Mikä vaivaa sellaista autoilijaa joka ensin ohittaa mutta sitten jää kuitenkin kahden auton väliin sitä samaa vauhtia?
Mikä vaivaa sellaista autoilijaa joka ensin ohittaa mutta sitten jää kuitenkin kahden auton väliin sitä samaa vauhtia?
Jouduin siis ajamaan hitaamman henkilöauton perässä ja pidin turvaväliä siihen edellä ajavaan. Takaani lähestyi yksi auto joka roikkui melkein takapuskurissa kiinni. Jonkin ajan kuluttua se takana oleva autoilija ohitti minut ja meni sitten minun ja tämän yhden autoilijan väliin. Tämä ajoi nyt sen edellä ajavan takapuskurissa melkein kiinni. Kuitenkin se ajoi sitten muutamien minuuttien matkan meidän välissä sitä samaa hitaampaa vauhtia vaikka sillä oli monta kertaa mahdollista ohittaa myös se edellä ajava.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä ovat bemareita tai audeja, joita vaan periaatteessa ärsyttää edellä ajava toyota tms. Ei tuossa mitään järkeä ole, mutta valitettavasti idiooteillakin on oikeus saada ajokortti. Sinänsä ihme, että ajokokeen läpäisevät.
Kateus voittaa kiimankin. Muistat ne bemmit ja audit ja iloisesti unohdat toyotat.
Minulla on vanhahko Volvo ja uudempi kaksiovinen Mersu. Huima ero kanssa-autoilijoiden käyttäytymisessä riippuen siitä kummalla ajaa. Monen autoilijan tuntuu olevan pakko lähteä haastamaan Mersua. Ajamalla Volvolla täysin samalla lailla ei herätä minkäänlaisia tunteita muissa renkaankuluttajissa.
Tiedän, meillä on Audi ja Hyundai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä ovat bemareita tai audeja, joita vaan periaatteessa ärsyttää edellä ajava toyota tms. Ei tuossa mitään järkeä ole, mutta valitettavasti idiooteillakin on oikeus saada ajokortti. Sinänsä ihme, että ajokokeen läpäisevät.
Audin symbolihan on neljä nollaa. Se viides on sitten ratin ja penkin välissä.
Historia tule hakemaan vanhat vitsisi takaisin.
Nykyään sitä kateutta naapureissa yritetään herättää Teslalla.
Heh heh, mutta eihän niillä voi ohittaa kun akku tyhjenee samalla sekunnilla.
Itse olen vain tyytyväinen jos roikkuja ohittaa. Motiiveitaan en jää miettimään eikä ne kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mun poikaa joka ajaa työkseen inhottaa autoilijat jotka ajavat puskurissa kiinni.
Minä ajan myös työkseni, eikä inhota mitenkään. Joko väistän tai näytän vilkulla ohittamisen olevan turvallista.
No sanopa se, noita näkee maanteillä.
Mikä on se logiikka, että jonon muodostaja on se toisena ajava, joka ei lähde ohittamaan?
Kysyy tyhmä tätikuski
Todennäköisesti vastaan tulijat..
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vain tyytyväinen jos roikkuja ohittaa. Motiiveitaan en jää miettimään eikä ne kiinnosta.
Jos jää liikkaa miettimään muiden motiiveja mikä on se oma ns ajokunto? Keskittyykö silloin epäoleelliseen asioihin enemmän kuin siihen mihin pitäisi?
Kannattaa esim pysähtyä pysäkille hetkeksi vetämään happea, jos joku tilanne menee tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun poikaa joka ajaa työkseen inhottaa autoilijat jotka ajavat puskurissa kiinni.
Taisi näiltä roikkujilta koulussa jäädä ne Fysiikan tunnit ymmärtämättä. Yritän hieman avata Fysiikan ihmeellisyyksiä; Jos ajetaan autolla 100 metriä toisen auton perässä mutta etäisyys pysyy samana, etenemä (lue, matkantaittuminen) pysyy samana. Jos ajat sensijaan ihan edellä ajavan persiis kii, etenemä (lue, matkantaittuminen) on silti sama. Mutta se vain tuntuu paljon nopeammalta. Tämä vain jää näiltä bemu/mersu, audi-kuskeilta useinkin huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus voittaa kiimankin. Muistat ne bemmit ja audit ja iloisesti unohdat toyotat.
Minulla on vanhahko Volvo ja uudempi kaksiovinen Mersu. Huima ero kanssa-autoilijoiden käyttäytymisessä riippuen siitä kummalla ajaa. Monen autoilijan tuntuu olevan pakko lähteä haastamaan Mersua. Ajamalla Volvolla täysin samalla lailla ei herätä minkäänlaisia tunteita muissa renkaankuluttajissa.
Mistähän tuo ajatus oikeen lähtee, että ohittajalle tuntuisi olevan pakko lähteä haastamaan jotain toista kulkuneuvoa? Yksi lysti, ajokin merkillä, jos sen kuljettaja ajaa alinopeutta tai nopeus vaihtelee vähän yli, vähän ali ja ajatukset ovat muualla, kuin liikenteessä. Kun joku sitten lähtee ohittamaan tapahtuu yhtäkkinen herätys ja kiukku, että minunhan ei ohiteta ja puhelimen räpläys tai seurustelu matkustajan kanssa unohtuu kosto-ohituksen ajaksi. Sitten taas palataan muuhun, kuin liikenteen sujumiseen ja uppoudutaan muihin asioihin. Auton merkin haastamisella ei ole ainakaan ohittajan mielessä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh, mutta eihän niillä voi ohittaa kun akku tyhjenee samalla sekunnilla.
Teslalla on erittäin helppo ohittaa kun se kiihtyy niin nopeasti. Olen usein ohittelevan Tesla-kuskin kyydissä ja kun hän painaa kaasua, olo on kuin olisi jossain huvipuistolaitteessa.
Adaptiivinen vakionopeudensäädin. Laitan sen +10 yli sallitun ja äänikirjan päälle. Työmatkat on päivä parasta aikaa. Perille päästyä minulla ei ole mitään mielikuvaa mitä matkalla on tapahtunut. Mutta siitä voisin vaikka lyödä vetoa, että se ei mennyt kanssa autoilijoilta tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen jonon aiheuttaa se joka ajaa toisena eli alunperin sinä.
Sopivaa ohitus paikkaa ei ole?
Häh? Miten muka ap aiheuttaa jonon ajamalla normaalia turvaväliä edessä olevaan pitäen tasaista vauhtia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh, mutta eihän niillä voi ohittaa kun akku tyhjenee samalla sekunnilla.Teslalla on erittäin helppo ohittaa kun se kiihtyy niin nopeasti. Olen usein ohittelevan Tesla-kuskin ky
Really? Olikohan tuo lause ollut vitsi, kun tekstissä viitattiin näihin kateusvitseihin?
Mutta kyllä me lasten kanssa askarrellaan sinulle mitali ja laitetaan postiin. (tuosta pätemisestä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajan myös työkseni, eikä inhota mitenkään. Joko väistän tai näytän vilkulla ohittamisen olevan turvallista.
Sinähän outo olet. Juuri edellä ajavan puskurissa roikkuvat aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä. Jos kaikki pitäisi asianmukaiset turvavälit (kuten jo autokoulussa opetetaan) olisi liikenteessä huomattavasti turvallisempaa. Mikä siinä on että yleensäkään pitää ajaa kiinni edelläolevassa? Onko se joku illuusio että pääsisi muka nopeammin etenemään?
Siellä nyt vaan on kaikenlaista viheltäjää ja sohlaajaa liikenteessä. Koetetaan kestää ja ymmärtää.
80 tarkoittaa saat ajaa vapaasti nopeuksia 0-80
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se logiikka, että jonon muodostaja on se toisena ajava, joka ei lähde ohittamaan?
Kysyy tyhmä tätikuski
onko täti sinkku
Vierailija kirjoitti:
Kysyy tyhmä tätikuski
Jos ei pidä kunnollista turvaväliä, silloin se sen jonon aiheuttaa. Usein näkee letkoja joissa jokainen "turvaväli" on 10 metriä. Ei niihin väleihin pääse turvallisesti ohituksen jälkeen joten vaihtoehdoiksi jää usein letkan perään jääminen tai koko letkan ohittaminen kerralla.
Miksi niin usein se hitaan takana ajava on jäänyt siihen köröttelemään ja ne kaikki muut sen seuraavan taakse?