Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheellisten pilvenpolttoetiketti: onko tosiaan väärin jos ei halua mökkivieraiden polttavan pilveä?

Vierailija
23.06.2024 |

Eikä meillä kotonakaan edes pihalla jos tulevat vieraaksi?

Alkoa saa juoda vaikka kuinka paljon mutta ei huumeita meillä, kiitos.

Olenko outo?

Kommentit (276)

Vierailija
61/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alko on paljon vaarallisempaa kuin pilvi. On aika tyhmää lukea kaikki huumeet samaan ryhmään, otappa asioista hieman selvää. Mutta muuten samaa mieltä, niin kauan kuin se on laitonta niin ei meilläkään. Tosin lakia olisi hyvä muuttaa, koska se ei nykyisin pohjaa faktoihin. Itse en käytä enkä tule käyttämään, mutta en näe yhtään oikeaa syytä rajoittaa muita ihmisiä. 

Onhan ranskalaiset perunatkin hyvin vaarallisia.

Kyse on tapakulttuurista enemmän tässä tilanteessa, ei niinkään kahden päihteen vaarallisuusvertailusta.

Tapakulttuurista? 

Sama homma muissakin asioissa? Teetä ei teillä saa juoda, kun elämme kahvikulttuurissa?

Ei va

Höpöhöpö, siihen ei iskä ja öioän ouoluekirja vaikuta ketkä polttaa. 

Vierailija
62/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minusta kovin outo sääntö ole, kannabis on toistaiseksi laiton päihde, ja moni haluaa pitää laittomuudet poissa pihaltaan ja kotoaan. Itseäni ei haittaa, jos vieraat käyvät diskreetisti jointilla pihan perällä, josta haju ei kulkeudu tielle asti, mutta ei meilläkään saa pössytellä missä tahansa rajattomasti. Itse en polta, joten en halua sitä haistellakaan, enkä etenkään kehittää epämääräistä mainetta naapurustossa. En halua kotiini myöskään alkoholista tai mistään muustakaan aiheutuvaa järjetöntä sekoilua, joten vieraat lähetetään kotimatkalle tai nukkumaan sipsipussi kainalossa saman tien, jos päihtymystila menee yhtään överiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni sekoittaa huumeet ja yrtin keskenään. Yrttihän ei ole mikään huume, uskokoot ummehtuneita pykäliä kuka tahtoo.

Mielestäsi "yrtti" ei ole laiton, päihdyttävä aine? Koska sehän on huumeen määritelmä. 

Sivusta: pointti oli, että päihtymys on niin mieto. 

Kannabista ei oikein voi lukea samaan kategoriaan kuin alkoholi, amfetamiini, kokaiini ym. kovat aineet.

No ainakin ne muutamat kerrat mitä itse nuorempana kokeilin pilveä saivat minut siihen käsitykseen että sillä aineella pääsee todella sekaisin jos lajike on riitävän vahvaa. En esim usko että rattiin kannattaa paljoa lähteä ja vielä vähemmän uskon että se tekee pitkässä juoksussa kenenkään aivoille hyvää. Kaikkihan tietä

Ei todellakaan ole sama aivorappio joka on alkoholin suurkuluttajilla. Kannattaa tutustua siihen miten nämä aineet vaikuttavat ihmiseen. Kyseessä on kaksi täysin erilaista ainetta.

En todellakaan väitä, että kannabis on harmiton aine, mutta jos väittää että se on yhtä vaarallinen kuin alkoholi, niin sitten kannattaa hankkia lisää tietoa. 

Vierailija
64/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo minusta kovin outo sääntö ole, kannabis on toistaiseksi laiton päihde, ja moni haluaa pitää laittomuudet poissa pihaltaan ja kotoaan. Itseäni ei haittaa, jos vieraat käyvät diskreetisti jointilla pihan perällä, josta haju ei kulkeudu tielle asti, mutta ei meilläkään saa pössytellä missä tahansa rajattomasti. Itse en polta, joten en halua sitä haistellakaan, enkä etenkään kehittää epämääräistä mainetta naapurustossa. En halua kotiini myöskään alkoholista tai mistään muustakaan aiheutuvaa järjetöntä sekoilua, joten vieraat lähetetään kotimatkalle tai nukkumaan sipsipussi kainalossa saman tien, jos päihtymystila menee yhtään överiksi. 

Minun tuttavapiiristäni saa äkkilähdön, jos paljastuu pössyttelijäksi. On perin juurin vastenmielistä, jos päihtymisenhimo on niin suuri, että sen takia ryhtyy lakia rikkomaan.

Jos meillä olisi viinan suhteen kieltolaki, suhtautuisin samoihin niihin, jotka ostavat ja juovat salakuljetettua pirtua. Olkoon laki miten tyhmä hyvänsä, kertoo kyllä enemmän ihmisestä kuin lain tyhmyydestä, jos sitä ruvetaan rikkomaan ihan vain siksi, että pitää saada pää sekaisin.

Ja kuten joku jo totesi, laitonta ainetta ei saa käsiinsä vuorovaikuttamatta rikollisten kanssa. En tahdo myöskään mitään toisen käden yhteyksiä sellaisiin piireihin.

Vierailija
65/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökin omistaja saa määrätä oman tonttinsa päihdesäännöt. Saa sanoa jopa, että siellä ei juoda alkoholia tai polteta tupakkaa. Jos ne sitten on vierailijalle tärkeämpiä kuin yhdessäolo saa hän ihan vapaasti jättää tulematta, kertoo mikä on henkilön suhde päihteisiin.

Viime kädessä Suomen laki määrää tietyt reunaehdot ja yksi on se, että kannabis on vielä toistaiseksi laitonta. Joten siltä pohjalta.

Moraaliselta kannalta katsottuna niin kauan kun ketään ei satuteta, en näe mitään pakkoa noudattaa sellaista lakia, joka ei perustu mihinkään järkiargumenttiin.

Vierailija
66/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alko on paljon vaarallisempaa kuin pilvi. On aika tyhmää lukea kaikki huumeet samaan ryhmään, otappa asioista hieman selvää. Mutta muuten samaa mieltä, niin kauan kuin se on laitonta niin ei meilläkään. Tosin lakia olisi hyvä muuttaa, koska se ei nykyisin pohjaa faktoihin. Itse en käytä enkä tule käyttämään, mutta en näe yhtään oikeaa syytä rajoittaa muita ihmisiä. 

Miksi alapeukut? Tämähän oli faktaa.

Niinpä. Tietämättömiä. Voisin tehdä kirjan aiheesta. Miten elämä oli päin helvettiä 24v asti kun join. Puolet suvusta kuollut viinaan. 

Nyt kohta 20v polttelen joskus. Voin hyvin. Hyvä työ. Lenkkeilen ja uin päivittäin. Juokaa ja voikaa huonosti. Juopot osaa ku rähissä. Aina pahalla päällä ja puhuvat pahaa muista. 

Vituttaa tai lähinnä naurattaa toi viha juopoilta pössyttelijöitä kohtaan, kun ongelma on tietämättömyys. Onneksi minun työssä ei kysellä rekisterin perään. Eipä siellä mitään olekaan😄

Saa alapeukuttaa. Kertoo kuinka väärin teidän mielestä että joku voi hyvin. Kun itsellänne paha olo. 

Vierailija
67/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en

https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en

https://www.duodecimlehti.fi/duo80438

"Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."

Vierailija
68/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan oikeassa. Minullakin on pari kaveria, joilla on aina mukana pilveä kun tulevat mökille. Kyseessä ei ole mitään kadun nistejä, vaan luovalla alalla olevia tyyppejä ja hyväpalkkaisia. He ovat koomista kyllä kovia moralisteja ja arvostelevat oluen juojia ja esim unilääkkeiden käyttöä, mutta itse pössyttelevät menemään minkä ehtivät eivätkä pysty olemaan ilman. 

Saattaa ehkä näyttää ulkopuoliselle siltä mutta jokainen pössyttelijä voi olla ilman ja ei tee edes vaikeaa, alkoholistien kohdalla asia on toisin. Voi olla hengenvaarallista lopettaa seinään.

Koukku mikä koukku. Turha sitä on kaunistella.

Se on jännää että niin usein näissä tarinoissa ne ovat ne j

Tämä on kyllä outo suhtautuminen. 

Mitä pahaa siinä kannabiksen kasvattamisessa on? Se muuttuu pahaksi, koska lainsäätäjä on näin arponut? Ja sitten taas hyväksi, jos lainsäätäjä arpoo toisin?

Tuohan on järjetöntä.

Vierailija
69/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vihaan pilven hajua. On niin läpitunkeva. Ihan sen takia vastustan laillistamista, että sitten sitä joutuisi haistelemaan joka paikassa. Ei kuitenkaan omalla pihallaan. Jotain rajaa sentään. 

Itse käytän kannabista ns. vaporisaattorilla. Ei tule lainkaan savua.

Vierailija
70/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan oikeassa. Minullakin on pari kaveria, joilla on aina mukana pilveä kun tulevat mökille. Kyseessä ei ole mitään kadun nistejä, vaan luovalla alalla olevia tyyppejä ja hyväpalkkaisia. He ovat koomista kyllä kovia moralisteja ja arvostelevat oluen juojia ja esim unilääkkeiden käyttöä, mutta itse pössyttelevät menemään minkä ehtivät eivätkä pysty olemaan ilman. 

Saattaa ehkä näyttää ulkopuoliselle siltä mutta jokainen pössyttelijä voi olla ilman ja ei tee edes vaikeaa, alkoholistien kohdalla asia on toisin. Voi olla hengenvaarallista lopettaa seinään.

Koukku mikä koukku. Turha sitä on kaunistella.

Se on jännää että niin usein näissä tarinoissa ne ovat ne jointin nauttijat ne, jotka ovat koukussa.

Nistit halveksii juoppoja ja pitää itseään parempina ihmisinä ja toistenpäin pätee sama. 

Vierailija
71/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvenpolttajat käyvät kyllä aina tosii hitaalla. Ne ei huomaa sitä itse. 

Vierailija
72/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kaksinaismoralisti, alkoholi on paljon voimakkaampi huume, aivan spektrin toisesta ääripäästä jopa.

Huumeista tarttuu jäämiä jotka koirat haistaa lentokentällä.

Jos tulee päivystykseen lähtö niin on aika ikävää jos veressä on muuta kuin alkoa.

Ei se kannabis nyt ihan niin helposti verenkiertoon mökkivieraan jointista kulkeudu.

Haju tarttuu.

Vaporisaattoria käyttäessä haju ei tartu pintoihin eikä tekstiileihin.

Vierailija
73/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt oikein ota tulta kannabisjankkaajan perustelut. Koita nyt vaan hyväksyä se, että suurin osa ihmisistä ei halua olla rikollisten kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
74/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti: Ja kuten joku jo totesi, laitonta ainetta ei saa käsiinsä vuorovaikuttamatta rikollisten kanssa. En tahdo myöskään mitään toisen käden yhteyksiä sellaisiin piireihin.

Hieman ohi aiheesta, mutta vastaan kuitenkin tähän. Kannabista voi kasvattaa omaan käyttöön itse täysin laillisesta paikasta hankituilla laillisilla laitteilla ja laillisilla siemenillä, joten ainoa rikollinen hankintaketjussa on kasvattaja ja käyttäjä itse, ja hän on myös rikoksensa ainoa uhri. Eli mitenkään välttämättä mitään yhteyksiä rikollispiireihin ei ole. 

Vierailija
75/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä puolestani toivon, että vieraamme olisivat mieluumin polttaneet pilveä kuin juoneet itsensä änkyrään. Olisimme selvinneet olemattomilla vahingoilla, myös henkisesti. Pilvenpottajat kun eivät käytännössä koskaan ole aggressiivisia saati v-mäisiä.

Vierailija
76/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse olen ihan tavallinen putkimies, joka käytti aiemmin runsaasti alkoholia ja poltin tupakkaa pari askia päivässä yli 20 vuoden ajan. Pääsin kummastakin laillisesta tappohuumeesta eroon ja nyt käytän satunnaisesti kannabista ja voin psyykkisesti ja fyysisesti paljon paremmin. Enpä ole mitään hitautta huomannut.

Vierailija
77/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kehoitat ottamaan selvää, ehkä pilviveikkojen omista lähteistä, mutta väärässä olet. Alko kun ei tee kenestäkään edes useammasta käyttökerrasta riippuvaiseksi eikä aiheuta psykoosia, mutta jo marisätkä voi aiheuttaa psykoosin ja kaikenlisäksi se haisee niin pahalle. Viihdekäyttäjiä ei ole, on vain narkkeja, sekin kannattaa muistaa. Mikäli mun tuttavat alkaisivat pössyttelemään mökilläni enkä haluaisi vetää niitä tauluun, soittaisin vittulleissani poliisit niin tulisi ainakin käyttörikoksesta pieni merkintä joka sopivasti haittaisi ehkä työn saantia tai lasten huoltajuuskiistoissa vaikuttaisi negatiivisesti. 

Älä kirjoita höpöjä. 

Laiteenpa hieman faktaa:

- Alkoholiin voi jäädä koukkuun jo ensimmäisestä käyttökerrasta (tämä on harvinaista, mutta varsinkin perinnöllisen alttiuden omaavilla mahdollista)

- Alkoholiin voi kuolla jo ensimmäisellä käyttökerralla

- Alkoholi vaurioittaa aivoja, sydäntä ja maksaa ja häiritsee hormonitoimintaa ensimmäisellä ja jokaisella käyttökerralla

- Pitkäaikaisessa käytössä alkoholi aiheuttaa usein erittäin voimakkaan riippuvuuden

- Lukuisat muut haitat

Vierailija
78/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut? Tämähän oli faktaa.

Niinpä. Tietämättömiä. Voisin tehdä kirjan aiheesta. Miten elämä oli päin helvettiä 24v asti kun join. Puolet suvusta kuollut viinaan. 

Nyt kohta 20v polttelen joskus. Voin hyvin. Hyvä työ. Lenkkeilen ja uin päivittäin. Juokaa ja voikaa huonosti. Juopot osaa ku rähissä. Aina pahalla päällä ja puhuvat pahaa muista. 

Vituttaa tai lähinnä naurattaa toi vih

Jotkut meistä ei ole koukussa sen paremmin viinaan kuin pilveenkään. Minäkin olen hyvässä työssä, kuntoilen päivittäin ja voin hyvin. Alkoholia en käytä satunnaisia viinilasilillisia ruuan kanssa lukuunottamatta. En todellakaan pilaa itseäni jollain pössyttelyllä ja valehtele vielä itselleni ettei tästä ole vaaraa ja voisin lopettaa milloin vaan jos tahtoisin-paskalla. Olet nisti koukussa jos noin kauan olet käyttänyt. 

Vierailija
79/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata pössytellä ainakaan jos on psyykkisesti sairas, psykoosi tulee helposti ja vainoharhat, mielisairaala odottaa. Nähty on sivusta seuranneena.

Vierailija
80/276 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse olen ihan tavallinen putkimies, joka käytti aiemmin runsaasti alkoholia ja poltin tupakkaa pari askia päivässä yli 20 vuoden ajan. Pääsin kummastakin laillisesta tappohuumeesta eroon ja nyt käytän satunnaisesti kannabista ja voin psyykkisesti ja fyysisesti paljon paremmin. Enpä ole mitään hitautta huomannut.

Just näin. Ne ei huomaa sitä itse.