Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti, jos olisit rikas, niin kävisitkö töissä?

Vierailija
25.06.2024 |

Eli vaikka tyyliin joku lottovoittaja, perijä jne

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Huolehtisin lapsista, liikkuisin luonnossa, treenaisin, golfaisin. Lukisin latinaa ja italiaa omaksi iloksi

Ja näitä ei voi millään tehdä töiden lisäksi 😀 

Mä laitan aamulla lapsen kouluun ja istun koneen äärellä jumissa klo 16-17 saakka. Illat olen töistä ja stressistä niin väsynyt, kuin olla ja voi. Kyllä, liikun toki nytkin mutta ei tarvitsisi tehdä sitä kello kaulassa, elämä olisi stressitöntä, olisi sitä aikaa itsellekin. Pointti oli se, että olisi oikeasti aikaa rauhassa tehdä niitä asioita, mitä haluaa. Kielten opiskeluun mulla ei ole paukkuja tällä hetkellä, työ riittää aivotyöksi ihan riittämiin

Kannattaa pohtia, onko tuo sinun työsi sen arvoista, että et juuri muuhun pysty.

He

Olet oikeassa ja kyllä sitä on miettinytkin. Mutta kun tästä tienaa sen verran, että elämä on jotenkin siedettävää, niin näillä mennään. Mukava välillä kuitenkin haaveilla muustakin

Vierailija
102/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vastuutonta väkeä täällä. Vaikka olisi kuinka rikas, pitäisi muistaa, että vain palkkatyö tai yrittäminen kasvattavat taloutta ja tuovat veroeuroja. Minä kantaisin vastuuni lottovoiton jälkeenkin.

Valtion tilille voi suoraan maksaa rahaa, ei sitä tarvitse kierrättää jonkun työpaikan kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen näkee että pääosa ihmisistä lopettaisi omat työnsä heti jos voisi. Mutta samaan aikaan kuitenkin yrittävät lesota kuinka niin rakastavat työtään, työ on tärkeintä ihmiselle maailmassa, kyllä raataa pitää vaikka ilmaiseksi yms. :D

Vierailija
104/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele rikas. Lottovoittaja voi saada lotosta 400'000 tai 4'000'000. Perijä voi saada 2'000 tai 20'000. Perintö ei ole ikinä niin iso, että sen turvin voisi jäädä työttömäksi, vaikka työmarkkinatuki ja asumistuki kuittaavatkin kaikki kulut.

Voisi, jos se perintö olisi 15 miljoonaa tai 3 miljardia.

Ja riippuu missä iässä perii, onko 20 vai 55. En mä ole mitään miljardeja perinyt, mutta pärjään ihan loistavasti kotirouvana ilman sentinkään tuloja niillä perinnöilläni jotka oon saanut varttuneena. 

Vierailija
105/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Huolehtisin lapsista, liikkuisin luonnossa, treenaisin, golfaisin. Lukisin latinaa ja italiaa omaksi iloksi

Eipähän sitä oikein ehdi.

Tottahan se on että tämä päätetyöskentely passivoi ja on vaikeaa saada itseä liikkeelle iltaisin. Liikuntaa tulee harrastettua liian vähän, mutta kyllä minä olen saanut lapsen, kodin ja kesämökin hoidettua ja harrastettua metsästystä, kalastusta, metsästyskoiraharrastusta, salia, hiihtoa.. Jos tekisi kuuden tunnin työpäiviä ehtisi ihan täydellisesti kaikkea mitä haluaisin ehtiä.

Vierailija
106/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin työteon nelikymppisenä, kun perin vajaat puolisen miljoonaa. Nyt olen jo vanhuuseläkkeellä ja eläkekin on minulle riittävä, koska niiden 20 vuoden ajan kun olin työelämässä sain todella hyvää palkkaa. Tottakai muutakin pitää olla kuin työnteko esim. maalaustaide, musiikki ja kirjallisuus yms. ovat vaativia harrastuksia.

Vierailija
107/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän nytkin osinkotuloilla ja en käy töissä kuin silloin tällöin jottei kaikki oppimani asiat pääse unohtumaan.

Vierailija
108/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tuolla kirjoittajalla ei ole lapsia, kun ei ole ymmärrystä, ettei tunti illassa riitä mihinkään harrasteluun ja jos päivätyöstä ja lasten ja kodinhoidosta on väsynyt ei edes jaksa. Ilta lasten kanssa on päivällisen laitto, syönti, lasten harrastukset, iltapesu ja nukkumaan laitto. Sen jälkeen on ilta, eikä enää lähdetä golfailemaan. Sitten kuudelta aamulla ylös, että ehtii viemään lapset päiväkotiin.

Vierailija
109/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vastuutonta väkeä täällä. Vaikka olisi kuinka rikas, pitäisi muistaa, että vain palkkatyö tai yrittäminen kasvattavat taloutta ja tuovat veroeuroja. Minä kantaisin vastuuni lottovoiton jälkeenkin.

Eiköhän valtio niitä verotuloja saa varakkaiden kiinteistö-auto-vene- ym ihan kaiken kuluttamisen veroista. 

Vierailija
110/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin huonoa taidetta jota yrittäisin saada kaupaksi. Lisäksi tekisin vapaaehtoistyötä kodittomien eläinten hyväksi.

Vierailija
111/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sen näkee että pääosa ihmisistä lopettaisi omat työnsä heti jos voisi. Mutta samaan aikaan kuitenkin yrittävät lesota kuinka niin rakastavat työtään, työ on tärkeintä ihmiselle maailmassa, kyllä raataa pitää vaikka ilmaiseksi yms. :D

Ei kukaan ilmaiseksi raataisi

Vierailija
112/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion tilille voi suoraan maksaa rahaa, ei sitä tarvitse kierrättää jonkun työpaikan kautta.

Tyypillinen virheajattelu. Että yhteiskunnan pyörittäminen vaatii vain jostain lisää ja lisää systeemiin tungettua rahaa. No sitähän on sitten otettu mistä saa, yleensä velkana rahoituslaitoksilta.

Yhteiskunnan pyörittäminen vaatii nimenomaan arvonlisää. Siis sitä, että tehdään työtä, joka kasvattaa sen käytetyn rahan arvoa.

Vierailija
113/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, miksi edes pitäisi?

Vierailija
114/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ilmaiseksi raataisi

Paitsi että raataa, ilmaisissa harjoitteluissa, työkokeiluissa yms. Sen lisäksi kaikki nämä täälläkin elvistelevät "en nouse alle 6000 palkan edes sängystä" huutelee jatkuvasti kuinka työttömien pitää mennä vaikka käpyjä keräämään ilmaiseksi.

Vierailija
115/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä enää varsinaisessa työssä. Tekisin kyllä jotain, todennäköisesti jotain pienipalkkaista osa-aikaista.

Vierailija
116/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hekin jotain tekevät. Itseä ei ainakaan jaksa innostaa mitkään kulttuuririennot niin paljoa, että tulisi ikuisesti jaksettua vaan hurvitella. Eikös jalkapallojoukkueilla ja FI-talleilla ole miljonäärirahoittajia? Kai se johonkin tällaiseen sitten menisi. Oman meikkibrändin lanseeraamiseen, tai jotain

Vierailija
117/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään työstäni ja työyhteisöstä, joten ehkä jotain 50% työaikaa voisin tehdä syys-toukokuun, kesällä olisin pois useamman kuukauden. Eri asia sitten, kävisikö tämä työnantajalle, ja jos vaihtoehto olisi täysiaikainen työ tai ei työtä ollenkaan, valitsisin jälkimmäisen.

Vierailija
118/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta pidän työstäni ja erityisesti työkavereistani niin paljon, että ehkä haluaisin pysytellä töissä. Saattaisin kuitenkin tehdä lyhennettyä työaikaa.

Toisaalta tulisi kenkku olo hillota työpaikkaa joltakin, joka sitä saattaisi tarvita enemmän kun minä. 

Jos voittaisin lotossa, niin kenties pysyisin jonkin aikaa töissä, että saan perehdytettyä seuraajani kunnolla ja ajan kanssa ja pikkuhiljaa jättäytyisin pois päivittäisestä hommasta, ottaen vastaan vain sellaisia kiinnostavia ja haastavia projekteja, joihin muilla ei aika muun työn ohessa riitä.

Vierailija
119/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tuolla kirjoittajalla ei ole lapsia, kun ei ole ymmärrystä, ettei tunti illassa riitä mihinkään harrasteluun ja jos päivätyöstä ja lasten ja kodinhoidosta on väsynyt ei edes jaksa. Ilta lasten kanssa on päivällisen laitto, syönti, lasten harrastukset, iltapesu ja nukkumaan laitto. Sen jälkeen on ilta, eikä enää lähdetä golfailemaan. Sitten kuudelta aamulla ylös, että ehtii viemään lapset päiväkotiin.

Mulla on ainakin lapsi ja hyvin olen ehtinyt, silloinkin kun oltiin lapsen kanssa lähes 200 miehen vuotuista matkapäivää kaksin. Oli kuitenkin viikonloput. Lapsen liikuntakerhon aikaan kävin omassa liikuntaharrastuksessa. Hiihdin lapsi pulkassa ja lenkkeilin lapsi repussa tai juoksurattaissa. Lapsi oli hoidossa työpäivät niin kävin työpäivän lopuksi urheilemassa, jne jne.

Vierailija
120/133 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen virheajattelu. Että yhteiskunnan pyörittäminen vaatii vain jostain lisää ja lisää systeemiin tungettua rahaa. No sitähän on sitten otettu mistä saa, yleensä velkana rahoituslaitoksilta.

Yhteiskunnan pyörittäminen vaatii nimenomaan arvonlisää. Siis sitä, että tehdään työtä, joka kasvattaa sen käytetyn rahan arvoa.

Tämä on vauvapalsta, jossa pyörii persuja ja heikkolahjaisia muutenkin. Menee hukkaan noin hienot virkkeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme