Kummallisia tapoja-ketju, " sekoittaa riisipuuroa 40 min" innoittamana
Kerro mitä tapaa ihmettelet jota tiedt ystäväsi tai tuttavasi tekevän.
Minua hämmästytti tänä aamuna kommentti, että riisipuuroa täytyy sekoittaa koko kypsymisasjan, (2 v. sekoitti riisipuuroa jouluna 40 min.) mistä tällaiset turhat työvaiheet opitaan.
Kommentit (89)
vaimo pyyhki lastensa naamat aina ruokailun jälkeen haisevalla tiskirätillään. YÖÖÖÖK!!
Minä puen myös rintsikat niin, että edestä hakaset kiinni ja sitten pyöritellään. Mulla onkin kyllä tosi isot rinnat ja hakasia 3-4 kpl... Niitä on vähän hankalampi tähdätä kun yhtä tai kahta hakasta. Onnistuu sekin, mutta näin käy paljon mukavammin ja nopeammin.
Kyllä se on vaan niin että HUONON kasvatuksen saanut lapsi kokee tarvetta karkailla. Lapsi pidetään liian tiukasti kiinni äidissään eikä saa metriä kauemmas mennä niin väkisinkin lapsi sen tilan sit ottaa kun tilaisuus tulee!
Vierailija:
Ja näin lapsi ehtii karkaamaan suoraan avantoon....
Siivouksen PITÄÄ tapahtua aina seuraavassa järjestyksessä:
tavaroiden raivaus, pölyjen pyyhintä, imurointi, lattioiden pesu. Mieheni on kyllä moneen otteeseen perustellut, miksi pölyt kannattaisi pyyhkiä vasta imuroinnin jälkeen, mutta ei se käy, se tuntuu väärältä! :)
Lakanat täytyy aina vetää tietyllä tavalla: aluslakanat nurja puoli yläspäin, kahtia, taas kahtia ja lopuksi käännetään toinen reuna toisen alta niin että nurja puoli jää päällimmäiksi. Pussilakanat puolestaan vedetään vain kahtia ja kahtia. En edes tiedä miksi, mutta näin se on aina tehty ja tehdään vastakin.
Minulla on eri ämpärit pölyjen pyyhkimistä, lattioiden pesua ja vessan pesua varten. Mies sekoittaa ne aina keskenään ja minä saan hepulin kun näen sen pesemässä vessaa pölyämpärin kanssa. Mies väittää, että on aivan sama mitä ämpäriä käytetään, koska kuitenkin pesen ämpärit käytön jälkeen. Niin no, mutta silti!!!
t. tapojensa orja
haisisikin...
Kummallinen (ja rasittava) on anopin tapa kääntää pussilakana väärinpäin, kun ottaa sen peiton päältä pois. Miksi ihmeessä, sen joutuu sitten pesukoneeseen laitettaessa kuitenkin kääntämään oikein päin.
säilyttää kerran nukutut vieraslakanat seuraavia yökyläläisiä varten. Inhottaa mennä nukkumaan jonkun toisen käyttämiin lakanoihin, vaikka ne olisivatkin olleet käytössä vain kerran.
En myöskään ymmärrä niitä, jotka majoittavat vieraita omiin sänkyihinsä, parhaassa tapauksessa lakanoihin, nukkumaan. En ikinä päästäisi ketään vierasta minun sänkyyni nukkumaan!
Vierailija:
Kyllä se on vaan niin että HUONON kasvatuksen saanut lapsi kokee tarvetta karkailla. Lapsi pidetään liian tiukasti kiinni äidissään eikä saa metriä kauemmas mennä niin väkisinkin lapsi sen tilan sit ottaa kun tilaisuus tulee!Vierailija:
Ja näin lapsi ehtii karkaamaan suoraan avantoon....
karkaamisella ei ole mitään tekemistä kasvatuksen kanssa, varsinkin jos kyseessä on ihan pieni lapsi. on se kumma miten ne omat lapset on aina täydellisesti kasvatettu ja muiden hunosti. sinusta varmaan oli ihan oikein niille vanhemmille joiden lapsi sinne jokeen hukkui, kun oli niin huonosti kasvatettu... mrrrr
Heillä oli vierastyynyt ja peitot sekä tietysti puhtaa lakanat. Mutta mulle ei tule mielenkään laittaa raskaana olevaa naista jollekin varavuoteelle nukkumaan.
Miehelläni on kummallinen tapa laittaa sukat jalkaansa. Ne on oltava väärinpäin ja sitten hän laittaa sen ne jalkaansa samalla kääntäen oikeinpäin. On kuulemma helppo tapa, mutta musta se on vaikeampaa kuin normaali tapa (olen kokeillut).
Yks tuttu oli kaksi kuukautta ilman verhoja ikkunoiden pesun jälkeen. " Kun on miehen vuoro silittää ne." Niillä ol vuorot hverhojen silitykseen... Minä silitän keväällä, sinä syksyllä.
en minä myöskään käytä alkkareita jumpatessa rajojen takia.
ainuut kerrat kun käytän on menkat ja kiitoradan kasvatus pillun päälle jos on valkoiset jumppahousut stringit jalkaan. muuten ilman ja tietty hameen kans sama juttu!