Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainoisen odotus!?

31.01.2007 |

Hei! Odotatko juuri ylipainoisena tai onko sinulla siitä kokemuksia ennestään? Itse olen ylipainoinen ja raskaana. Pelottaa lapsen ja oma terveys kun siitä on niin paljon lähiaikoina lehdessä kirjoiteltu.. Olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien/olleiden kanssa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 2-vuotias, terve lapsi, toista ehkä odotan (menkat myöhässä vasta päivän). Kun odotin ensimmäistä, niin ylipainoa oli n. 25kg. Silloin jouduin sokeriseurantaan, kun sokerirasituksen viimeinen arvo oli hiukan koholla, kuitenkin sen jälkeen oli aina sokerit ihan kohdallaan.

Raskaus oli vaikeaa supistelujen takia, viikolla 18 uhkaava keskenmeno ja siitä jäin saipparille. Tästä nyt ei kuitenkaan voi ylipainoa syyttää, sillä lopulta löytyikin tulehdus, joka hoidettiin antibiooteilla. Sairaslomalla olin kuitenkin äitiyslomaan saakka. Lapsi syntyi tasan laskettuna päivänä, napanuora oli kaulanympärillä ja lapsi laitettiin heti happikaappiin. Tämäkään ei kyllä varmuudella ylipainosta johtunut, tapahtuuhan sitä normaalipainoisillekin...

Mulle ei kuitenkaan tullu painoa kuin vajaat 8kg raskauden aikana, mutta kyllä lopussa hengästy toooosi helposti ja närästi. Toki kaikki raskaudet on erilaisia.

Viime joulukuussa tuli keskenmeno ja sen jälkeen on painoa tullut 8kg lisää, kun olen suruuni syönyt, nyt sitten ollaan kevyemmällä linjalla, jotta ei pitkästi 100 ylittyisi, jos tässä nyt raskaana olen.

Vierailija
2/3 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä on kaksi lasta. Molempien raskausaika meni hyvin diabetestä huolimatta. Molemmissa raskauksissa oli diettihoitoinen diabetes. Paremmalla ruokavaliolla olisin voinut ehkä hieman vaikuttaa vauvojen syntymäpainoon. Ruokavalio oli lopussa vain tosi vaikeaa pitää terveellisenä, kun liikkuminen oli työlästä ja makeanhimo valtava.

Ensimmäisen synnytys oli vaikea ja päätyi imukuppiin, koska omia supistuksia ei ollut juuri lainkaan. Toinen synnytys oli unelma. Lapsi painoi (diabeteksestä johtuen) liki 5kg, mutta puudutus oli hyvä ja ilman naarmuakaan saatiin poika ulos:)

Jos saisin valita olisinko raskausajan normaalipainoisena, niin toki mielummin olisin. Ylipainoisenakin tosin pärjäsin hyvin. Tsemppiä sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi auttaa jos olet todella huolissasi terveydestäsi. Voithan painottaa tätä huolta neuvolassa ja pyytää lähetettä ravintoterapeutille taikka lääkärin kautta jos tunnet että siitä olisi apua. Eiköhän hekin ole sitä mieltä että parasta olisi ennaltaehkäisy. Minua ainakin kannusti ajatus terveestä ja hyvinvoivasta vauvasta ja äidistä seurata lääkärin ruokailu ja ruokavaliosuosituksia.