Missä ne valtion 500 kesätyöpaikkaa on?
Kommentit (18)
Niin, etusijalla tulee olla niiden, jotka edes ne hakemukset löytävät ilman vauvapalstaa.
Meni jo Joulukuussa. Kannattaisi olla hereillä
Menen poliisilaitokselle lupasihteeriksi.
Ne on niitä "piilotyöpaikkoja", jotka on tarkoitettu paremmin toimeen tulevien lapsille, ei pienituloisille.
V1ttuko, minä menin silloin lapsena tai siis nuorena tai aikunenhan jo olin mutta menin paasaamaan miten rikkaiden ja poliitikkojen lapset vain saa kesätyöpaikkoja, kotona. niin vanhemmat sitten hommas isoveljelleni, työn, ja se oli sellaiselta alata jolle se ei ees ole kouluttautunut vaan minä, olin siihen kouluttautumassa, oikein yliopistossa. Eikä ne kertonut mulle mitään siittä, kuin jälkeen päin paljon ja sanoivat, että yhden vain sai sinne perheestä. Niin minä en saanut sitten työtä, enkä minä saanut ikinä sen alan hommia mistään. Olisin vaan pitänyt suuni kiinni. Olen jälkeenpäin lohduttanut itseäni että, en olisi ollut ykkös vaihtoehto vaikka mitä oisin tehnyt tai ollut tekemättä.
Niillä 500 kesätyöpaikalla ei suomen työttömyys muutu miksikään.
Vierailija kirjoitti:
V1ttuko, minä menin silloin lapsena tai siis nuorena tai aikunenhan jo olin mutta menin paasaamaan miten rikkaiden ja poliitikkojen lapset vain saa kesätyöpaikkoja, kotona. niin vanhemmat sitten hommas isoveljelleni, työn, ja se oli sellaiselta alata jolle se ei ees ole kouluttautunut vaan minä, olin siihen kouluttautumassa, oikein yliopistossa. Eikä ne kertonut mulle mitään siittä, kuin jälkeen päin paljon ja sanoivat, että yhden vain sai sinne perheestä. Niin minä en saanut sitten työtä, enkä minä saanut ikinä sen alan hommia mistään. Olisin vaan pitänyt suuni kiinni. Olen jälkeenpäin lohduttanut itseäni että, en olisi ollut ykkös vaihtoehto vaikka mitä oisin tehnyt tai ollut tekemättä.
Sitten aina tulee mieleen, että ei suomessa pitäisi olla yliopistoissa pakollisia harjoitelu jaksoja vaan niin että opiskelee vaan sen asian mistä on kiinnostunut. Mutta ei ihmiset ole kiinnostuneita tästä miten, kerron esim miten Austraaliassa on asia, vaan että sulla aina pyörii nuo sinun jutut samassa asiassa.
Ei ole sua varten.
Niihin ei oteta sellasia, joilla ei ole omatoimisuutta, vaan kyselevät vauvapalstalla
Kansanedustajien lapsille ja sukulaisille ne on jo jaettu.
Valtiolla paikkoja ei jaeta hyväveliverkoston avulla kuten yksityisellä puolella ja kesätyöpaikat on haettavissa valtiolle.fi:ssä joulu-helmikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi valtion virastossa, jossa olen töissä, otettiin työntekijöiden läheisiä kesätöihin ilman julkista hakua joskus 2000-luvun alussa. Nykyään valitaan julkisen haun hakijoista parhaiten hakukriteerit täyttävä.
Vierailija kirjoitti:
poliitikkojen kakarat jakoi ne jo keskenään. sori oot myöhässä.
Jep! Päätös syntyi eilen ja asiasta tiedotettiin n.klo. 22,00...aamuun mennessä kaikki oli jaettu poliitikkojen kakroille!
Niin tuleeko niitä paikkoja enää tälle kesälle vai tarkoitettiinko vuoden 2027 kesää?
Nyt on jo pian toukokuu ja meidän virastoon otettiin 0 kpl kesäharjoittelijoita, koska yt:t menossa.
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla paikkoja ei jaeta hyväveliverkoston avulla kuten yksityisellä puolella ja kesätyöpaikat on haettavissa valtiolle.fi:ssä joulu-helmikuussa.
Joo mutta suhteilla menee silti useinkin
Vierailija kirjoitti:
Ne leikattiin jo pois
LAPSET! Te ootte ilkiöitä...Kelli 22,00 Petteri ilmoitti ilo uutisen kaikelle kansalle kerrottavaksi. Nuorille 500 kesätyö paikkaa...Kello 22,01 Riika tädin sakset kävi naps,naps..nyt me leikattiin ja valtio säästää...Hyvää vappua vaan kaikille, itse kullekkin säädylle...Toitottaa; Turun paappa
poliitikkojen kakarat jakoi ne jo keskenään. sori oot myöhässä.