Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua biologisen isän sukulaisiin jotka ei ole koskaan hyväksyneet adoptiota?

Vierailija
25.06.2024 |

Isäni adoptoi minut ollessani lapsi, koska hän on ollut isäni käytännössä siitä asti kun olin 2-3v. Biologinen isä kuoli ollessani pieni, mutta hänen sukulaisensa, esimerkiksi siskonsa ja siskonsa tytär, pitää minua edelleen "heidän sukunsa" lapsena. Juhannuksen aikana olivat postanneet kuvia 90-luvulta missä olen vauva ja tekstissä ikävöitiin entisiä aikoja, syyllistettiin vanhempiani adoptiosta  ja valiteltiin miten heillä ei ole yhteyttä tähän lapseen, siis minuun. Sain kuulla näistä somepäivityksistä yhdeltä tutulta, äitini ystävän lapselta ja hän ihmetteli olenko tietoinen näistä.

Mitä näiden ihmisten kanssa voi tehdä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä niistä. Sulla on uusi biologinen isä ja hänen suku.

Vierailija
2/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siis itseäni häiritse eniten ne kuvat, vaikkei sekään tietty niin kivaa ole. Vaan se, että meidän asioista kirjoitetaan noin julkisesti somessa ja vanhempiani syytetään aiheetta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ja kaikkea hyvää ap!

Vierailija
4/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siis itseäni häiritse eniten ne kuvat, vaikkei sekään tietty niin kivaa ole. Vaan se, että meidän asioista kirjoitetaan noin julkisesti somessa ja vanhempiani syytetään aiheetta.

Ap

Itsensä hän vaan nolaa noilla päivityksellä, jokainen tietää että tuollainen käytös kuuluu muinaishistoriaan.

Vierailija
5/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptiosta huolimatta sukulaisten itse pitäis olla ollut aktiivisia luomaan suhdetta, ei sellainen ole lapsen tehtävä. Turha itkeä enää kun ei ole sitä halunnut aikoinaan tehdä.

Vierailija
6/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla ei ole suhdetta biologisen isäsi sukulaisiin? Ei se isän kuolema lopeta sitä sukulaisuussuhdetta. Adoptiosta huolimatta he ovat sinulle sukua ja ymmärrän, että kaipaavat sinua.

Ovatko vanhempasi tahallaan katkaisseet suhteet? Ja onko sinut kasvatettu siihen, ettei heillä ole merkitystä.

Todella outo kuvio.

Vierailija
7/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptiosta huolimatta sukulaisten itse pitäis olla ollut aktiivisia luomaan suhdetta, ei sellainen ole lapsen tehtävä. Turha itkeä enää kun ei ole sitä halunnut aikoinaan tehdä.

Onhan he yrittäneet, omalla tavallaan, mutta kun se tapa ei ollut kovin hyvä. He on aina suhtautuneet äitiini aika negatiivisesti ja biologisen isän kuoleman jälkeen eivät olleet juurikaan tekemisissä. Vuosiin ei ollut mitään yhteyttä, miksi olisi ollutkaan koska he eivät edes pitäneet äidistä ja yksinhuoltajuudessa oli varmaan tarpeeksi muutenkin. Sitten kun heille selvisi että isäni oli adoptoinut minut, olivat he aika katkeria ja ilkeitä, ajoittain myös minua kohtaan. Minulla ei siis ole mitään tarvetta tai halua pitää yhteyttä heidän kanssaan.

Vierailija
8/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla ei ole suhdetta biologisen isäsi sukulaisiin? Ei se isän kuolema lopeta sitä sukulaisuussuhdetta. Adoptiosta huolimatta he ovat sinulle sukua ja ymmärrän, että kaipaavat sinua.

Ovatko vanhempasi tahallaan katkaisseet suhteet? Ja onko sinut kasvatettu siihen, ettei heillä ole merkitystä.

Todella outo kuvio.

Viesti 7, 

Ap

Vierailija
9/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole ollut missään tekemisissä biologisten sukulaistesi kanssa? Jos he kuitenkin olisivat halunneet olla tekemisissä sun kanssa? 

Vierailija
10/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outo kuvio.

Lisään vielä aiemmin kerrottuun, että se oli oikeastaan monen asian summa. He ei käsittääkseni olleet meille erityisen läheisiä edes biologisen isän eläessä. Itse en tietenkään tätä aikaa muista koska olin alle 2v.

Minun maailmassani isäni on aina ollut ainoa isä joka minulla ja sukulaisia on hänen ja äidin suku.

Ap

Vierailija
11/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptioisä ei ole biologinen isä. Varmaan biologisen isän suku kuitenkin tuntevat sinut lähisukulaiseksi, olleet iloisia kun synnyit. Miettisit jos olisitkin heidän kanssa tekemisissä ja olisitte väleissä.

Vierailija
12/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä että he on biologisesti sukua biologisenisän kautta, mutta en näe sillä itsessään sen kummemmin merkitystä. Ongelmana on lähinnä nämä kirjoituksensa.

Ap

Vierailija
13/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outo kuvio.

Kyllä se vähän lopettaa. En mä ainakaan ole koskaan pitänyt yhteyttä bioisän sisaruksiin tai vanhempiin. Koska ei kiinnosta eikä mulla ole mitään velvollisuutta.

Vierailija
14/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outo kuvio.

Kyllä se vähän lopettaa. En mä ainakaan ole koskaan pitänyt yhteyttä bioisän sisaruksiin tai vanhempiin. Koska ei kiinnosta eikä mulla ole mitään velvollisuutta.

Mietitkö koskaan miltä oikean isäsi perheestä tuntuu? Adoptio on vain paperi eikä muuta biologiaa.

Vierailija
15/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outo kuvio.

Mietitkö koskaan miltä oikean isäsi perheestä tuntuu? Adoptio on vain paperi eikä muuta biologiaa.

Adoptio on teko mikä laittaa uusiksi juridisen sukulaisuuden.

Vierailija
16/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outo kuvio.

Adoptio on teko mikä laittaa uusiksi juridisen sukulaisuuden.

Mutta ei muuta biologiaa

Vierailija
17/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan muu voi olla uusi biologinen isä ja se on ihan fakta. Isä voi toki olla, mutta ei todellakaan biologinen isä. 

Vierailija
18/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outo kuvio.

Mutta ei yhteydenpito voi olla kaksivuotiaana adoptoidun lapsen vastuulla. Aikuiset luovat sukulaisuussuhteet, ei lapsi.

Vierailija
19/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptioisä ei ole biologinen isä. Varmaan biologisen isän suku kuitenkin tuntevat sinut lähisukulaiseksi, olleet iloisia kun synnyit. Miettisit jos olisitkin heidän kanssa tekemisissä ja olisitte väleissä.

Jospa lukisit mitä ap on kirjoittanut tähän ketjuun monta kertaa.

Vierailija
20/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan muu voi olla uusi biologinen isä ja se on ihan fakta. Isä voi toki olla, mutta ei todellakaan biologinen isä. 

Mitä väliä? Nythän on kyse siitä ettei biologisen isän suku ole halunnut olla tekemisissä adoptoidun lapsen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi