia, vaikka rajoitus olisi 50 km/h

Hauskasti toteamme siis että ajamalla tasaista nopeutta pääsee perille samassa ajassa kuin noudattamalla nopeusrajoituksia. 

Vierailija
6/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten erikseen nämä ylinopeutta ajavat ja liian pienellä turvavälillä. Autoina mm bmw, mersu, volvo, skoda, audi. Toyota miehet sivistyneitä ja hyvä tapaisia.

Vierailija
7/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ajan aina nopeusrajoitusten mukaan. 

Ajan esim 80 alueella mittarin mukaa tasan 80km/h. 

En ymmärrä takapuskurissa roikkujia ja ylinopeutta ajavia, heidät pitäisi laittaa uudestaan autokouluun.

Vierailija
8/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mittarivirhe? En ole vielä virheellisesti toimivaan mittariin törmännyt.

Vierailija
9/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Nelisen vuotta vanha hybridi. Kameran ohi ajan +8km. Jos poliisi seisoo tutkan kanssa,ajan +11km yli ja ohi. Siinä heidän varmuus vähennys. Olen ajanut +13km tutkien ohikin,ei heillä kiinnosta pysäyttää 1-2km ylinopeutta ajavaa,muuten voivat missata ne jotka ajaa niin lujaa,et kortti pois. Moottoripyörä poliisin ohikin olen ajanut +9km. Eikä noteeraa. Ja nämähän olen testannut ihan kameroilla varustettujen peltipoliisien kohdalla vakionopeudensäätimellä. Tokihan se poliisi voi pysäyttää mut kun ajan 1km yli. 

Vierailija
10/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun autossa mittari näyttää noin 5km/h liikaa eli hyvin voi ajaa mittarin mukaan sitä suurinta sallittua nopeutta pelkoa siitä että ajaa ylinopeutta.

Vierailija
11/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Nelisen vuotta vanha hybridi. Kameran ohi ajan +8km. Jos poliisi seisoo tutkan kanssa,ajan +11km yli ja ohi. Siinä heidän varmuus vähennys. Olen ajanut +13km tutkien ohikin,ei heillä kiinnosta pysäyttää 1-2km ylinopeutta ajavaa,muuten voivat missata ne jotka ajaa niin lujaa,et kortti pois. Moottoripyörä poliisin ohikin olen ajanut +9km. Eikä noteeraa. Ja nämähän olen testannut ihan kameroilla varustettujen peltipoliisien kohdalla vakionopeudensäätimellä. Tokihan se poliisi voi pysäyttää mut kun ajan 1km yli. 

Ihan eri asia kuin mittarivirhe :D Kyllä mäkin ajan kameroihin 8 kilsaa yli, ei ne kamerat niistä nopeuksista välähtele. Mutta ei se mittarivirhettä tarkoita. Uusissa autoissa mittarit näyttää todella lähelle sitä mitä todellinen nopeus on. 

Vierailija
12/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto ei ole mikään löysällä jousituksella, tunnottamalla ohjauksella sekä olemattomilla jarruilla varustettu citykoppi tai muu vastaava niin valtateillä pystyy helposti ajamaan 140-160km/h vaarantamatta muita tai itseään. Moottoriteillä 200km/h on myös turvallista.

Vierailija
13/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi nämä ylinopeutta tahalteen ajavat laittaa kortti kuivumaan. Vaikka poliiseilla on varmuusvähennykset ja ei viitti pienestä sakottaa, niin ei saa ajaa piiruakaan ylinopeutta. Rikollisia ilmeisesti auton ratissa paljonkin.

Vierailija
14/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asia kuin mittarivirhe :D Kyllä mäkin ajan kameroihin 8 kilsaa yli, ei ne kamerat niistä nopeuksista välähtele. Mutta ei se mittarivirhettä tarkoita. Uusissa autoissa mittarit näyttää todella lähelle sitä mitä todellinen nopeus on. 

No ei näytä kaikissa. tai no ehkä 2022 vuotinen on jo niin vanha romu että uudemmat on tosi paljon tarkempia.

Vierailija
15/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään autoissa alkaa olemaan niin tarkat mittarit että pitäisi sakotusjärjestelmää muuttaa siten ettei sallittaisi yhtään ylinopeutta. 

Vierailija
16/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäätkö kaivoon,jos joku muukin hyppää?

Vierailija
17/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten erikseen nämä ylinopeutta ajavat ja liian pienellä turvavälillä. Autoina mm bmw, mersu, volvo, skoda, audi. Toyota miehet sivistyneitä ja hyvä tapaisia.

Ajan itse BMW:llä ja aina nopeursarjoitusten mukaan. Myös vilkku toimii, jopa parkkihallissa. Olin ihan samanlainen silloin kun ajoin Volkkaria ja silloin kun ajoin Nissania.

Toyotakuskeissa on paljon sangen erikoisia kuskeja. Ehkä siksi että se on vanhojen kääkkien suosikkiauto.

Jos joku ponnahtaa eteen ilman vilkkua ja roimaa alinopeutta ajaen= tojo.

Jos joku auto köröttää alle noperusrajoituksen mutta ei hidasta ollenkaan tietyöalueella = Tojo. 

Ja jos joku köröttää hitaasti mutta vetää ohituspaikat nasta laudassa vasenta kaistaa = Tojo. 

Aika suurella todennäköisyydellä

Vierailija
18/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toyota kuskeille käy ylpeyden päälle kun ajavat satasen alueella 80-kymppiä ja kun niitä lähtee ohittamaan painavatkin kaasun pohjaan, kuvittelevat olevansa jotain teiden valtiaita ilmeisesti.

Vierailija
19/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kahdessä autossa, vm 2023 ja 2024 ei mittarivirhettä ole käytännössä ollenkaan. Uskon että uudet autot ottaa nopeuden gps:stä koska renkaidenkaan vaihto eri kokoisiin ei vaikuta nopeusmittariin mitenkään.

Vierailija
20/29 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan yleensä pientä ylinopeutta ja siksi, että jos ajaisin mittarin mukaan tasan 100 km/h, niin oikeasti vauhti on 95 km/h, joten yleensä ajan mittarin mukaan 110 km/h, eli noin 105 km/h. 

Ja todellakin ärsyttävintä on pientä alinopeutta ajavat ihmiset ja erityisesti ne, jotka eivät näytä pystyvän hahmottamaan sitä, että nopeusrajoitus vaihtuu. Köröttävät vain sitä 90 km/h, oli rajoitus sitten 100, 80 tai 60. Ja erityisen kummallisia ovat ne, joilla vauhti kiihtyy kovasti, kun tulee ohituskaista, ensin ajavat siinä edessä sitä 90 satasen alueella, sitten kun tulee ohituskaista, niin ajavat 110... monesti olen ihmetellyt, että mistä moinen johtuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi