Sinkut! Miksette käy lavatansseissa?
Kommentit (186)
Nyt on käyty Ruusulinna katsomassa Saija Tuupasen esiintyessä. Varsin positiivinen kokemus vaikka oma tanssitaito tässä vaiheessa ei vielä ole kovin hyvä.
https://www.ruusulinna.net/ohjelma
Paikalla oli selkeästi enemmän naisia kuin miehiä eli miehelle tanssiseuraa löytyy vaikka koko illan ajaksi. Pääasiassa miesten haku, yhden tunnin ajan on naisten hakuvuoro.
Ruusulinna ilmeisesti lopetetaan tulevaisuudessa jonkun varastorakennuksen tieltä. Joten sinkkumiehet tutustumaan paikkaan vielä kun se on mahdollista. Toiminta ilmeisesti jatkuu Riutanharjussa, mutta se on ainakin ollut vain kesälava ja pääkaupunkiseudulta selvästi Ruusulinnaa kauempana.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl miehillä on valittavaa yllin kyllin lavoilla. Varsinkin, jos osaa tanssia. Jos ei rohkeus riitä itse hakea, menkää nsustrn tansseihin. Siellä naiset hakevat, mutta mies vie. Edes vaihtoaskellus täytyy osata.
Valittavaa on JOS osaa tanssia, on hyvännäköinen ja osaa puhua naisille niitä oikeita juttuja.
Valittavaa tanssiseuraa Ruusulinnassa oli vaikka en olekaan hyvännäköinen ja tanssitaitokin vielä puutteellinen. Se on seurausta naisten suuresta määrästä miehiin verrattuna.
Jos siis osaa vaihtoaskeleen eli foksia ja tangoa niin menoksi vaan. Sillä pärjää jo pitkälle. Nopeat foksit siellä tanssittiin lähinnä fuskuna tai buggina.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl miehillä on valittavaa yllin kyllin lavoilla. Varsinkin, jos osaa tanssia. Jos ei rohkeus riitä itse hakea, menkää nsustrn tansseihin. Siellä naiset hakevat, mutta mies vie. Edes vaihtoaskellus täytyy osata.
Valittavaa on JOS osaa tanssia, on hyvännäköinen ja osaa puhua naisille niitä oikeita juttuja.
Valittavaa tanssiseuraa Ruusulinnassa oli vaikka en olekaan hyvännäköinen ja tanssitaitokin vielä puutteellinen. Se on seurausta naisten suuresta määrästä miehiin verrattuna.
Jos siis osaa vaihtoaskeleen eli foksia ja tangoa niin menoksi vaan. Sillä pärjää jo pitkälle. Nopeat foksit siellä tanssittiin lähinnä fuskuna tai buggina.
M59+
Empirian mukaan minun ei pahemmin kannata mennä vaivaamaan arvon daameja.
Mieluiten olen ilman kahden tanssin murjotusta.
Olen liian epäsosiaalinen enkä ole opetellut edes tanssimaan.
Olisihan se muuten varmaan hyvä tapa päästä naisten kanssa tekemisiin. Mutta kun se rohkeus ei riitä.
Tässä on tullut esille ns sisäpiiri ja onhan se totta, he esiintyvät, ovat käyneet kursseja kurssien perään, hakevat pääsääntöisesti toisiaan ja osa saattaa olla nyrpeitä aloittelijoille. Toisaalta näissä taitavimmissakin on tosi mukavia, hakevat muitakin ja mukauttavat tanssin sen mukaan mitä toinen osaa. Suurin osa on kuitenkin iloisia tavallisia tanssahtelijoita jotka tulevat tanssimaan eikä esiintymään. Vähän aikaa kun katselee niin löytää kyllä itselle sopivia tanssitettavia. Orkesterista riippuu minkälaista tanssiporukkaa on paikalla, kannattaa tutustua ennakkoon musiikkiin ja soittajiin. Harvoin tansseissa on humalaisia vaikka tarjoilua olisikin, ne jotka tulevat tanssimaan eivät jouda baaritiskillä notkumaan, olut tai pari saattaa mennä mutta muuten viihdytään tanssipuolella. Miehiä kyllä kaivataan lavoille, reiluja, mukavia, tavallisia tanssittajia.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian epäsosiaalinen enkä ole opetellut edes tanssimaan.
Olisihan se muuten varmaan hyvä tapa päästä naisten kanssa tekemisiin. Mutta kun se rohkeus ei riitä.
Minulla oli nuorempana eli alle kolmekymppisenä aivan sama vika. Tanssitaidon hankkimisvaiheessa tilanne muuttuu siksi, että a) opit tanssimisen perusteet ja b) tanssikurssilla harjoittelu tapahtuu naisten kanssa yleensä pareja vaihtaen eli saman illan aikana tanssit useamman eri naisen kanssa. Totut tilanteeseen ja hups oletkin ollut naisten kanssa tekemisissä niin ettet voinut hermoilla itse sosiaalista tilannetta kun jouduit samalla keskittymään tanssimiseen...
"Rohkeus ei riitä" tarkoittaa että haluat pysyä mukavuusalueellasi. Tiedät jo varsin hyvin että siellä omalla mukavuusalueellasi on yksinäistä ja että seuran löytäminen edellyttäisi vähintään siirtymistä sen ulkopuolelle.
Jokainen tietty tekee oman valintansa. Mutta jos itse valitsee yksinäisyyden niin ei ole oikeutta valittaa yksinäisyydestään.
M59+
Lähinnä koska en osaa tanssia enkä oppinut, kun yritin. Sääli, se näyttää tosi kivalta. :(
En tosin ole edes kiinnostunut pariutumaan. Seurallinen liikuntaharrastus vain olisi ollut mukava.
Vierailija kirjoitti:
Menisin jos siellä varnmasti olisi vain yli 70v naisia ja miehiä. Nuorten naisten ja miesten keskessä olisin keskimäärin puolta päätä naisia ja puoltaatoistamiehiä lyhempi ja ahdistaisi kun ne voisivat ketsella nihkeää harmaannusta saanutta hapsottavaa tukkaani yläviistosta. Ei sille oikeen miteen voi tehdä. Värjäys olisi noloa, tukan ölyntä näyttäisi kuvottavalta, ponnari olisi limainen ja pipo tahi lippis päässä tanssiminen junttia
Lavalla, jolla kävin, oli paljon keski-ikäisiä, vähän vanhoja ja vähän nuoria. Eli ilmeisesti ei ole turvallinen paikka sinulle.
Ehkä nuorallakävelyharrastus sopisi sinulle paremmin? Siinä ihmiset katselisivat vain alaviistosta.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä koska en osaa tanssia enkä oppinut, kun yritin. Sääli, se näyttää tosi kivalta. :(
En tosin ole edes kiinnostunut pariutumaan. Seurallinen liikuntaharrastus vain olisi ollut mukava.
Oletko kokeillut diskoja? Yksintanssiminen on siellä ok ja askeleet ja rytmikin vapaa. Itsekin aloitin sillä ja käyn edelleen kun se musiikki (Donna Summer, ABBA jne) kolahtaa enemmän kuin paritansseissa yleensä soitettava. Jos harkitset niin suosittelen muusikon korvatulppia. Muuten tulee kuulovaurioita ja riski tinnitukselle.
M59+
Tanssilavalla ei pääse tunnelmaan koska ei ole anniskelua ja musiikki liian maalaismaista. Olen kaupunkilainen ja kun olin nuori 1970-80 luvulla niin silloin käytiin diskoissa ja kapakoissa tanssimassa ja niin kävisin nytkin jos olisin sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Sisäpiiri touhua!!! Ei noissa mitään erityistä ole.. monella vireessä parannettavaa!!!
Erityistä on se, että paikalla on miehiä tanssiin kaipaavia naisia. Erityisen erityistä on se, että tanssimaan haluavia naisia on enemmän kuin miehiä. Tosiosaajat ja taiturit tietenkin haetaan ensimmäisenä joten hieman odotellen välttää "sisäpiiriläiset" jos siis ei halua itseään paljon taitavamman kanssa kokeila.
Jos ujo sinkku haluaa opetella sosiaalista kanssakäymistä naisten kanssa niin tässä on siihen poikkeuksellisen hyvä tilaisuus. Harvassa muussa harrasteessa naiset toivovat mukaan lisää miehiä.
M59+
Tanssilavat kaukana asuinpaikastani niin matkakuluja tulisi paljon. Lisäksi kun on asperger ja on tarkkaavaisuus-ja keskittymishäiriö niin tanssin opettelu olisi tuskallisen aikaavievää ja vaikka EHKÄ jotenkin oppisi kurssilla jotain niin melko nopeasti unohtaisin opitun jolloin tanssiessa menisi sekaisin eikä pystyisi keskittymään.
Disco sopisi paremmin kun tyyli vapaa mutta siellä taas hälinä ja muu meteli niin kova ettei kestä sitä plus ei oikein kiinnosta aloittaa joskus puolen yön aikaan enää mitään vaan nukkua.
Miksi menisin? En minä osaa tanssia.
Koska inhoan niitä kaikkia tansseja, mitä siellä tanssitaan. Inhoan myös sitä musiikkityyliä yli kaiken. Ja vielä pisteenä i:n päälle, en halua ketään tuntematonta äijää pitämään mua käsistä tai käsiä mun ympärillä.
Miksi ihmeessä siis menisin? 😅
Vierailija kirjoitti:
Kun aloitat tanssikurssilla nyt syksyllä niin seuraavaan kesään mennessä osaat tanssia ihan riitävän hyvin. Sen jälkeen yksinäisyyden jatkumiselle pitää olla joku muu syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun aloitat tanssikurssilla nyt syksyllä niin seuraavaan kesään mennessä osaat tanssia ihan riitävän hyvin. Sen jälkeen yksinäisyyden jatkumiselle pitää olla joku muu syy.
Ensin pitäisi mennä tanssikurssille itsensä nolaamaan ja sitten lavalle itsensä nolaamaan. Just just, tie onnelisuuteen.
Oon töissä kesälavan, krouvin, camping-alueen respassa. Tansseissa käy todellakin aivan kaiken ikäisiä. K18, koska on anniskelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitäisi mennä tanssikurssille itsensä nolaamaan ja sitten lavalle itsensä nolaamaan. Just just, tie onnelisuuteen.
Se "itsensä nolaaminen" on toiselta nimeltään siirtymistä pois omalta mukavuusalueeltaan. Mikään ei tule ilmaiseksi ja tässä hinta eli mahdollinen epämukavuus on tiedossasi. Edelleenkin valinta asiassa on ihan sinun omasi.
Vähänkö harmitti itseäni kun Ruusulinnan lavalla toissapäivänä hukkasin yhdessä foksissa rytmin totaalisesti. Tanssipari seurasi uskollisesti minun "omaa" rytmiäni. Kun myöhemmin katselin sivusta muita pareja niin huomasin että se rytmin hukkaaminen ei ole mitenkään epätavallista. Eli vaikka sen hetken nolottikin niin ymmärsin että suuremmalle nolostelulle ei ollut tarvetta. Ja että oikeastaan ainoa joka sekoiluni huomasi oli tanssiparini.
Tuosta viisastuneena laitoin soittolistalleni rytmiltään epäselvempiä kappaleita. Pääsiäisviikonloppuna samaan paikkaan jatkamaan hyvin alkanutta itseni nolaamista...
M59+
Ehkäpä tanssimassa Juopon tangoa, alkaa kohdasta 17 sekuntia: