Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär hankki kissan ja nyt se on lähes koko ajan minun luona

Vierailija
24.06.2024 |

Sanoin, että älä ota kissaa, kun oli tiedossa, että lähtee opiskelemaan. Otti silti lukion vikana vuonna. Elokuussa muutti asuntoon, jonne ei saa viedä kissaa. Kissa on täällä ollut pääsääntöisesti. Ajattelin, että nyt kesällä hoitaa oman kissansa, mutta mitä vielä. Juhannuksen oli miesystävän kanssa mökillä ja väitti, ettei sinne voi kissaa viedä, tulee kissalle stressi. Minä olen sitä nyt hoitanut. Ilmoitin kyllä jo, että ensi viikolla en ole kotona, koska menen vanhemmiltani peritylle mökille ja sinne en ala kissoja raahata. Tyttö ei ole ensi viikolla töissä eikä opiskele, joten tulkoon tänne kissansa luo. Jos tytär ei tule hoitamaan, alan etsiä ensi viikon jälkeen uutta kotia.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi koti on parempi kissalle jos kerran ette kukaan sitä halua.

Inhottavaa.

Vierailija
2/72 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun perin aloit hoitamaan niin teit virheen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti kissan seurasta, onpahan sulle seuraa siitä

Vierailija
4/72 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä ihmeelliset välit. Sinun lukiolaislapsesi ottaa lemmikin ilman sinun lupaasi?? Ette te kyllä käy täysillä kumpikaan.

Vierailija
5/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa teillä ihmeelliset välit. Sinun lukiolaislapsesi ottaa lemmikin ilman sinun lupaasi?? Ette te kyllä käy täysillä kumpikaan.

Se on niin helppo olla tietävinään. Olen kasvattanut kolme lasta, ja sillä kokemuksella sanon, että 18-19-vuotiaana ovat hankalimmillaan. Ollaan niin aikuista olevinaan, vähän kuin uhmaiässä, että minä päätän itse ja teen miten haluan. Kissan hankinta on vielä pientä. Meillä yksi lapsista aloitti koulun amk:ssa ja oli keskeyttänyt jo ennen joulua. Hän lähti kevääksi Espanjaan, josta otti vastaan työpaikan. Sanottiin isänsä kanssa, ettei mitään järkeä, mutta tuon ikäiset tekee juuri päinvastoin kuin neuvotaan. Tosin hän palasi takaisin Suomeen ja aloitti opinnot toisella alalla, teki vaan sellaisen 1,5 vuoden koukun Espanjan kautta. Siellä selvisi se mikä kerrottiin jo lähtiessä, että töitä sielläkin tehdään, eikä lomailla koko aikaa, palkat on pienet, eikä jää paljon rahaa elää helppoa elämää, ei joka ilta syödä niillä palkoilla ravintolassa yms.

Sanoisin, että pientähän tuo kissan hankinta on kuitenkin. Monet tekee tuossa iässä 18-19 v. ratkaisuja, jotka vähän enemmän vaikuttaa elämään. Päihteitä ja väkivaltaisia suhteita, irtiottoa, velkaantumista yms. Minun siskoni hankki aikoinaan lapsen, ja se on jo aika sitova asia seuraavat 18 vuotta, etenkin kun lapsen isä ei ollut halukas osallistumaan vanhemmuuteen. Loistavasti siskoni siis pärjäsi, meidän äiti auttoi paljon vauvan hoidossa ja oli henkisenä tukena, mutta ehkä se lapsen hankinta olisi voinut odottaa muutaman vuoden.

Vierailija
6/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän täytyy vain käydä keskustelu kissasta. Sano vaikka niin, että kannattaa alkaaetsiä asuntoa, jonne saa viedä kissan mukanaan. Uskon, että tyttäresi rakastaa kissaansa, mutta ei ehkä osaa ratkaista tilannetta. Ei tuossa tilanteessa ole järkeä, jos kissa alkaa sitoa sinun elämääsi, et voi edes lomailla vapaasti yms. Vaikka sinusta paras ratkaisu on luopua kissasta, eihän se tyttären kannalta ole, koska hänen se vastuu on opeteltava kantamaan. Hänen pitää itse ratkaista nyt tuo ongelma, jos vuokra-asuntoon ei saa viedä kissaa, niin lähtee etsimään uutta asuntoa. Tai sitten hän tekee sen päätöksen, että kissa on jossain muualla. Ei aikuinen ihminen voi äidin apuun luottaa noin paljon, ja sinulla on oikeus käydä mökkilomilla tai vaikka lähteä ulkomaanmatkalle silloin kun huvittaa.

Vierailija
7/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä on?

Vierailija
8/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hoida koskaan toisen lemmikkejä. Tutulle pariskunnalle kävi niin että heidän poikansa otti koiran ja toi sen heille hoitoon usein. Lopulta koira jäi heille lopullisesti, koska poikaa ei kiinnostanut koiranhoito.

Vierailija
9/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, teinit on niin tyhmiä

Vierailija
10/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy täyttämässä se kissa ja vie likalle takaisin, on helppohoitoisempi

Vierailija
11/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kissalle uusi koti. Tytär saisi tehdä itse edes sen verran, että etsisi sen uuden kodin, niin muistaa olla hankkimatta uutta lemmikkiä, kun se ei kerran lopulta kuitenkaan kiinnosta. 

Vierailija
12/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on niin helppo olla tietävinään. Olen kasvattanut kolme lasta, ja sillä kokemuksella sanon, että 18-19-vuotiaana ovat hankalimmillaan. Ollaan niin aikuista olevinaan, vähän kuin uhmaiässä, että minä päätän itse ja teen miten haluan. Kissan hankinta on vielä pientä. Meillä yksi lapsista aloitti koulun amk:ssa ja oli keskeyttänyt jo ennen joulua. Hän lähti kevääksi Espanjaan, josta otti vastaan työpaikan. Sanottiin isänsä kanssa, ettei mitään järkeä, mutta tuon ikäiset tekee juuri päinvastoin kuin neuvotaan. Tosin hän palasi takaisin Suomeen ja aloitti opinnot toisella alalla, teki vaan sellaisen 1,5 vuoden koukun Espanjan kautta. Siellä selvisi se mikä kerrottiin jo lähtiessä, että töitä sielläkin tehdään, eikä lomailla koko aikaa

Monet ei tee noita asioita mitä kerrot. Niitä tekee bipo. Aivan tyypillistä.

18-vuotias on aikuinen, joten kaitsemisoikeus ja -velvollisuus on loppu. Täysjärkinen ihminen ei edes anna komennella ja rajoittaa itseään.

Vierailija
13/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on niin helppo olla tietävinään. Olen kasvattanut kolme lasta, ja sillä kokemuksella sanon, että 18-19-vuotiaana ovat hankalimmillaan. Ollaan niin aikuista olevinaan, vähän kuin uhmaiässä, että minä päätän itse ja teen miten haluan. Kissan hankinta on vielä pientä. Meillä yksi lapsista aloitti koulun amk:ssa ja oli keskeyttänyt jo ennen joulua. Hän lähti kevääksi Espanjaan, josta otti vastaan työpaikan. Sanottiin isänsä kanssa, ettei mitään järkeä, mutta tuon ikäiset tekee juuri päinvastoin kuin neuvotaan. Tosin hän palasi takaisin Suomeen ja aloitti opinnot toisella alalla, teki vaan sellaisen 1,5 vuoden koukun Espanjan kautta. Siellä selvisi se mikä kerrottiin jo lähtiessä, että töitä sielläkin tehdään, eikä lomailla koko aikaa

Mun mielestä sä vaikutat ihanalta! :) Kummastelet lasten käytöstä ja yrität parhaasi opastaa, mutta silti samalla annat heille vapauden itse kokeilla ja kasvaa ihmisinä ja olet taustalla turvana. Vaikutat siltä, että sun siipien suojaan saa aina palata, jos kokeilut menee pieleen. Tuo on rakkautta! 

Vierailija
14/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lapsen isä on?

Mitä siitä? Isänkö nyt pitäisi hoitaa täysi-ikäistyneen asiat vai?

Vierailija
15/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lapsen isä on?

Ajatteletko, että aikuisen lapsen lemmikki kuuluu äidin ja isän hoitoon? Kun kissa on nyt ollut omistajan äidillä niin vuorostaan pitäisi viedä omistajan isälle? Ja sieltä takaisin äidille? Eiköhän jo pitäisi ottaa itse vastuuta haluamastaan lemmikistä! Vai tarkoititko, että missä kissan isä on..?

Vierailija
16/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset ovat vielä aikuisempia kokeilevat perheen perustamista ja ottavat koiran tai kissan ja sitten tuleekin ero, ensin eläimellä on yhteishuoltajuus ja lopulta eläin päätyy koiravauvan isovanhemmille, jotka eivät kestä katsella eläimen riepottelua. Näitäkin on nähty useampia. 

Vierailija
17/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukion viimeisellä vuodella ei enää olla lapsia.

Vierailija
18/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av: n peruskysymys, missä isä on?

Jos vaikka 20-vuotias sotkee raha-asiansa niin mitä väliä sillä on, että missä isä on?

Vierailija
19/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset ovat vielä aikuisempia kokeilevat perheen perustamista ja ottavat koiran tai kissan ja sitten tuleekin ero, ensin eläimellä on yhteishuoltajuus ja lopulta eläin päätyy koiravauvan isovanhemmille, jotka eivät kestä katsella eläimen riepottelua. Näitäkin on nähty useampia. 

Mä niin ymmärrän. Itsekin varmaan adoptoisin sen heittopussiksi jääneen lemmikin.

Vierailija
20/72 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten uuden kumppanin kanssa otetaan uusi koira tai kissa muutaman kuukauden päästä. Surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi