Perheellisten pilvenpolttoetiketti: onko tosiaan väärin jos ei halua mökkivieraiden polttavan pilveä?
Eikä meillä kotonakaan edes pihalla jos tulevat vieraaksi?
Alkoa saa juoda vaikka kuinka paljon mutta ei huumeita meillä, kiitos.
Olenko outo?
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hengaat hippien kanssa. Oma moka.
Kannabista käytetään nykyään ihan jokaisessa sosiaali- ja ammattiryhmässä. Putkimiehistä poliiseihin.
Hippi on aina hippi.
Määrittelen nistiksi jos käyttää piriä, subua, essoi, kokkeli.. Mitä vaan muuta paitsi ruoho.
Minun mökilläni saa pössytellä. Kaikki muu kielletty.
Olipa mukava juhannus viime vuonna. Rauha ja kaikki hyvällä tuulella. Samaa ei voi sanoa lapsuuden juhannuksista. Surua murhetta väkivaltaa.
Räyhäävät juopot vai rauhalliset pilvipäät. Kummastakohan poliisit ovat kiinnostuneet.
Kerran elävänä hedonistina olen käyttänyt laajan kirjon eri aineita, sanotaan näin että aika harvalla huumeella saa yksistään päätä niin sekaisin kuin alkoholilla, sekakäyttö tietenkin erikseen, varsinkin jos yksi sekakäytetyistä huumeista on alkoholi niin saa kyllä nupin sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabista käytetään nykyään ihan jokaisessa sosiaali- ja ammattiryhmässä. Putkimiehistä poliiseihin.
Pilviveikkojen itsepetosta. Ei todellakaan käytetä. Tunnen paljon porukkaa eri aloilta ja sanoisin että kannabista on kokeillut ehkä viidennes porukasta ja nekin joskus opiskeluaikana.
Tuskinpa ihmiset kertovat sinulla avoimesti että käyttävät kannabista.
Ja millähän "otannalla" sinä itse vetelet johtopäätöksiä että lähes kaikki polttaa? Kannattaa huomata, että ne omat pilvipiirit ei ole mikään läpileikkaus Suomen kansasta.
1980-luku tuli käymään ketjussa. Silloin opetettiin kouluissa, että kannabis on paha paha paha huume, mutta alkoholia voi aikuiset käyttää ja siinä ei ole mitään outoa.
Huolestuttavaa on se, että joku uskoo ja toistelee näitä höpötyksiä vielä nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hippi on aina hippi.
Nykyään suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei kuitenkaan ole mitään hippejä. Itse olen ns. pukumies.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on outoja kavereita.
tämä, mun lähipiiriin ei huumeveikoilla ole asiaa vaikka kuinka satunnainen sunnuntaipolttelija olisi....juu juu tosi harmitonta on ja terveellisempi kuin holi ja mitä muuta näistä on kuullut. Pilvenpolttelu, OF ja ties mitkä lehdistön luomat "hedonismitrendit" eivät ole normaaleja, vaikka moni näitä lähtisi kokeilemaan koska muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alko on paljon vaarallisempaa kuin pilvi. On aika tyhmää lukea kaikki huumeet samaan ryhmään, otappa asioista hieman selvää. Mutta muuten samaa mieltä, niin kauan kuin se on laitonta niin ei meilläkään. Tosin lakia olisi hyvä muuttaa, koska se ei nykyisin pohjaa faktoihin. Itse en käytä enkä tule käyttämään, mutta en näe yhtään oikeaa syytä rajoittaa muita ihmisiä.
Miksi alapeukut? Tämähän oli faktaa.
Kyse ei ole aineiden vaikutuksesta, vaan LAILLISUUDESTA.
Astalolla lyömällä saattaa tulla pienempi vahinko kuin nyrkillä, mutta silti se taitaa olla aina raskauttava tekijä.
Älä vertaa väkivaltarikosta siihen päättääkö joku pössytellä kun se on itseen kohdistuva teko. Se että kannabis on laitonta johtuu vain typerästä laista. Aivan naurettavaa kun sata kertaa alkoholia vähemmän haitallinen päihde on virallisesti laiton huume.
Miksi kaveeraat pössyttelijöiden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä, mun lähipiiriin ei huumeveikoilla ole asiaa vaikka kuinka satunnainen sunnuntaipolttelija olisi....juu juu tosi harmitonta on ja terveellisempi kuin holi ja mitä muuta näistä on kuullut. Pilvenpolttelu, OF ja ties mitkä lehdistön luomat "hedonismitrendit" eivät ole normaaleja, vaikka moni näitä lähtisi kokeilemaan koska muutkin.
Mutta on normaalia käyttää alkoholia, joka on vaarallisempi aine?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilviveikkojen itsepetosta. Ei todellakaan käytetä. Tunnen paljon porukkaa eri aloilta ja sanoisin että kannabista on kokeillut ehkä viidennes porukasta ja nekin joskus opiskeluaikana.
Tuskinpa ihmiset kertovat sinulla avoimesti että käyttävät kannabista.
Ja millähän "otannalla" sinä itse vetelet johtopäätöksiä että lähes kaikki polttaa?
En ole missään tuollaista väittänyt, että "lähes kaikki polttaa". Etkö ymmärrä lukemaasi vai haluatko muuten vain vääristellä asioita? Jonkun tilaston mukaan kannabista käyttää Suomessa joka kuukausi noin 200 000 - 300 000 ihmistä, ja kannabista on kokeillut yli miljoona suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
1980-luku tuli käymään ketjussa. Silloin opetettiin kouluissa, että kannabis on paha paha paha huume, mutta alkoholia voi aikuiset käyttää ja siinä ei ole mitään outoa.
Huolestuttavaa on se, että joku uskoo ja toistelee näitä höpötyksiä vielä nykypäivänä.
Mitä jos porukkaa ei vaan kiinnosta se sinun mielihuumeesi? Anna ihmisten pitää omat mielipiteensä. Teillä kannabisveikoilla on jonkinlainen voimakas, sanoisinko sairaalloinen pakkomielle todistella miten kaikkien on alettava hyväksymään ellei peräti fanittamaan kannabista. No minäpä kerron jotakin: ei tarvitse. Polta sinä vaan sitä pilveäsi siellä kopissasi, mutta älä kuvittele että tavikset tulevat sinun kaveriksesi siihen puuhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tietyissä piireissä osataan alkoholin kohtuukäyttö eikä känni ole elämän tarkoitus, kuten ei myöskään laittomat huumeet.
Meilläpäin on tapana ollut jauhaa huumeiden käyttäjät minkinrehuksi. Ei ole kukaan perään kysellyt ja minkkien karva kiiltää.
Vierailija kirjoitti:
Höh. Miks mökkivieraat ei saisi polttaa pilveä?
Eivät kuuluisi minun tuttavapiiriin, joku ruuvi niillä on löysällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tietyissä piireissä osataan alkoholin kohtuukäyttö eikä känni ole elämän tarkoitus, kuten ei myöskään laittomat huumeet.
Alkoholi on kuitenkin merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja.
Heittäisin pihalle kaikki huumeveikot, jos sellaisia meidän mökille tunkisi. En hyväksy mitään päihteitä. Inhottaa jo tupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos porukkaa ei vaan kiinnosta se sinun mielihuumeesi? Anna ihmisten pitää omat mielipiteensä. Teillä kannabisveikoilla on jonkinlainen voimakas, sanoisinko sairaalloinen pakkomielle todistella miten kaikkien on alettava hyväksymään ellei peräti fanittamaan kannabista. No minäpä kerron jotakin: ei tarvitse. Polta sinä vaan sitä pilveäsi siellä kopissasi, mutta älä kuvittele että tavikset tulevat sinun kaveriksesi siihen puuhaan.
Eihän tässä mielipiteistä ole kyse, vaan siitä, että levitetään väärää tietoa ja johdetaan ihmisiä harhaan.
Yhdessä ainoassa kommentissa tässä ketjussa ei kehoteta ihmisiä "fanittamaan" kannabista.
Tavikset käyttävät kannabista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tarkoita sitä että heidät pitää hyväksyä. Jotain heidän elämässä on vinksallaan.
Turun yliopiston päihdelääketieteen apulaisprofessori Solja Niemelä toteaa Twitterissä, että pelkästään kannabiksesta aiheutuvia psykooseja ei ole Suomessa vuosittain ainuttakaan, jos oikein tarkkoja ollaan:
https://twitter.com/LahtinenMikko/status/1584239593691709441