Siis onko todellakin niin, että sähköauton käyttöikä on korkeintaan 10 vuotta ja sen jälkeen akkujen uusinta on välttämätön?
Muu tekniikka kyllä kestäisi pidempään, mutta akut ei?
Kommentit (182)
Ruostuuha se jo puhkikin kymmenessä vuodessa. Kai olet tietoinen että autotehtaat ei enää ruostesuojaa tuotteitansa.
Meinaaks että Toyota myöntäisi 10v takuun jollekin mikä kestää korkeintaan 10 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Meinaaks että Toyota myöntäisi 10v takuun jollekin mikä kestää korkeintaan 10 vuotta?
Meinaan, olen niin vi t u n tyhmä.
-AP
VIHERSIIRTYMÄ:
Norjalaisdokumentin mukaan lähes uusia sähköautoja romutetaan, koska korjaaminen maksaa liikaa asiantuntija: Ajatus ei istu kiertotalousajatukseen
Norjalainen Jätesokki-sarja herättelee miettimään, kuinka paljon hylkäämme käyttökelpoista tavaraa. Sarjan avausjaksossa kummastellaan, miksi lähes ehjät ja uudet sähköautot päätyvät romuttamoon.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/c8816c3f-4dcf-4959-afce-e…
Sähköautojen myötä kertakäyttötalous betonoituu. Kaikki menee bisneksen ehdoilla. Ja poliitikot on mukana tässä, hyödyllisinä hölmöinä.
No en omia rahoja laittais yli 10v ikäiseen sähköautoon.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoon pakottaminen ilmastonmuutoksen tekosyyllä on maailman historian suurin kusetus.
Selvähän se on että rahaa tällä touhulla jotkut tekee ja isosti, eikä heitä kiinnosta mikään maapallon pelastaminen.
Vierailija kirjoitti:
VIHERSIIRTYMÄ:
Norjalaisdokumentin mukaan lähes uusia sähköautoja romutetaan, koska korjaaminen maksaa liikaa asiantuntija: Ajatus ei istu kiertotalousajatukseen
Norjalainen Jätesokki-sarja herättelee miettimään, kuinka paljon hylkäämme käyttökelpoista tavaraa. Sarjan avausjaksossa kummastellaan, miksi lähes ehjät ja uudet sähköautot päätyvät romuttamoon.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/c8816c3f-4dcf-4959-afce-e…
Hirveätä tuhlausta. Oikein oksettavaa touhua. Muka vihersiirtymää?
Monet akut kestävät vain muutaman vuoden. Mikään rasitustestaus ei voi ennustaa milloin akku on käyttökelvoton. Suurin osa kestää sen 8 vuotta ja ylikin ja kilpailu valtavista markkinoista on niin kova, että autovalmistajat lupaavat akkutakuita sinne elinkaaren loppupäähän saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoon pakottaminen ilmastonmuutoksen tekosyyllä on maailman historian suurin kusetus.
Selvähän se on että rahaa tällä touhulla jotkut tekee ja isosti, eikä heitä kiinnosta mikään maapallon pelastaminen.
Muskille koko touhu ainakin on lähinnä ponnahduslauta Marsiin, eikä häntä niinkään vaikuta tämän planeetan asiat kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoon pakottaminen ilmastonmuutoksen tekosyyllä on maailman historian suurin kusetus.
Sä oot ainakin historian typerin ihminen. Mistä keksitte näitä tarinoita? Esson baarissa kuulitte?
Kaikissa akkuvehkeissä kapasiteetti heikkenee ajan myötä. Kyllä sillä varmaan 10-15 vuotiaana voi ajaa, mutta kapasiteetista eli toimintamatkasta voi olla enää puolet jäljellä. Jos uutena päässyt 300-400km, onkin enää 150-200km kun autolla tulee ikää 10v.
Tää on kyllä iso syy siihen miksi en uskalla ostaa sähköautoa. Pelkään, että sen arvo romahtaa, kun akkujen kapasiteetti tippuu. Ja joo, kyllä bensa-autojakin pitää huoltaa, mutta on vähän eri asia tehdä se muutaman satasen vuosihuolto, kun joku 40 000 euron akkujen vaihto.
Jos tämä ei pidä paikkaansa, niin sähköautojen valmistajien pitäisi kertoa asiasta, mutta ei ole mitään kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoon pakottaminen ilmastonmuutoksen tekosyyllä on maailman historian suurin kusetus.
Sä oot ainakin historian typerin ihminen. Mistä keksitte näitä tarinoita? Esson baarissa kuulitte?
Eikö sinuakin keljuta kun mentiin ostamaan kallis hankala sähköauto, jonka arvo romahti vuodessa parissa murto-osaan?
Vierailija kirjoitti:
Monet akut kestävät vain muutaman vuoden. Mikään rasitustestaus ei voi ennustaa milloin akku on käyttökelvoton. Suurin osa kestää sen 8 vuotta ja ylikin ja kilpailu valtavista markkinoista on niin kova, että autovalmistajat lupaavat akkutakuita sinne elinkaaren loppupäähän saakka.
Mitään faktaahan sinulla ei väitteesi tueksi tietenkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa akkuvehkeissä kapasiteetti heikkenee ajan myötä. Kyllä sillä varmaan 10-15 vuotiaana voi ajaa, mutta kapasiteetista eli toimintamatkasta voi olla enää puolet jäljellä. Jos uutena päässyt 300-400km, onkin enää 150-200km kun autolla tulee ikää 10v.
15 vuotta eivät kestä. Kukaan ei halua ajaa s-autolla jonka kapasiteetti äkillisesti romahtaa. Niin käy litium -akuille eliinkaaren päässä.
Olet oikeassa siinä, 150-200km pääsee vanhalla akulla, mutta vain kesällä. Talvipakkasilla vain 90-120 km.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoon pakottaminen ilmastonmuutoksen tekosyyllä on maailman historian suurin kusetus.
Ei teitä persuja voi tosissaan ottaa. 😂😂
Ei.