Edunvalvontavaltuutus
Kommentit (22)
Meillä tämä valtuutus riitainen. Mennyt kohta vuosi, ei kuulu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että DVV ei ole siirtänyt asiaa käräjäoikeuden ratkaistavaksi? Kuvittelisi, että riitaiset tapaukset ratkaistaisiin oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että DVV ei ole siirtänyt asiaa käräjäoikeuden ratkaistavaksi? Kuvittelisi, että riitaiset tapaukset ratkaistaisiin oikeudessa.
Niin juu ei ole ilmoitettu... Täytyy kysellä tilannetta. Kukahan nyt hoitaa sitten näitä asioita ennen kun tämä valmiina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, aina jos joku vastustaa, niin menee käräjäoikeuden ratkaistavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut riitoja mutta kun puolen vuoden päästä kysyttiin, niin käsittelivät se parissa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällänen käytännössä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut riitoja mutta kun puolen vuoden päästä kysyttiin, niin käsittelivät se parissa päivässä.
Eli pitkään menee
Mitäs riitaa vahvistamisessa voi olla? Tai yleensäkään edunvalvontavaltuutuksessa? (Itse olen 55 v ja valtuutus on tehty. Ei vielä tarvetta DDVssä vahvistaa. )
Vierailija kirjoitti:
Mitäs riitaa vahvistamisessa voi olla? Tai yleensäkään edunvalvontavaltuutuksessa? (Itse olen 55 v ja valtuutus on tehty. Ei vielä tarvetta DDVssä vahvistaa. )
Jos epäilys että siinä jotain hämärää
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole ihan sama juttu, mutta esimerkiksi haettaessa vaikka vanhemmalle edunvalvojaa, suostumus kysytään lapsilta ja puolisolta. Olettaisin että helposti saadaan riita aikaiseksi siitä kuka toimii edunvalvojana. Joku lapsista, puoliso vai ulkopuolinen taho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole ihan sama juttu, mutta esimerkiksi haettaessa vaikka vanhemmalle edunvalvojaa, suostumus kysytään lapsilta ja puolisolta. Olettaisin että helposti saadaan riita aikaiseksi siitä kuka toimii edunvalvojana. Joku lapsista, puoliso vai ulkopuolinen taho.
Tässä saatiin kiista aikaiseksi, kun tällainen edunvalvontavaltuutus paperi tuli kehiin vasta vuosi sen jälkeen kun isä oli jo hoitokodissa ym. Omistamme kaikki myös isän kiinteistöstä osan, koska toinen vanhemmista on jo kuollut. Nyt sitten yksi sisarus mm muutti asuntoon kysymättä keneltäkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka näissä sitten yleensä ratkaistaan?
Jos joku tekee tällaisen paperin niin eikö kaikkien paperissa mainittujen pitäisi tietää tällaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nopeutti asiaa kun kyselitte?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tekee tällaisen paperin niin eikö kaikkien paperissa mainittujen pitäisi tietää tällaisesta?
En nyt muista mitä hakemukseen kirjattiin, mutta maistraatista tai digivirastodta kysytään erikseen kirjeellä jokaiselta henkilökohtaisesti hyväksyykö ehdotetun edunvalvojan.
Vaikka kestää niin sieltä saa harvinaisen hyvää palvelua ja neuvoja puhelimitse. Kokemus on kahdesta edunvalvonnan vahvistamisesta.
Ikävää kun tarvitsee riidellä . Kaikkea vain ei voi katsoa läpi sormien
DVV:ssä on älyttömät jonot. Kaveri pyysi minua tänä keväänä edunvalvontavaltuutetun sijaiseksi ositukseen, jossa varsinainen edunvalvontavaltuutettu on esteellinen, koska hän on saman kuolinpesän osakas kuin päämies. DVV:ltä meni päätöksen tekemiseen 3,5 kuukautta, vaikka kysymys oli mahdollisimman yksinkertaisesta asiasta. DVV ei siis vielä tarkistanut itse ositusta, vaan vain määräsi minut sijaiseksi.