Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa sellaista autoilijaa joka ensin ohittaa mutta sitten jää kuitenkin kahden auton väliin sitä samaa vauhtia?

Vierailija
23.06.2024 |

Mikä vaivaa sellaista autoilijaa joka ensin ohittaa mutta sitten jää kuitenkin kahden auton väliin sitä samaa vauhtia?

Jouduin siis ajamaan hitaamman henkilöauton perässä ja pidin turvaväliä siihen edellä ajavaan. Takaani lähestyi yksi auto joka roikkui melkein takapuskurissa kiinni. Jonkin ajan kuluttua se takana oleva autoilija ohitti minut ja meni sitten minun ja tämän yhden autoilijan väliin. Tämä ajoi nyt sen edellä ajavan takapuskurissa melkein kiinni. Kuitenkin se ajoi sitten muutamien minuuttien matkan meidän välissä sitä samaa hitaampaa vauhtia vaikka sillä oli monta kertaa mahdollista ohittaa myös se edellä ajava. 

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun poikaa joka ajaa työkseen inhottaa autoilijat jotka ajavat puskurissa kiinni.

Takapuskurissa kiinni roikkujat on varmaan suurin turvallisuusriski liikenteessä. Jos se edessä oleva joutuu tekemään äkkijarrutuksen niin se takapuskurissa kiinni roikkuja lähes aina ajaa sen edessä ajavan perään eli tulee kolari. Ei myöskään ole taloudellista ajaa ilman turvaväliä ja muutenkin ajaminen on ankeaa ilman turvaväliä, haitariliike ruuhkassa syntyy juuri sen takia kun turvaväli on liian pieni. 

Takapuskurissa kiinni roikkujat on pahimpia, sitten tulee ne jotka tekee uhkarohkeita ohituksia, sitten tulee ylinopeutta ajavat ja lopuksi vasta juoppokuskit.

Hui, peltiä menee ryttyyn. 

Ja ihmishenkiä menehtyy sekä vammautuu.&nbsp

Onneksi kuitenkin ihmisruumiit säilyvät kunnossa.

Vierailija
62/75 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä ovat bemareita tai audeja, joita vaan periaatteessa ärsyttää edellä ajava toyota tms. Ei tuossa mitään järkeä ole, mutta valitettavasti idiooteillakin on oikeus saada ajokortti. Sinänsä ihme, että ajokokeen läpäisevät. 

Kateus voittaa kiimankin. Muistat ne bemmit ja audit ja iloisesti unohdat toyotat. 

Minulla on vanhahko Volvo ja uudempi kaksiovinen Mersu. Huima ero kanssa-autoilijoiden käyttäytymisessä riippuen siitä kummalla ajaa. Monen autoilijan tuntuu olevan pakko lähteä haastamaan Mersua. Ajamalla Volvolla täysin samalla lailla ei herätä minkäänlaisia tunteita muissa renkaankuluttajissa.

Kuka ehtii kiinnittää huomionsa näin epäolennaiseen asiaan, kuin auton merkkiin? Sujuva liikenne on ainoa, millä on mitään väliä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en muista itselleni koskaan käyneen noin. Tai sitten en vain ole pannut merkille. Liikenteessä ylipäätään on paljon helpompaa ja mukavampaa, kun ei stressaa ja vedä hernettä sieraimeen jokaisesta kanssa-autoilijoiden tekemästä mokasta tai omituisuudesta. 

Perässäroikkujat aiheuttavat muutakin kuin harmitusta, jos tulee äkkijarrutustilanne.

Vierailija
64/75 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavanlainen kuski aikanaa kummastutti motarilla. Oli hiljainen aika, joten liikennettä oli vähän. Olin ajanut pitkän matkaa vakionopeudensäädin päällä.

No sitten tuli rampista joku taakseni, kiihdytti ja ajoi jonkun aikaa hyvin lähellä perässä. Meni ohi, mutta sitten hidasti niin paljon, että sain hänet kiinni ja menin puilestani ohi. Ja koko ajan ajoin samaa vauhtia. 

Meitä on niin moneen junaan ja osa jää laiturille.

Vierailija
65/75 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en muista itselleni koskaan käyneen noin. Tai sitten en vain ole pannut merkille. Liikenteessä ylipäätään on paljon helpompaa ja mukavampaa, kun ei stressaa ja vedä hernettä sieraimeen jokaisesta kanssa-autoilijoiden tekemästä mokasta tai omituisuudesta. 

Perässäroikkujat aiheuttavat muutakin kuin harmitusta, jos tulee äkkijarrutustilanne.

Perässäroikkujat ovat usein myös niitä joiden pää ei kestä autolla ajamista, he suuttuvat ja hermostuvat liikenteessä. Autokoulussa opetettiin että liikenteessä ei saa hermostua ja että liikenteessä pitää ottaa muut huomioon jotta siellä on mahdollisimman turvallista ajaa.

Vierailija
66/75 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaisia id i ootteja on liikenteessä aivan hel v e tisti. Nuo kyseiset autoilijat on juuri niitä jotka jankkaavat että jos ajaa nopeusrajoitusten mukaan niin silloin ajaa alinopeutta. Liikkuvapoliisi pitäisi saada takaisin tien päälle koska tuo liikenne on kuin villi länsi nykyään, myös sakkoja pitäisi jakaa entistä enemmän. 2km/h ylinopeudesta pitäisi lätkäistä iso sakko eli jos ajat 80 alueella 82 niin sakkoa vaikka 1000e pitäis antaa.

Eikö ihmiset nykyään osaa edes ajaa autoa eikä noudattaa liikennesääntöjä? 

Tsiisus, millanen kukkahattutäti!

Ei mitään käsitystä sujuvasta ajotavasta.

Vierailija
67/75 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun poikaa joka ajaa työkseen inhottaa autoilijat jotka ajavat puskurissa kiinni.

Takapuskurissa kiinni roikkujat on varmaan suurin turvallisuusriski liikenteessä. Jos se edessä oleva joutuu tekemään äkkijarrutuksen niin se takapuskurissa kiinni roikkuja lähes aina ajaa sen edessä ajavan perään eli tulee kolari. Ei myöskään ole taloudellista ajaa ilman turvaväliä ja muutenkin ajaminen on ankeaa ilman turvaväliä, haitariliike ruuhkassa syntyy juuri sen takia kun turvaväli on liian pieni. 

Takapuskurissa kiinni roikkujat on pahimpia, sitten tulee ne jotka tekee uhkarohkeita ohituksia, sitten tulee ylinopeutta ajavat ja lopuksi vasta juoppokuskit.

Vieläkään tähän mennessä en ole nähnyt yhtäkään takapuskurissa kiinni roikkujaa, taitaa olla urbaanilegenda.

Jos joku ajaa minua kovempaa ja haluaa ohittaa, niin aina on lähtenyt ohi.

Ja jos moottoritiellä ohitan muita ja joku tulee lujempaa taakseni, tietenkin sopivan raon tultua siirryn oikealle kaistalle ja tämä pääsee sujuvasti minusta ohi.

Kukaan ei ole tullut perässä oikealle kaistalle ja jäänyt roikkumaan siihen taakse.

Todellisuudessa huomattavan paljon haittaa aiheutuu esimerkiksi turhaan vasemmalla kaistalla ajavista, jotka ajavat vieläpä lähes nopeusrajoitusta.

Ja näitä näkee lähes päivittäin.

Vierailija
68/75 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajaa erilaisilla autoillaEn todellakaan lähde haastamaan jonkun Toyotan kanssa jne.

Minä ajan välillä Toyotalla, välillä Bemarilla ja molemmilla olen ohittanut kaiken merkkisiä, alinopeutta tai vaihtelevaa yli/alinopeutta ajavia, jotka keskittyvät muuhun kuin liikenteeseen. Ihan sama kumpi merkki itselläni on ajossa, haastamisesta ei ole kyse, jos toyotalla ohitan bemarin tai päinvastoin. Sen olen huomannut, että kalliimpien merkkien kuskien luonnolle se näkyy käyvän ja  niitä heräämisiä ratissa heillä  tapahtuu juuri silloin, kun toyotalla ohitan. Kai se on jotain sonnit kevätlaitumella tyylistä näyttämistä.

Vierailija
69/75 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkään tähän mennessä en ole nähnyt yhtäkään takapuskurissa kiinni roikkujaa, taitaa olla urbaanilegenda.

Jos joku ajaa minua kovempaa

Vasen kaistakaan ei ole mikään ylinopeuskaista eikä nopeusrajoitus ole mikään suositus tai miniminopeus. Jos on vaikka 120 rajoitus niin itse ajan 90-100, en koskaan kovempaa kun siihen ei kerta kaikkiaan ole mitään järkevää syytä. Jos edessä on rekka joka ajaa 80 niin totta kai menen rekasta ohi vasemmalla kaistalla käyttäen samaa nopeutta mikä vakkarissa on asetettuna. Mikään laki ei kiellä näin toimimasta.

Ja olen kyllä huomannut että heti jos on yhtään enemmän liikennettä niin takana on kohta kilometrin letka parin metrin päässä puskurista jotka lentää kiukuspäissään ohi heti kun pääsen oikealle, hyvä ettei kuskin puolen sivupeiliä vie mukanaan. Jokaisella pitäisi olla liikenteessä sen verran malttia että pidetään ne turvavälit ja ei lähdetä provosoitumaan siitä että joku ei aja ylinopeutta, joka on lailla kiellettyä.

Vierailija
70/75 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pienempi auto on ohitettava vaikka henkensä kaupalla, muuten ottaa kunnian päälle. Sitten jäädään ajaa köröttelemään sen pienen auton edessä jonomuodostelmassa.  

Vierailija
71/75 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä varmaan ajoit kuin känninen sika. On turvallisempaa ajaa etupuolella.

Vierailija
72/75 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä ovat bemareita tai audeja, joita vaan periaatteessa ärsyttää edellä ajava toyota tms. Ei tuossa mitään järkeä ole, mutta valitettavasti idiooteillakin on oikeus saada ajokortti. Sinänsä ihme, että ajokokeen läpäisevät. 

Kateus voittaa kiimankin. Muistat ne bemmit ja audit ja iloisesti unohdat toyotat. 

Minulla on vanhahko Volvo ja uudempi kaksiovinen Mersu. Huima ero kanssa-autoilijoiden käyttäytymisessä riippuen siitä kummalla ajaa. Monen autoilijan tuntuu olevan pakko lähteä haastamaan Mersua. Ajamalla Volvolla täysin samalla lailla ei herätä minkäänlaisia tunteita muissa renkaankuluttajissa.

Kuka ehtii kiinnittää huomionsa näin epäolennaiseen asiaan, kuin auton merkkiin? Sujuva liikenne on ainoa, mi

No jostain Yariksista kannattaa mennä ohi heti kun voi. Ne ei pääse kuitenkaan kenestäkään ohi kun se aika koittaa. Mitenhän se Rovanperä pääseekin sellaisella niin kovaa...

Vierailija
73/75 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi siksi että pitää asemoitua ohituskaistoja varten. Edessä ajavista monesti näkee että he tulevat jumittamaan koko ohituskaistan körräämällä hitaasti ohi rekasta tai karavaanarista niin ettei kukaan muu ehdi. Näistä körrääjistä pitää päästä ohi ennen ohituskaistaa että ohituskaistalla voi sitten ohittaa reippaasti sen rekan tai karavaanarin.

Ja ne ei ymmärrä ajaa ylimääräisiä välejä kiinni siellä rekan perässä ennenkuin se ohituskaista alkaa, vaan lähtevät tekemään ohitusta yli sadan metrin takamatkasta jolloin ohi ei pääse kuin ehkä se yksi auto. Itse olen hyödyntänyt näitä tilanteita jatkamalla oikealla kaistalla ja ajamalla ohi tukosta oikealta ja sitten ohittanut sen rekan. Täysin sallittua, mutta moni ei tiedä. 

Vierailija
74/75 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai niillä perässäajajillakin on autoissa jarrut? Ei se sinunkaan auto pysähdy kuin seinään.

Vierailija
75/75 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se logiikka, että jonon muodostaja on se toisena ajava, joka ei lähde ohittamaan?

Kysyy tyhmä tätikuski

Ainakin yksikaitaisella per suunta tuo aiheuttaa usein sen että rivissä kolmantena olevalle ohitusmatka muodostuu liian pitkäksi varsinkin jos täti on aivan ensimmäisen auton persuuksissa kiinni(yleensä aina).Näkyvyys eteen rajallinen.Tuo on syy miksi käytännössä ohitan aina kun mahdollista ettei jumiudu tuollaisen taakse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä