Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kumpi olisi sinulle tärkeämpi jos vain toisen saisi valita, hyvä koulutus vai omakotitaloasuminen?

Vierailija
31.01.2007 |

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä kaksi tekijää nyt otetaan ainoina tarkkailtavaksi.

Vierailija
22/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että kouluttamattomien joukossa on enemmän niitä vanhempia jotka eivät osaa/viitsi huolehtia lastensa terveydestä esim. järkeävän ruokavalion ja liikunnan kautta.

Mutta tässä kannattaa myös muistaa että nuo vanhemmat ovat kuitenkin vähemmistönä myös huonommin kouluttautuneiden vanhempien keskuudessa. Eli koulutus YKSIN ei takaa sitä että lapset kasvatetaan kunnolla. Tietoa saa tässä yhteiskunnassa paljon jos sitä vain haluaa -onneksi tässä maassa suurin osa vanhemmista sitä haluaa.

Mutta jos se onnellisuus saadaan sitten irti vaikka siellä omassa tönössä asuessa ja pihaa haravoiden, niin fine!

Itse satsaisin hyvään koulutukseen, mutta tämä on vain minun mielipiteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin palkan - se on tosin iso, mutta silti.

Isompi ilo talosta on ollut.

Vierailija
24/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos se onnellisuus saadaan sitten irti vaikka siellä omassa tönössä asuessa ja pihaa haravoiden, niin fine!

Sama kai se on mistä onnensa hankkii kunhan ei elämäänsä haaskaa (eikä perheensä elämää) t.25 (jolla sattumalta on kiva työ vaikka onkin vain ammispohjalta)

Vierailija
25/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterin paprut? Riittääkö amk-tutkinto vai onko sekin vain tavallinen duunarin tutkinto?

Vierailija
26/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko mitä tahansa lukion jälkeistä koulutusta, ammattitutkintoa, korkeakoulututkintoa, vai mitä?

Vierailija
27/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toki tiedän, että tärkeintä on MIELEINEN koulutus tai työ.

ap

Vierailija
28/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: onnellinen

Vierailija
29/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelukykyä paljon enemmän kuin haravointi oman oktalon pihalla, että sanoisin koulutuksen olevan tärkeämpää. On jotain, mitä antaa ja opettaa lapsille: kykyä ajatella, kyseenalaistaa, jne.

Iso ok-talo hyvällä alueella antaa mielestäni vähän tylsän kuvan lapsille maailmasta: omistamisen, ihmisten eriarvoisuuden jne. tärkeyden. Eivät niitä asioita, joita itse pidän tärkeänä.

Vierailija
30/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taas jokin kämäinen torppa on useimpien unelmien täyttymys. Hyi yök.

Vierailija
31/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

_realistisen_ kuvan maailmanmenosta. Itse arvostin ennen koulutusta, nyt kun on työelämää takana reilusti, olen kyllä muuttanut mieleni. Työssä arvostan vain palkkaa, mielekkyys on sivuseikka. Ja olen myös huomannut, että tätä maailmaa pyörittää tasan tarkkaan raha. Raha, raha ja raha.

Vierailija
32/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa korkeakoulututkintoa, olen täysin tyytyväinen omaan amk-tutkintooni (mitä ei liene rinnasteta korkeakoulututkintoon).

Miksi kaikkien pitäisi olla maistereita tai tohtoreita?

Vierailija
33/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaraa maailmankatsomusta eikä sivistystä vaikkei olisikaan yliopiston kirjoilla. Se on mennyttä maailmaa!

Vierailija
34/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-39-

Omassa elämässä onneksi muutakin arvoja kuin raha ja sen yliarvostus.

Vierailija
35/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä tulee kyyniseksi, kun sitä tarpeeksi näkee.

42

Vierailija
36/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin aiemmin, kun siitä kaikesta tulvasta on seulottava olennainen ja tärkeä, tavitsee ymmärtää muutakin kuin ip-lehtien lööpit huuhaaksi. Yliopistomaailmasta taitaa olla hieman outo käsitys tällä palstalla...

Vierailija
37/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan koulutus. Omakotitalon ihanuutta verrattuna muihin asumismuotoihin en ole koskaan ymmärtänyt. Hyvällä koulutuksella ymmärrän että on oppinut oppimaan, hankkimaan tietoa, kyseenalaistamaan ja muodostamaan itsenäisesti perusteltuja mielipiteitä.

Vierailija
38/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elämässä on muutakin kuin työtyötyö ja ok-talon velat, niin sekin auttaa.

Vierailija
39/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne itseäni yhtään arvottomammaksi, vaikka olen peruskoulun käynyt.

Olen niin tyytyväinen elämääni tällä hetkellä...

Ja hyvän itsetunnon omaava kotiäiti :)

Vierailija
40/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistokoulutus on hieno ja hyvä asia, mutta se ei enää tee ihmisestä varsinaisesti sivistyneempää kuten se teki entisinä aikoina.

Vierailija:

kuin aiemmin, kun siitä kaikesta tulvasta on seulottava olennainen ja tärkeä, tavitsee ymmärtää muutakin kuin ip-lehtien lööpit huuhaaksi. Yliopistomaailmasta taitaa olla hieman outo käsitys tällä palstalla...