Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Itse olisin luopunut tuotantoeläimistä, jättänyt kissat ja koirat anopin hoitoon ja makustellut tämän kesän saarella, että millaista on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää aatella että kaikki menee pieleen ja kamalaa on alusta loppuun? Hirveä tapa elää ja varsinkin läheisille tosi raskasta.Sieltä voi muuttaa myös pois jos ei tunnu omalta :)
Kun on lapsia, vanhemman kuuluu ajatella niin, että se pahin skenaario on mahdollinen ja mennä sitten varman päälle. Se on sitä vastuuta.
Sieltä voi muuttaa myös pois jos ei tunnu omalta :)
Olen jo kertaalleen linkittänyt tiedon siitä, mitä muutto lapselle aiheuttaa. Hyvä vanhempi ei turhan päiten ikinä niitä muuttoja lapselleen järjestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkaset eivät ole sama asia kuin entiset omistajat. Ja joku siellä on asunut koska on navetat yms rakennettu. Jos siellä on 100v sitten pärjätty niin aivan takuulla pärjää nytkin. Miten luonnosta viaraantuneita te oikein olette? :D
Navetta näyttää siltä että on viimeksi ollut käytössä kasarilla.
No miksi ihmeessä siellä ei enää sitten asu ketään, kun kerta noin helppoa on?
Ei kaikki halua asua tuolla tavalla mutta haluaa pitää tilan omistuksessaan. Hitostako minä tiedän miksi joku ei siellä asu? Ei ole halunnut? Jalkasat haluaa, tuo ei eroa Jalkasten nykyisestä tilasta muuten kuin että on isompi ja saaressa. Ovat asuneet kantoveden ja jopa ulkosuihkun kanssa pitkään. Ei tämä ole juttu eikä mikään Jalkasille verrattuna siihen miten ovat viimeiset 5v jo olleet.
Niin mitä sitten? Lapissa ei talvisin pääse mihinkään kun auto ei käynnisty, on järkyttävä pakkanen ja lunta metri tolkulla. Saaristo on siihen verrattuna ihan passeli paikka asua
Vierailija kirjoitti:
Siitä veneilystä he ymmärsi just sen verran, että intoilivat, miten tärkeää on, että on nimenomaan oma laituri. Ihan kuin tyhjällä saarella ei ihan se yhteislaiturikin olisi ok.
Miksi sanoi lautan tulevan pihaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää aatella että kaikki menee pieleen ja kamalaa on alusta loppuun? Hirveä tapa elää ja varsinkin läheisille tosi raskasta.Sieltä voi muuttaa myös pois jos ei tunnu omalta :)
Kun on lapsia, vanhemman kuuluu ajatella niin, että se pahin skenaario on mahdollinen ja mennä sitten varman päälle. Se on sitä vastuuta.
Sellainen kaikkein pahimman pelkääminen on raskasta läheisille T. kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kertaalleen linkittänyt tiedon siitä, mitä muutto lapselle aiheuttaa. Hyvä vanhempi ei turhan päiten ikinä niitä muuttoja lapselleen järjestä.
Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkaset eivät ole sama asia kuin entiset omistajat. Ja joku siellä on asunut koska on navetat yms rakennettu. Jos siellä on 100v sitten pärjätty niin aivan takuulla pärjää nytkin. Miten luonnosta viaraantuneita te oikein olette? :D
Navetta näyttää siltä että on viimeksi ollut käytössä kasarilla.
No miksi ihmeessä siellä ei enää sitten asu ketään, kun kerta noin helppoa on?
Ei kaikki halua asua tuolla tavalla mutta haluaa pitää tilan omistuksessaan. Hitostako minä tiedän miksi joku ei siellä asu? Ei ole halunnut? Jalkasat haluaa, tuo ei eroa Jalkasten nykyisestä tilasta muuten kuin että on isompi ja saaressa. Ovat asuneet kantoveden ja jopa ulkosuihkun kanssa pitkään. Ei tämä ole juttu eikä mikään Jalkasille verrattuna siihen m
Hommaa autotalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Kas siinäpä aikuinne ja vastuuntuntoinen vastaus. Kuvaa sinun älykkyysosamäärääsi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä kommentoijista ei uskalla muuttaa edes kotikylästään aikuistuttuaan vaan jäävät äidin naapuriin. Miten muuten he voisivat asennoitua toisten rohkeuteen kuin syyttämällä milloin mistäkin. Pelkoa ja kateutta kaikki, vaikka kovasti kyselevätkin että mistä he muka kateellisia ovat. Eivät uskalla myöntää sitä itselleen, kateus ja puhdas pelko taustalla. Naamioivat sen huoleksi lapsista. Aivan samat jankkaajat jotka teki lasuja Licciardo - Toivolan perheestä.
Ovat Savosta? No sitten eivät kauaa täällä viihdy, itäsuomalaiset ei vaan istu tänne ulkosaaristoon.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehensä myös Jalkanen. Sukua Kari Tapiolle?
Mies on Jalkanen. Kolmijalkanen hihhhhiiii
Vierailija kirjoitti:
Ovat Savosta? No sitten eivät kauaa täällä viihdy, itäsuomalaiset ei vaan istu tänne ulkosaaristoon.
Joo ei varmaan ole ulkosaaristossa ketään itäsuomalaisia :D herätys nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän. Varsinaissuomalaisuus ja itäsuomalaisuus ei oikein kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laitapa lähde, jossa kerrotaan, että heitä siellä Turun saaristossa asuu. Mitä minä mökkiläisenä olen seurannut niin valtaosa on ruotsinkielisiä ja siellä lähinnä siksi, kun suku on aina siellä ollut.
Maalla asuminen alkeellisissa oloissa mantereella ja ulkosaaristossa on kaksi ihan eri asiaa. Mantereella päästään autolla aika sukkelaan tietä pitkin, ulkosaaristossa matka taittuu kolmella lossilla ja vielä veneellä siihen päälle. Aika paljon muuttuvia tekijöitä ja ennen kaikkea keleistä kiinni.