Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He eivät tiedä edes, ovatko tytöt allergisia. Silloin ampiaisen ja kyyn purema voivat olla hengenvaarallisia. Ja punkit ja borrelioosi. Moni on joutunut rullatuoliin. Tuo hällä väliä asenne on lasten kanssa huono yhdistelmä. Ja kotikoulukin.... Säälittää niin tyttö. Voi tulla vaikea nuoruus, kun kasvaa eristyksissä.
Punkki, ampiainen ja kyy voi purra missä päin vaan suomea, vaikka marjametsässä syvällä korvessa, kaukana sairaaloista.
He eivät elä eristyksissä. Saarella käy ihmisiä ja jalkaset käyvät itse kaupungissa.
Vaikka kävisi koulussa normaalisti, jotku ei löydä silti hyviä kavereita. Yksinäinen voi olla vaikka ympärillä olisi ihmisjoukko.
Säälittävää on sinun tyhmyytesi.Saappaat.
Ja kyllä nuo lapset elää eristyksissä mamin b
Joillain sentään on bisneksiä ja lapsia ja komea mies toisin kuin palstasolvaajilla.
A näyttää innostuvan asioista helposti. Osa asioista on vain väliaikaisia. Luulen, että kotikoulukin on tällainen innostus. Opetus vaatii niin paljon, että ei varmasti jaksa, kun alkaa kolmosta jo opettaa, puhumattakaan kuudesluokasta. Yläkoulu vaatii todella pätevän open. Hyvä niin.
Nyt on vaativat olot eläimillä verrattuna Savoon. Kyllä tulee kiire eläinsuojien rakentamisessa. Kuka vain voi kutsua sinne tarkastajan, kun sää viilenee. Nyt oikeasti on jo kiire.
Vierailija kirjoitti:
A näyttää innostuvan asioista helposti. Osa asioista on vain väliaikaisia. Luulen, että kotikoulukin on tällainen innostus. Opetus vaatii niin paljon, että ei varmasti jaksa, kun alkaa kolmosta jo opettaa, puhumattakaan kuudesluokasta. Yläkoulu vaatii todella pätevän open. Hyvä niin.
Meidän yläkoulussa oli kyllä surkeita opettajia. Eräs ope saikutti koko ajan, oli sijaisen sijaisia. Osa häipyi kesken tunnin kahvihuoneeseen. Kalvosulkeisia, joissa opettajat kertoivat samat asiat mitkä lukee oppikirjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän yläkoulussa oli kyllä surkeita opettajia. Eräs ope saikutti koko ajan, oli sijaisen sijaisia. Osa häipyi kesken tunnin kahvihuoneeseen. Kalvosulkeisia, joissa opettajat kertoivat samat asiat mitkä lukee oppikirjassa.
Mutta olisitko käynyt omaehtoisesti asiat läpi oppikirjoista? Minä en. Onneksi oli opettajat vaatimassa. (Omat vanhemmat eivät olisi yrittäjinä ehtineet.)
Jos sijainen ei opeta, yhteys rehtoriin ja opetuspäällikköön. Pitää toimia!
itsekin muistan huonoista opettajista valittaneeni, samoin oma yläasteelainen, ei tapahdu mitään.. ei ihme että nykynuoret voi niin huonosti, jos ei voi edes opettajiin/koulusysteemiin luottaa
Ei voi yleistää, että nuorten pahoinvointi johtuu koulusta. Koulu ehkäisee syrjäytymistä, ulkopuolelle jäämistä, kouluttamattomaksi jäämistä. Tulevaisuus koulutettuna on valoisampi nuorille. Ehkäisee masennusta ym. Mies opettaa yläkoulussa ja todella nuoret ovat oppimisintoisia. Kiusaamista ei ole ja nuoret itse ovat sanoneet, että haluavat menestyä kouluaineissa. Ei ole häiriökayttäytymistä luokassa. Kaikki otetaan porukkaan mukaan. Koti koululaiset jäävät paljosta paitsi, joka luo syrjäytymistä.
Koululla on todella iso rooli nuorten hyvinvoinnissa/pahoinvoinnissa, ei tarvita kuin yksi vittumainen opettaja tai "kaveri" joka kiusaa, niin se vaikuttaa todella paljon. Opettajat ei kerkeä antamaan yksilöllistä apua ja tukea, etenkään mitä isompi koulu on ja mitä enemmän ulkomaalaistaustaisia niin sitä villimpi meno.
Mulla on 3 opettajatuttua ja sanovat tätä samaa, kaikki tosin pk-seudulla, mutta kuitenkin. Yksi harkitsee alanvaihtoa kun ei kestä sitä älämölöhelvettiä mikä yläasteella on ja opettajahan ei saa puuttua enää juuri mihinkään. Oppilaat käy päälle yms.
Vierailija kirjoitti:
Yksi harkitsee alanvaihtoa kun ei kestä sitä älämölöhelvettiä mikä yläasteella on
Niin miettikää, opettajat ei jaksa kouluympäristöä, niin miten lapset sitten?? Huhhuh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi harkitsee alanvaihtoa kun ei kestä sitä älämölöhelvettiä mikä yläasteella on
Niin miettikää, opettajat ei jaksa kouluympäristöä, niin miten lapset sitten?? Huhhuh
Lapset vaan kouluun kärsimään ettei vaan syrjäydy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on väärin vaatia lapsilta sellaista mitä aikuisetkaan ei jaksa. Sama kiusaamisen kanssa, jos aikuisetkin kiusaa toisiaan niin miksi vaadimme lapsilta parempaa käytöstä? Yhteisöllisyys ja perheet on ajettu tiukille ja niin se näkyy ja kuuluu kaikkialla. Uutisista sitten saamme lukea niistä karmeimmista tapauksista.
Hatun nosto kaikille kotikoulua pitäville!!
No nyt on naudatkin saaressa. Toivottavasti toipuu pian tuo sorkkakipuinen Melissa. Ihan sääliksi kävi, kun juoksi ontuen Juhaa karkuun.
Joo voi melissaraukkaa, onneksi on hyvät ja välittävät hoitajat heillä <3
Onneksi naula on nyt poistettu Melissa sorkasta. On varmasti kipeä. Vaatii kipulääkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi naula on nyt poistettu Melissa sorkasta. On varmasti kipeä. Vaatii kipulääkkeen.
Vaatisi myös antibiootin. Nyt on mätäkuu. Mutta millä ne tuota lääkitsevät, kun eivät saa edes kiinni?
Anniina kelpaisi minulle Myrskyluodon Maijaksi (K-18 versioon).
On täällä muitakin, harhoissasi et vaan ymmärrä.
Minä yritän löytää asioista positiivisia puolia enkä luoda draamaa, niin kuin te eräät negatiiviset nillittäjät.