Miksi kaikki keski-iän ylittäneet sanovat WhatsAppia aina Whatsupiksi?
Kommentit (45)
No enkä sano vaan sanon whatsapp.
N44
En osaa englantii. Mutta jossain päin puhuttiin whats going on. Mainoksissa lukee whatsup..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain ärsyttääkseni nuorisolaisia. Menevät aivat sekaisin tästä.
Nuorisolaisia? Mitä ihmettä?
Nuorisolainen paljastettu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, no kerroppa ikäjakauma? :D
Itse puhun aina mikäaplikaatiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvalainen, taaperolainen, eskarilainen, koululainen, nuorisolainen, aikuislainen, keski-ikäläinen, eläkeläinen, vanhuslainen, kuolilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvalainen, taaperolainen, eskarilainen, koululainen, nuorisolainen, aikuislainen, keski-ikäläinen, eläkeläinen, vanhuslainen, kuolilainen.
Kuolilainen xD
Olen 64 ja tiedän tarkalleen että se on whatsapp, puhun vatsapista tai vapista. Jos keskustelisin englanninkielisen kanssa niin sanoisin varmaan whotsäpp. Olen käyttänyt sovellusta aika monta vuotta jo.
Hei, se koko IT josta te nuoret kohkaatte - se on meidän keksimä juttu. Vanhempieni aikaan tietokoneissä oli vielä radioputkia, minun aikanani transistorit vaihtui mikropiireiksi.
Minun työikäni aikana on keksitty mikrotietokoneeet, windows, Apple, Linux, tabletit ja kännykät. Minun aikanani sinun kännykästäsi tehtiin nopeampi ja tehokkaampi kuin yliopistoni supertietokone (taisi olla varhainen Cray).
sinun ikäpolvesi on vasta keksinyt nillittää siitä miten vanhat kääkät on ikäviä ja sanoo väärin.
Vierailija kirjoitti:
Olen entinen enkun ope ja sanon aina 'whatsup' vaikka ä:llä pitäisi ääntää, tiedän. Tämä toinen muoto sopii paremmin suuhun suomalaisella.
Ja sit vielä: äännän niin kuin huvittaa koska mä voin!
Sirke 65v.
Hyvä Sirke! Mä oon niin samaa mieltä.
Hyacinth 60v.
Koska minä haluan!
Terveisin Foodora
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä yhdenkään ihmisen kuullut sanovan sitä whatsupiksi. Ainoastaan täällä vauva-palstalla olen nähnyt sitä nimitystä kätytettävän.
Höpsis, about me kaikki sanotaan vatsap, ei -äp, joten siksi me sanotaan sitä whatsupiksi.
Mä en tajua miksi pitäisi sanoa -äp? Mistä se on lyhenne? Äplikäätiö?
Rallienglannilla pärjää oolouver tu vööld. Terv. Rikhart. 😁
Se vaan lausutaan suomalaisittain kuten kirjoitetaan. Niinhän monet muutkin tuotemerkit suomalaistetaan kokonaan tai osittain ja siinä ei ole mitään vikaa. Niin tekevät muutkin kansat, joilla on itsetuntoa.
En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan vhatsäp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä yhdenkään ihmisen kuullut sanovan sitä whatsupiksi. Ainoastaan täällä vauva-palstalla olen nähnyt sitä nimitystä kätytettävän.
Höpsis, about me kaikki sanotaan vatsap, ei -äp, joten siksi me sanotaan sitä whatsupiksi.
Mä en tajua miksi pitäisi sanoa -äp? Mistä se on lyhenne? Äplikäätiö?
Application eli app eli äpp (äpplikeissön)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota. Minkä ikäinen on nuorisolainen?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan vhatsäp.
Kuulostaisi melko oudolta.