Sinkut! Miksette käy lavatansseissa?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Tanssilavat kaukana asuinpaikastani niin matkakuluja tulisi paljon. Lisäksi kun on asperger ja on tarkkaavaisuus-ja keskittymishäiriö niin tanssin opettelu olisi tuskallisen aikaavievää ja vaikka EHKÄ jotenkin oppisi kurssilla jotain niin melko nopeasti unohtaisin opitun jolloin tanssiessa menisi sekaisin eikä pystyisi keskittymään.
Disco sopisi paremmin kun tyyli vapaa mutta siellä taas hälinä ja muu meteli niin kova ettei kestä sitä plus ei oikein kiinnosta aloittaa joskus puolen yön aikaan enää mitään vaan nukkua.
Muusikon korvatulpat auttavat melutason kanssa. Ne vaimentavat esimerkiksi 20dB tasaisesti matalista äänistä korkeisiin ääniin jolloin musiikki kuullostaa vielä luonnolliselta. Minulla nuo aina käytössä diskossa ja livekeikoilla. Lisäilona se, että ne mahdollistavat keskustelukumppanin puheen kuulemisen paremmin kun musiikki vaimennettuna ei enää "yliohjaa" korvia säröyttämään ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon töissä kesälavan, krouvin, camping-alueen respassa. Tansseissa käy todellakin aivan kaiken ikäisiä. K18, koska on anniskelua.
Kaiken ikäisiä varmaan käy mutta valtaosa on silti eläkeläisiä. Tietysti jos Veeti-Nicce haluaa vaimokseen Martta-Irmelin niin siitä vaan.
Sikäli kuin mä olen nähnyt, eläkeläiset on vähemmistö. Keskimääräinen tanssija on pikemminkin päälle 40 mutta alle 60, ja sitten on reiluhkot vähemmistöt niitä eläkeläisiä ja nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Tanssilavalla ei pääse tunnelmaan koska ei ole anniskelua ja musiikki liian maalaismaista. Olen kaupunkilainen ja kun olin nuori 1970-80 luvulla niin silloin käytiin diskoissa ja kapakoissa tanssimassa ja niin kävisin nytkin jos olisin sinkku.
Itselläni oli tapana juoda yksi olut diskoillan aluksi ja sitten jatkaa vesi/limu linjalla. Viimeiset muutamat diskoillat olen jättänyt myös tuon ekan alkoholipitoisen pois eikä se ole minun tunnelmani yhtään haitannut. Pikemminkin päinvastoin eli jaksaa pidempään.
Tanssilavalla en alkoholia edes harkinnut kun se ei ainakaan paranna omaa vielä hieman heiveröistä tanssitaitoani. Mulla ilta kuluu lähinnä tanssiessa niin diskossa kuin lavallakin joten sitä muuta istuskelua tai seisoskelua ei juurikaan ole ellei jonkun kanssa tule jutusteltua.
Mitä lavatanssien "maalaismaiseen" musiikkiin tulee niin siinä on ollut minulla totuttelemista. Onneksi tanssikursseilla tuli sillekin altistuttua alusta alkaen joten lavalla se oli jo tuttua. Sinne en mene musiikkia kuuntelemaan vaan tanssimaan. Toki Ruusulinnassa viimeksi oli paljon niitäkin jotka tulivat tanssilattialle seisomaan esiintymislavan eteen eli olivat vain Saija Tuupasen keikkaa katsomassa.
Nykyään en enää käännä radiota toiselle asemalle jos siellä soi "Mä putoan" tai "Iskelmäprinssi'. Eli musiikkimakuni on harrastuksen vuoksi muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanssilavalla ei pääse tunnelmaan koska ei ole anniskelua ja musiikki liian maalaismaista. Olen kaupunkilainen ja kun olin nuori 1970-80 luvulla niin silloin käytiin diskoissa ja kapakoissa tanssimassa ja niin kävisin nytkin jos olisin sinkku.
Itselläni oli tapana juoda yksi olut diskoillan aluksi ja sitten jatkaa vesi/limu linjalla. Viimeiset muutamat diskoillat olen jättänyt myös tuon ekan alkoholipitoisen pois eikä se ole minun tunnelmani yhtään haitannut. Pikemminkin päinvastoin eli jaksaa pidempään.
Tanssilavalla en alkoholia edes harkinnut kun se ei ainakaan paranna omaa vielä hieman heiveröistä tanssitaitoani. Mulla ilta kuluu lähinnä tanssiessa niin diskossa kuin lavallakin joten sitä muuta istuskelua tai seisoskelua ei juurikaan ole ellei jonkun kanssa tule jutusteltua.
Mitä lavatanssien "maalaismaiseen" musiikkiin tulee niin siinä on ollut minulla to
Jäi pois allekirjoitus eli M59+
Vierailija kirjoitti:
En pysty kuuntelemaan iskelmää, en kerta kaikkiaan voi sietää sitä musiikkia.
Tuo on kuten eräät muutkin allergiatkin siedätyshoidolla ratkeava ongelma. Itselläni oli aivan sama vika vuosikymmenien ajan. Nyt 7 kuukautta ekan tanssikurssin alusta allergia on helpottanut selvästi.
Enkä tanssi.
Käy katsomassa jollakin suositulla lavalla millaista porukkaa siellä on tanssimassa ja kuinka paljon enemmän siellä on naisia miehiin verrattuna. Voi löytyä motivaatio lähteä kurssille.
M59+
M59+
Kaiken ikäisiä varmaan käy mutta valtaosa on silti eläkeläisiä. Tietysti jos Veeti-Nicce haluaa vaimokseen Martta-Irmelin niin siitä vaan.