Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikääntyminenhän on ihanaa

Vierailija
23.06.2024 |

Mitäs vikaa tässä on?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen ikääntyneen vasta päälle 70v. Siksi onkin mielestäni surkeaa jos alle tuon ikäinen valittaa ikääntymisestä

Vierailija
22/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miksi kukaan haluaisi ikääntyä. Itse ainakin olisi mieluusti vaikka 30 v loppuikäni. Tietysti jos vaihtoehdot on kuolema tai ikääntyminen niin sitten valitsen ikääntymisen mutta onhan se tosiasia, että ikääntyminen tuo mukanaan sairauksia ja ei ole kiva jos menettää oman ulkonäkönsäkin.

Ei kai sillä ulkonäöllä enää mitään väliä siinä vaiheessa ole. Ei mulle ainakaan, vaikka olen nainen joka olin nuorena aika hyvännäköinen. Jossain 40 paikkeilla meni kiinnostus koko ulkonäköön totaalisesti, ja hyvä niin. Mikä ihana vapautuminen. Tavallisen näköisenä tanttana on oikein mukava elellä. 

Sairaudet taas, no, niitä voi tulla nuorellekin. Kieltämättä monet sairaudet on elämää hankaloittavia. Eikä toisaalta kaikille tule vanhemmitenkaan sairauksia, esim. mun vanhemmat on 78 ja 80 eikä heillä ole kummallakaan mitään

Vaikka muuuta väittää niin kyllä ulkonäöllä on väliä elämässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ikääntyminen on ihanaa niin miksei kukaan ihminen ole iloinen siitä jos niitä kutsutaan vanhoiksi

Kullttuureissa, joissa vanhuksia arvostetaan, se on kunnianimitys. Mutta täällä on tällä hetkellä vallalla nuoruutta ihannoiva kulttuuri, ja siksi ihmiset ei siitä pidä. Vanhuutta pidetään meillä lähinnä rappeutumisen tilana, kun taas jossain muissa kulttuureissa se on jalostuneen viisauden ja henkistyneisyyden tila.

Vierailija
24/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ikääntyminen on ihanaa niin miksei kukaan ihminen ole iloinen siitä jos niitä kutsutaan vanhoiksi

Kullttuureissa, joissa vanhuksia arvostetaan, se on kunnianimitys. Mutta täällä on tällä hetkellä vallalla nuoruutta ihannoiva kulttuuri, ja siksi ihmiset ei siitä pidä. Vanhuutta pidetään meillä lähinnä rappeutumisen tilana, kun taas jossain muissa kulttuureissa se on jalostuneen viisauden ja henkistyneisyyden tila.

Ei kaikki vanhukset ole viisaita... Joistain tulee vain ilkeitä ja katkeria

Vierailija
25/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka muuuta väittää niin kyllä ulkonäöllä on väliä elämässä"

En mä kyllä keksi yhtään, miten elämäni olisi parempaa jos olisin nuoremman ja paremman näköinen. En minä sillä ulkonäöllä mitään tee. Tietysti jos joku haluaa jotain nuorempia kumppaneita tai jotain, niin siinä varmaan ulkonäöstä on etua. Muuten tavallisen ihmisen elämässä sillä ei tee oikeastaan mitään kun oma paikka elämässä on jo vakiinnutettu. Jopa kumppanin voi löytää vaikkei ole nuoren ja hyvän näköinen, useimmat ei ole vanhemmiten niin pinnallisia enää että etsisivät ensisijaisesti jotain hyvännäköistä. Sitä etsitään mukavaa elämänkumppania, jonka kanssa vanheta yhdessä.

Vierailija
26/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. 

Ensi kuussa 59 mittariin. Näkö aika huono jo, ulkonäöstä puhumattakaan. Toistaiseksi leikattu yksi nivelrikko, höylätty eturauhanen, josta btw, löytyi syöpäsoluja.

Muisti heikkenee ja aina on joku paikka kipeä joten särkylääkekuuri kerran kuussa.

Loppusuoralla vedellään. Mitä hienoa tässä on?

Hienoa on olla elossa. Itse 55 ja minulta on leikattu aivokasvain ja rankat hoidot tuli siihen päälle. Olen kuitenkin selvinnyt ja saan nähdä lasteni aikustuvan, se on älyttömän hienoa!

Vierailija
27/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan se elämä jossain määrin rennompaa, kun ei ole velkaa ja eläkettäkin on kertynyt. Ulkonäöllisesti asiat ovat jääneet takavasemmalle, nyt terveys kiinnostaa ulkonäköä enemmän.

Työn vaatimukset ovat kuitenkin kasvaneet viime vuosina melkoisesti, ja ainakin itsestäni tuntuu siltä, että kauankohan tätä vielä jaksaa. Onneksi terveys on kunnossa (ainakin vielä), mitä nyt univaikeuksia, ja siitä aiheutuvaa aivosumua. Mutta sinnittelen töissä niin pitkään kuin vain jaksan.

En nyt sanoisi, että vanheneminen on joka suhteessa ihanaa. Mutta ei se niin kamalaa ole, kuin mitä nuorempana luulin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi