Kun pyydän isääni hoitamaan lastani, hän siirtää pyynnön eteenpäin
Hän siirtää pyynnön eteenpäin alkoholi- ja mielenterveysongelmaiselle äidilleni kysymättä minun mielipidettäni. En ymmärrä, miten hän voi tehdä noin. Niin on käynyt jo kaksi kertaa. Isä on joskus hetken aikaa hoitanut lastani, mutta viime aikoina alkanut tehdä tätä. Hän itse tietää äidin ongelmista, mutta on nyt vuosia eron jälkeen hänen kanssaan jo paremmissa väleissä ja ilmeisesti siksi luulee, että minäkin voisin luottaa lapseni hänenkin hoitoonsa tuosta vaan. Tuo on minusta loukkaavaa, aivan kuin hän olisi täysin unohtanut, miten äitini on minua kohtaan ollessani lapsi käyttäytynyt, vaikka he ovat eronneet nimenomaan isäni aloitteesta äitini ongelmien vuoksi. Kiusallista joutua sitten vastaamaan äidille, ettemme tarvitsekaan nyt lastenhoitajaa, kun en halua hänenkään mieltänsä pahoittaa. Miten suhtautuisitte? Olen isälle sanonut lyhyesti, etten äidille anna lasta hoitoon, enempää en haluaisi edes joutua selittämään, kyllä hänen pitäisi fiksuna ja koulutettuna ihmisenä ymmärtää. :(
Kommentit (3)
Voi olla myös, että äitisi haluaa hoitaa lapsenlastaan ja isäsi tietää tämän. Ajattelee siis tekevänsä palveluksen. Puhu isäsi kanssa asia läpi juurta jaksain.
Up