Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni sanoo että siivoamme lelut joka ilta lattialta! Eli miten saan lapset lopettamaan sotkemisen?ov

Vierailija
31.01.2007 |

Meillä ei moinen onnistu koska lapset sekoittavat aina huoneesa jo alta puolessa tunnissa niin ettei lattialla voi kulkea! Kun siivotaan he joutuvat itse kerämään lelut laatikoihin, minä en sitä tee. Olen koittanut tätä että siivoamme joka ilta, mutta aikaa menee niin kohtuuttomasti jopa 2h ennen kuin lattia näkyy että siitä on ollut luovuttava! Luulisi että kun he joutuvat kuitenkin itse kerääämään tavaransa oppisivat olemaan sotkematta niin kauheasti mutta ei! Muistan itse olleeni pienenä myös kova sotkemaan=( Lapset ovat 4,5 ja 7 vuotiaita.... En voi kieltää lapsia leikkimästäkään... Muuten ovat rauhallisia ja ihan " normaaleita" tyttösiä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset voivat hyvin käydä läpi lelujaan ja päättää, mitä tarvitsevat vielä ja mistä voi jo luopua. Voit vaikka etukäteen tutkia tilannetta ja antaa sopivan kokoisen laatikon tyyliin " Tämä pitäisi saada täyteen" .

Kannustimena voisi olla vaikka se, että viette kertyneet lelut ja muut tavarat kirpputorille myyntiin kevään korvalla - esim. monet leikkipuistothan järkkäävät kirppispäiviä aina silloin tällöin. Ja rahat voi pitää tietenkin itse:)

Jos ette jaksa odottaa kevättä ja muutenkin hyvä vaihtoehto: Voisitte viedä tavarat yhdessä jonkin yhdistyksen tai yhteisön kirpputorille. Silloin tytöt näkisivät myös sen, että toisen entisestä lelusta voi vielä tulla paljon iloa muille lapsille.

Vierailija
22/26 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten mahtaa sukulaiset reagoida jos eliminoin kaikki heidän ostamansa lahjat... oman ikäiset kuten lasten kummit ottavat tosisissaan sen kun pyydän vaatteita lahjaksi jos kysytään mutta muille tuntuu olevan mahdotonta ymmärtää, vaikka näkevät itse tavaravuoremme! Ja olen huomauttanut asiasta useasti...AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääntö menee perille.

Vierailija
24/26 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikki on lapselle mahtava psyykkinen voimavara. Mutta iltasiivoukset on aloitettu jo yksi vuotiaana ja nyt ne sujuvat ilman ihmettelyä.

Vierailija
25/26 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siellä on tarkoitus nukkua.

Meillä on saanut jättää erikoisluvalla jonkun kivan leikin levälleen, jonka sitten oletamme seuraavana päivänä jatkuvan. Haluamme kunnioittaa lasten leikkiä ja lapsistamme on tullutkin hyviä leikkijöitä.

Lapset on ihan hyvä heidän itsensäkin ja leikin sujumisen kannalta opettaa siihen, että leikin loputtua leikki kerätään ennen uusien lelujen ottamista. Lapsi oppii keskittymään eikä haahuile päämäärättömästi vain levittämässä leluja (sehän ei vielä ole leikkiä!). Leikkiminen on PALJON palkitsevampaa, kun kaikki roina ei ole sekoittamassa pieniä ajatuksia.

Paljon asiaa auttaa se, että lelut on järjestyksessä hyllyssä suht' pienissä laatikoissa. Isot romukopat pois ja lelut aiheen mukaan järjestykseen eli hyllystä voi ottaa esim. eläimet, barbit, pikkuautot tai legot. Eikä niin, että vedetään sängyn alta iso vuodevaatelaatikko, jossa nuo kaikki edellämainitut tavarat ovat sekamelskassa.

T: Päikkytäti ja kolmen äiti =)

Vierailija
26/26 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Tottakai silloin voi joustaa, jos on meneillään kotileikki mihin tarvitaan dubloja " ruuaksi" tmv. Usein vaan tuppaa olemaan niin, että kun edellinen leikki unohtuu alkaa uusi. En näe, että se korjaaminen siinä väissä rajoittaa mitenkään luovuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän