Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua biologisen isän sukulaisiin jotka ei ole koskaan hyväksyneet adoptiota?

Vierailija
25.06.2024 |

Isäni adoptoi minut ollessani lapsi, koska hän on ollut isäni käytännössä siitä asti kun olin 2-3v. Biologinen isä kuoli ollessani pieni, mutta hänen sukulaisensa, esimerkiksi siskonsa ja siskonsa tytär, pitää minua edelleen "heidän sukunsa" lapsena. Juhannuksen aikana olivat postanneet kuvia 90-luvulta missä olen vauva ja tekstissä ikävöitiin entisiä aikoja, syyllistettiin vanhempiani adoptiosta  ja valiteltiin miten heillä ei ole yhteyttä tähän lapseen, siis minuun. Sain kuulla näistä somepäivityksistä yhdeltä tutulta, äitini ystävän lapselta ja hän ihmetteli olenko tietoinen näistä.

Mitä näiden ihmisten kanssa voi tehdä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen sukulaisuus ei ole mikään juridinen velvoite olla yhteydessä, jos kyseessä ei ole vanhemmuus. 

Itse varmaan tuollaisessa tilanteessa ottaisin sen verran yhteyttä että kohteliaasti pyytäisin olemaan kirjoittelematta ja postailematta kuvia. Samalla vastaisin jos jotain kysyttävää on, mutta en alkaisi riitelemään. 

Vierailija
22/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä niistä. Sulla on uusi biologinen isä ja hänen suku.

Ei kukaan muu voi olla uusi biologinen isä ja se on ihan fakta. Isä voi toki olla, mutta ei todellakaan biologinen isä. 

Mitä väliä? Nythän on kyse siitä ettei biologisen isän suku ole halunnut olla tekemisissä adoptoidun lapsen kanssa.

Mä vain puutuin tuohon typerään kommenttiin, että on muka uusi biologinen isä. Uusi isä on kyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se adoptioisä voi jollain sopimuksella biologiseksi isäksi muuttua. Biologinen isä on se kenen geenejä kantaa, isä(hahmo) voi sitten olla vaikka naapurin Pena.

Vierailija
24/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan viestittää heille että tuollainen retostelu ei ole miellyttävää.

Ja toivot etteivät he enää sotkisia sinua asioihinsa.

Vierailija
25/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se adoptioisä voi jollain sopimuksella biologiseksi isäksi muuttua. Biologinen isä on se kenen geenejä kantaa, isä(hahmo) voi sitten olla vaikka naapurin Pena.

Adoptio ei ole joku sopimus vaan adoptio, adoptiossa lapsi otetaan omaksi. Adoptiossa isästä tulee isä, ei mikään isähahmo.

Vierailija
26/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologinen sukulaisuus ei ole mikään juridinen velvoite olla yhteydessä, jos kyseessä ei ole vanhemmuus. 

Itse varmaan tuollaisessa tilanteessa ottaisin sen verran yhteyttä että kohteliaasti pyytäisin olemaan kirjoittelematta ja postailematta kuvia. Samalla vastaisin jos jotain kysyttävää on, mutta en alkaisi riitelemään. 

Ei kai biologinen sukulaisuus ole mikään juridinen velvoite olla yhteydessä vaikka kyseessä olisikin vanhemmuus?

Vierailija
27/28 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa yhteyttä ylläpitoon.

Vierailija
28/28 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai biologinen sukulaisuus ole mikään juridinen velvoite olla yhteydessä vaikka kyseessä olisikin vanhemmuus?

On siinä mielessä että ihminen on sen biologisen sukunsa jatke. Näin ollen tietty velvollisuus olla osa sukua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi