Hoivapaikkoja vähennetään niin että ympärivuorokautista hoivaa on vain 6 %:lle yli 75-vuotiaista
Oletko valmis hoitamaan omia lähisukulaisia jos hoivapaikkaa ei saa?
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
210: Mitä esimerkiksi?
Kaikki lukemattomat lailliset keinot, kansalaistottelemattomuus, yhdistystoiminta, osuuskunnat jne.
Miten se kansalaistottelemattomuus edistää muistisairaan vanhuksen hyvinvointia?
Kuka olisi halukas järjestää yhdistystoimintaa tai osuuskuntatoimintaa sen vuoksi että joku vanhus saisi palvelut?
Haasta aivojasi.
Ihan joudut itse haastamaan omat aivosi. Sitä ei tule kukaan tekemään puolestasi. Sama on sen hoivan järjestämisen suhteen. Ja jos sen haluaa itselleen järjestää kannattaa tehdä se ajoissa ja haastaa ne omat aivonsa. Käytännössä koska tahansa voi olla liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lukemattomat lailliset keinot, kansalaistottelemattomuus, yhdistystoiminta, osuuskunnat jne.
Miten se kansalaistottelemattomuus edistää muistisairaan vanhuksen hyvinvointia?
Kuka olisi halukas järjestää yhdistystoimintaa tai osuuskuntatoimintaa sen vuoksi että joku vanhus saisi palvelut?
Haasta aivojasi.
Viedään muistisairaat Elokapinan tavoin tukkimaan Mannerheimintie?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haasta aivojasi.
Viedään muistisairaat Elokapinan tavoin tukkimaan Mannerheimintie?
- eri
Eiköhän se olisi myös aika hyvä keino päästä heistä eroon. Ei ne muistisairaat edes kauan pysyisi paikoillaan.
15 esimerkkiä kansalaistottelemattomuuden voimasta:
https://rebellion.global/blog/2020/11/03/civil-disobedience-examples/
Joku täällä mainitsi ns. itsemääräämisoikeuden. Kaikki laitoksissa, sosiaalipuolella töissä olleet tietää, että tämä laki toimii Suomessa vain paperilla ja sitä käytetään vain päihdepuolella, että saavat luvan kiskoa viinaa ym kaksin käsin. Helpottaa myös työtä kummasti, koska voi vedota lakiin ja levitellä käsiään.
Vanhuspuolella itsemääräämisoikeus on vitsi, syövät mitä käsketään, revitään sängystä ylös ja huudetaan kuin vähäjärkisille.
Eiköhän seniorit osaa itse päättää missä haluavat asua, jos heiltä edes kysyttäisiin. Itse häivyn lämpimään.
Päätöksentekoon kansalaistottelemattomuudella voidaan kyllä jonkin verran vaikuttaa. Mutta hoivassa on lopulta kysymys paljon suuremmasta kuin päätöksen teosta. Päätöksenteko ei auta mitään jos todellista tahtoa sitä hoivaa ei ole tarjota. Jos ja kun sitä työtä ei haluta käytännöntasolla tehdä. Vain osin kyse on rahastakaan. Sellaisia rahoja tuskin mistään löytyy että ihmiset haluaisi vastuun muista nykyaikana kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Päätöksentekoon kansalaistottelemattomuudella voidaan kyllä jonkin verran vaikuttaa. Mutta hoivassa on lopulta kysymys paljon suuremmasta kuin päätöksen teosta. Päätöksenteko ei auta mitään jos todellista tahtoa sitä hoivaa ei ole tarjota. Jos ja kun sitä työtä ei haluta käytännöntasolla tehdä. Vain osin kyse on rahastakaan. Sellaisia rahoja tuskin mistään löytyy että ihmiset haluaisi vastuun muista nykyaikana kantaa.
Kyllä sitä hoitamisen tahtoa löytyy, älä huoli.
Me ei myöskään enää jakseta maksaa veroja kun mitään lakisääteisiä terveyspalveluja ei enää saa nähtävästi!
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä mainitsi ns. itsemääräämisoikeuden. Kaikki laitoksissa, sosiaalipuolella töissä olleet tietää, että tämä laki toimii Suomessa vain paperilla ja sitä käytetään vain päihdepuolella, että saavat luvan kiskoa viinaa ym kaksin käsin. Helpottaa myös työtä kummasti, koska voi vedota lakiin ja levitellä käsiään.
Vanhuspuolella itsemääräämisoikeus on vitsi, syövät mitä käsketään, revitään sängystä ylös ja huudetaan kuin vähäjärkisille.
Eiköhän seniorit osaa itse päättää missä haluavat asua, jos heiltä edes kysyttäisiin. Itse häivyn lämpimään.
Ihan samanlainen itsemääräämisoikeus vanhuksella ja juopolla on. Ei sille juopolle mitään toiveiden mukaista ruokaa ole tarjolla jos hän ei vastaan tarjottua ruokaa ota ei voi mitään. Sama vanhusten kohdalla kotona voi syödä ihan kuinka haluaa ja jos tarjottu ruoka ei kelpaa ei voi mitään. Ja laitoshoidossa taas kummallskaan ei ole oikeutta vetää viinaa tai tehdä muutenkaan mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne vaihtoehdot on joihin muilla olisi tahtoa? Se ei riitä että palvelujen tarvitsija tahtoo palveluita.
Täällä kyllä monella näyttää loppuvan järki ja ollaan asenteella: "en halua/voi hoitaa omaistani, yhteiskunta hoitakoot". Eivät ymmärrä, että niitä palveluita ei tule olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minä kenestäkään edes kanna huolta joten älä sä siitä murehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä tässä ketjussa sitten teet? Provoat ja trollaat?
Vierailija kirjoitti:
Pitää alkaa enemmän puhumaan siitä, kuinka pitkälle ja miten ihmisiä hoidetaan. Esim. juuri menehytyneen Juhani Palmun kohdalla vaimo oli vaatinut Juhania hoidettavan aktiivisesti vielä siinäkin vaiheessa, kun Juhani oli jo vaikeasti tulipaloissa vammautunut ja muutenkin monisairas ja hauras.
No tämä. Melkein 80v vammatunut vuodepotilas, jolla on raskas sairauskuorma. Sairauksien, palovammojen, liikuntakyvyttömyyden ja ennen kaikkea ikänsä vuoksi ei Palmulla ollut enää minkäänlaista toipumisreserviä. Ja Leila vaan tomerana on vaatinut elvyttämistä ym. aivan turhaa Palmulle kärsimystä lisääviä hoitotoimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ehkä kerron sen mikä nykytilanne on. Jos siihen hautaan muutosta olisi kiva kuulla niistä keinoista joita ihmisillä tuntuu kuitenkin edelleen olevan. Omalla kohdallanin lähinnä toivon että kukaan ei turhaan pitkittäisi elämääni jos ja kun en pysty enää huolehtia itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ehkä kerron sen mikä nykytilanne on. Jos si
Vai sinä kerrot? Voit puhua vain omasta puolestasi, et lobata rajatonta eutanasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varmistanut oman hoivasi tekemällä lapsia?
Olemme saaneet (huom. sananvalinta ja sen merkitys) lapsia, mutta ei tulisi mieleenkään vastuuttaa heitä minun hoitooni vanhuksena. Tämän päivän työssäkäyville ei voi kohtuudella sälyttää yhtään enempää taakkaa kuin mitä kantavat omasta ydinperheestään työssäkäyntinsä ohella.
Olen kertonut lapsillemme, että jos vain järkeni valo säilyy, tulen tekemään eutanasiani itse, mikäli siihen mennessä ei asiasta ole saatu lakia aikaiseksi. Lapsemme ovat hyväksyneet tämän minun vakaana tahtonani - tietäen hyvin, kuinka muiden lähiomaistemme "hoito" on toteutunut - eli surkeasti. Tämä tilanne tullee kohdalleni n. 15 vuoden kuluessa.
Kun Suomessa kerran halutaan kaikki mahdolliset ja jopa mahdottomat ihmiset töihin, ja elinkustannusten kalleus vaati moelmmatperheen aikuiset te
Voit vaikka kuinka paljon velvoittaa yhteiskuntaa hoitamaan lapset ja vanhukset, ikävä kyllä se ei näytä enää toteutuvan. Vanhukset hoivaavat toinen toisiaan yhteisöasumisessa tai sitten omaiset huolehtivat heistä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä hoitamisen tahtoa löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varmistanut oman hoivasi tekemällä lapsia?
Olemme saaneet (huom. sananvalinta ja sen merkitys) lapsia, mutta ei tulisi mieleenkään vastuuttaa heitä minun hoitooni vanhuksena. Tämän päivän työssäkäyville ei voi kohtuudella sälyttää yhtään enempää taakkaa kuin mitä kantavat omasta ydinperheestään työssäkäyntinsä ohella.
Olen kertonut lapsillemme, että jos vain järkeni valo säilyy, tulen tekemään eutanasiani itse, mikäli siihen mennessä ei asiasta ole saatu lakia aikaiseksi. Lapsemme ovat hyväksyneet tämän minun vakaana tahtonani - tietäen hyvin, kuinka muiden lähiomaistemme "hoito" on toteutunut - eli surkeasti. Tämä tilanne tullee kohdalleni n. 15 vuoden kuluessa.
Kun Suomessa kerran halutaan kaikki mahdolliset ja jopa mahdottomat ihmiset töihin, ja elinku
Vanhustenhoitoa toteutetaan laadukkaasti vähillä resursseilla tälläkin hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä hoitamisen tahtoa löytyy?
Vaikka kuinka haluat muuta mielikuvaa luoda, suomalaiset haluavat edelleen huolehtia toisistaan.
Haasta aivojasi.