Mitä ajatuksia se herättää, että lapsi on isäviikonloppuina aina isovanhempiensa luona eikä koskaan isänsä kotona?
Isä on myös usein siellä vanhempiensa luona.
Isällä on uusi vaimo ja lapsia, ja tämä perhe asuu siellä isän kodissa kyllä :D
Sitten vielä toinen kysymys: mistä tällainen kuvio voisi johtua?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex mies teki samaa, eli oli aina vanhempiensa luona, kun lapsi oli hänellä. Mua se ei haitannut, koska lapsi oli erittäin läheisissä väleissä isovanhempiinsa ja rakasti heitä paljon. Isovanhemmat oli tosi kilttejä ja ihania ihmisiä ja olin iloinen siitä, että hän sai heiltä niin paljon rakkautta ja huolenpitoa. Kävi vielä aikuisenakin heidän luonaan säännöllisesti, isäänsä näki paljon vähemmän. Nyt ovat isovanhemmat jo kuolleet ja ihanat muistot vain jäljellä 💖
Ihanaa kun isä on vastuuton eikä kykene tarjoamaan kotia lapselleen
Ex oli ex syystä, mutta ei se ollut lapsen eikä isovanhempien syytä.
Eikös ne isovanhemmat ole sen exän vanhemmat. Kyllä heissäkin on jotain vikaa jos eivät ole vastuullista ihmistä kyenneet kasvattamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex mies teki samaa, eli oli aina vanhempiensa luona, kun lapsi oli hänellä. Mua se ei haitannut, koska lapsi oli erittäin läheisissä väleissä isovanhempiinsa ja rakasti heitä paljon. Isovanhemmat oli tosi kilttejä ja ihania ihmisiä ja olin iloinen siitä, että hän sai heiltä niin paljon rakkautta ja huolenpitoa. Kävi vielä aikuisenakin heidän luonaan säännöllisesti, isäänsä näki paljon vähemmän. Nyt ovat isovanhemmat jo kuolleet ja ihanat muistot vain jäljellä 💖
Eikös ne isovanhemmat ole sen exän vanhemmat. Kyllä heissäkin on jotain vikaa jos eivät ole vastuullista ihmist
Mä ymmärrän, että sulla on ollut kurja lapsuus ja paskat vanhemmat ja se on tehnyt susta ilkeän ja katkeran, mutta älä luule, että muut ihmiset ovat samanlaisia kuin sinä. Voimia itsetuntosi kehittämiseen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta voiko tähän olla mitään järkevää syytä? Ehkä isä on ihan hyvä isä
Mistä saat tähän hyvän isyyden kehitettyä? Tapaamisia on vähän ja niitäkään mies ei itse hoida. Sisaruspuolet eivät tutustu toisiinsa kunnolla ja mies etääntyy vanhimmasta lapsestaan.
Näissä on hyvin usein se nyxä joka ei halua omaan pikku ydinperheeseensä muita mukaan. Puhuvatkin miehensä lapsista ikään kuin olisivat ihan vieraita. Ei nyksät mitään suhteita halua luoda lasten välille. Nähty ja kuultu on.
Nyt lapset sentään näkevät isäänsä ja isovanhempiaan isänsäkin puolelta. Tuskin nyxän vanhemmille ovat nämä ylimääräiset lapset tervetulleita.
Ajattelen niin, että jos isovanhemmat eivät olisi apuna niin lapset olisivat aina äidillään.
Isä haluaa päästä helpommalla tai se kuspää nyksä ei halua miehen lasta heille.
jätä se sika. ainiin jätit jo ja silti kiinnostaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempihan se olisi toki ollut jos lapset eivät olisi olleet isovanhempiensa kanssa tekemisissä. Niinkö sinusta? Samallahan he näkivät isäänsäkin.
Tulipa mieleen se kerta kun käly päivitti facebookiin "ihana mieheni otti lapset mukaan mökille ja minä saan olla koko viikonlopun itsekseni"
Niistä lapsista kaksi oli parhaillaan mummon kanssa hiekkalaatikolla ja minä vahdin kolmatta joka oli päiväunilla. Veljeni oli lähtenyt kavereiden kanssa koko päiväksi veneilemään.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa mieleen se kerta kun käly päivitti facebookiin "ihana mieheni otti lapset mukaan mökille ja minä saan olla koko viikonlopun itsekseni"
Niistä lapsista kaksi oli parhaillaan mummon kanssa hiekkalaatikolla ja minä vahdin kolmatta joka oli päiväunilla. Veljeni oli lähtenyt kavereiden kanssa koko päiväksi veneilemään.
no niin otti. mikä juttu?
Selvä tapaushan tämä on. Nyksälle ei kelpaa toisten lapset joten isä joutuu lähtemään omasta kodistaan.
Vai pitäisikö hänen hommata toinen kämppä jossa tavata lapsiaan edellisestä liitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai tuo kommentin kirjoittaja sille mitään voi. Minusta ihan kunnioitettavaa että näkee ikävästä tilanteesta hyvät puolet. Meinaatteko että jos isä on edesvastuuton ja kärrää lapsen aina vamhemmilleen, niin se olisi jotenkin lapsen paras kieltää tuo järjestely? Kyllä kai se on sen lapsen kannalta parasta, että jos isä ei halua ottaa vastuuta ja rakentaa suhdetta omaan lapseen, niin lapsi saa ainakin läheiset suhteet isovanhempiinsa? Edellyttäen tietysti että isovanhemmat ovat normaaleja mukavia ihmisiä, ei mitään alkoholisteja tms.
Odotas... Hmm... Joo, ei herätä mitään ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla herää sellainen pikkuinen ajatus että sä olet idiootti
Sellaisen ajatuksen herättää, että nyksä kieltää tuomasta lapsia edellisestä liitosta yhteiseen kotiin,joten isä lähtee vanhempiensa luo, että voi edes tavata lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen ajatuksen herättää, että nyksä kieltää tuomasta lapsia edellisestä liitosta yhteiseen kotiin,joten isä lähtee vanhempiensa luo, että voi edes tavata lapsiaan.
MINKÄ IHMEEN TAKIA MIES ANTAA TÄMÄN TAPAHTUA? Voiko hön edes rakastaa lastaan, jos antaa nyksän määräillä noin
Mikä ongelma? Lapsi saa viettää aikaa isänsä sekä tämän vanhempien kanssa. Lapsella on oikein isänsä sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma? Lapsi saa viettää aikaa isänsä sekä tämän vanhempien kanssa. Lapsella on oikein isänsä sukuun.
Tätä ei kysytty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei kysytty
Isä on työntänyt kokonaan vastuun vanhimmasta lapsestaan exälleen ja vanhemmilleen, tapaa lasta isäviikonloppuinaan, jos sattuu nappaamaan. Sekopäät täällä syyttää miehen nyxää, vaikka se on miehen velvollisuus kantaa vastuu lapsestaan. Sellaisen naisen kanssa ei tehdä lisää lapsia, joka ei miehen edellisen suhteen lasta nurkissaan siedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat haluavat myös nähdä lasta ja heillä kenties isompi koti. Äitipuoli taas tuskin niitä isovanhempia haluaa kotiinsa.
Isovanhemmilla ei ole mitään oikeuksia lapseen nähden, joten heidän haluillaan ei ole merkitystä.
Häh? Mikä ihmeen ajatusmalli tällainen on? Kenen mielestä ihmis- ja perhsuhteissa on kyse "oikeuksista"?
Lapsella on tapaamisoikeudet omiin vanhempiinsa nähden. Isovanhempiin nähden vastaavia oikeuksia ei ole. Ei ole ajatusmalli vaan Suomen laki.
No just. Suomen laki.
Oikeuksia ja oikeuksia. Itse asiassa sen Suomen lain mukaan sinullakaan ei ole oikeuksia tavata ketään muuta kuin omia lapsiasi. Sinulla ei lain mukaan ole oikeuksia tavata edes vanhempiasi, kun olet jo täysi-ikäinen. Ja kun lapsesi täyttää 18 vuotta, sinulla ei ole oikeutta häntä tavata.
Sinulla ei ole oikeuksia tavata edes ystäviäsi, jos sen lain mukaan aiot elämäsi järjestää.
Nuo lain kirjaimet on olemassa siksi, että riita- ja rikostapauksissa on pykäliä, joihin vedota. Tavallisessa elämässä mitään lain pykäliä ei tarvita, kun on kyse normaaleista ihmissuhteista. Ilmeisesti kuitenkin nykyään ihmissuhteet ei ole enää normaaleja. Luetellaan oikeuksia ja velvollisuuksia. Entä jos haluaisit viedä lapsesi mummolle hoitoon, ja hän sanoisikin, että "ei minulla ole oikeutta tavata lastasi." Eikä hänellä ole velvollisuuttakaan. Nämä on ihan fakta-asioita. Miten silloin menettelette?
Ai niin, sovitte keskenänne ja olette sovussa asian suhteen. Sehän tietysti käy, mutta kun ne lain pykälät on kumminkin olemassa! Onko niitä pakko noudattaa vai ei? Tässäkin tapauksessa ne tuotiin nyt esille, joten niitä ei voi kiistää. Onko meidän normaalisssa elämässämme noudatettava näitä rajoittavia lakeja vai ei? Jos ei, niin miks nytkin tuo tuotiin taas esille?
Siksi, että TAAS kerran haluttiin mollata isovanhempia. Tuossa tapauksessa isä vie lapsen äidilleen, mikä on siis ihan lain pykälien mukaankin sallittua, koska isä näin päättää ja isällä on siihen oikeus. Ja jos isä on sitä mieltä, että äitinsä haluilla on siihen merkitystä, niin sitten on!
Varsinaiseen ap:n asiaan sanoisin, että syy on aika ilmiselvä. Uusi vaimo ei halua nähdä miehensä lasta, joka on tämän edellisestä suhteesta. Mitään muuta syytä en tuohon löydä. Ja isähän tekee nyt sen, mitä täälläkin vaaditaan, on lapsensa kanssa muualla kuin siellä omassa kodissaan.
Tässä koko keississä ei ole mitään väärää, paitsi uuden vaimon nurja asenne viatonta lasta kohtaan. Se tulee aikanaan sitten näkymään tämän lapsen käyttäytymisessä äitipuoltaan kohtaan, kun lapsikin on sitten aikaihminen ja tasaveroinen tämän ihmisen kanssa. Ja vieraantuuhan se lapsi sisaruspuolistaankin, mikä on äärettömän ikävä asia. Sitä vain ei haluta nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla herää sellainen pikkuinen ajatus että sä olet idiootti
Mulla heräsi ajatus, että olet tosikko.