Kummallisia tapoja-ketju, " sekoittaa riisipuuroa 40 min" innoittamana
Kerro mitä tapaa ihmettelet jota tiedt ystäväsi tai tuttavasi tekevän.
Minua hämmästytti tänä aamuna kommentti, että riisipuuroa täytyy sekoittaa koko kypsymisasjan, (2 v. sekoitti riisipuuroa jouluna 40 min.) mistä tällaiset turhat työvaiheet opitaan.
Kommentit (89)
Hetikö te sitä appelsiinimehua juotte kun olette hampaanne pessyt?
Mielummin syön puhtailla hampailla kuin paskan makuisella suulla. Ja ei sen hammastahnan pitäisi maistua suussa kovin montaa minuuttia.
Ja ottakaa ekaksi vaikka leipää tai puuroa, mitä ikinä syöttekään ja sen jälkeen vasta sitä appelsiinimehua.
Miksi kaikki asiat pitää tehdä vaikean kautta. SE nyt on vaan todellakin suositus että hampaat pestään ennen aamupalaa.
Mutta jos haluatte pilata hampaanne, niin siitä vaan. Kun syötte tai juotte jotain hapanta kuten appelsiinimehua, on odotettava puoli tuntia ennenkuin voi harjata hampaat.
Muuten kiille voi vaurioitua. Olen kyllä satavarma että suurin osa ei odota noin kauan ja ei varmaan naurata kun hampaat on ihan paskassa kunnossa viimeistään viiskymppisenä.
Jos liivit ovat sopivan kokoiset, niitä ei edes voi kiskoa ympäri, eikä olkaimia tarvitse hinata liian kireälle, koska ympärysnauha pitää liivit paikallaan.
Vierailija:
Omituisista tavoista: joskus ennenkin täällä olen maininnut ihmisten tavasta pukea rintaliivit niin, että hakaset pannaan kiinni etupuolella ja sitten kiskotaan kupit eteen, pujotelaan kädet olkainten alle ja sullotaan tissit kuppeihin. Ei voi ymmärtää. Itse laitan liivien olkaimet olkapäille, kumarrun vähän ja laitan tissit kuppeihin ja kiinnitän hakaset selän takana.Lisäksi jaksan aina äimistellä sitä, kun jotkut laittavat rintsikoiden olkaimet niin kireälle, että ympärysnauha nousee takaa jonnekin lapaluiden keskelle. Minusta ympärysnauhan pitää olla vaakatasossa, eikä selän puolelta ylempänä kuin edestä. Luulisi, että tuntuukin pahalta.
Silloin liivit eivät myöskään pääse nousemaan selästä liian ylös.
Joku liiviesittelijä sanoi joskus, että ympärysmitan pitäisi olla niin tiukka, ettei liivejä pysty edes kääntämään. Tiedä häntä uskoisko tuota. Loppuis meikäläisen liivien käyttö siihen ;)
säilyttää kerran nukutut vieraslakanat seuraavia yökyläläisiä varten. Inhottaa mennä nukkumaan jonkun toisen käyttämiin lakanoihin, vaikka ne olisivatkin olleet käytössä vain kerran. En myöskään ymmärrä niitä, jotka majoittavat vieraita omiin sänkyihinsä, parhaassa tapauksessa lakanoihin, nukkumaan. En ikinä päästäisi ketään vierasta minun sänkyyni nukkumaan!
Joten iäkkäämmät vieraat (isovanhemma lähinnä) on vähän pakko laittaa nukkumaan meidän aikuisten makkariin. Eihän heitä voi laittaa nukkumaan pikkulasten sänkyihin eikä isojen lasten parvisänkyihin eikä oikein lattialle patjallekaan. Mieluummin toki ise nukkuisin omassa sängyssäni.
joka aiankin minulla on kapeampi kuin rinnaympärys. Minä teen aina näin, ja taatusti on sopivat liivit, siitä olen tarkka (ostan vielä yleensä erikoisliikkeistä myyjän avustuksella).
Niillä on liian suuri ympärysmitta liiveissä. Jos liivit ovat sopivan kokoiset, niitä ei edes voi kiskoa ympäri, eikä olkaimia tarvitse hinata liian kireälle, koska ympärysnauha pitää liivit paikallaan.
Vierailija:
Omituisista tavoista: joskus ennenkin täällä olen maininnut ihmisten tavasta pukea rintaliivit niin, että hakaset pannaan kiinni etupuolella ja sitten kiskotaan kupit eteen, pujotelaan kädet olkainten alle ja sullotaan tissit kuppeihin. Ei voi ymmärtää. Itse laitan liivien olkaimet olkapäille, kumarrun vähän ja laitan tissit kuppeihin ja kiinnitän hakaset selän takana.
Lisäksi jaksan aina äimistellä sitä, kun jotkut laittavat rintsikoiden olkaimet niin kireälle, että ympärysnauha nousee takaa jonnekin lapaluiden keskelle. Minusta ympärysnauhan pitää olla vaakatasossa, eikä selän puolelta ylempänä kuin edestä. Luulisi, että tuntuukin pahalta.
hankkikaa hyvät ihmiset haudutuskattila! Ei voi palaa pohjaan eikä tarvitse sekoittaa kuin muutaman kerran kypsymisen aikana.
Kuinkahan monta vuorokautta elämästäni minä olisin viettänyt riisipuuroa sekoittaen, jos joka kerta kököttäisin tunnin verran kattilan vieressä. Parempaakin tekemistä kyllä keksi.
pukemisdebatissa kyse on myös siitä, että voisin ainakin kuvitella, että isorintaisella on luontevampi pullauttaa ne tissit niihin kupeihin, siis pukea rintsikat päälle ns. oikein päin. Musta ainakin pienirintaisena se tuntuu jotenkin hölmöltä. Äitini kyllä tekee niin, ja hänellä on isot rinnat.
Mutta mulla on kyllä aivan se ja sama, miten joku pukee rintaliivit päälleen. Minä teen näin ja joku toinen tekee noin. En jaksa ihmetellä.
mä en kyllä edes pysty pukemaan liivejä muuten kuin pyöräyttämällä koska mun kädet ei tosiaan mene selän taakse! saan ne just ja just saan häntäluun yläpuolelle
kun teen keittoa, vaihdan veden ennenkuin lisään perunoiden sekaan muuta tavaraa. Siis kun perunat on melkein kypsiä kaadan veden pois ja lisään uuden.Sitten vasta jauhelihan ja kasvikset sun muut. Appi ukko ihmettelee moista tapaa.. :D
keitinveden mukana.
kun teen keittoa, vaihdan veden ennenkuin lisään perunoiden sekaan muuta tavaraa. Siis kun perunat on melkein kypsiä kaadan veden pois ja lisään uuden.Sitten vasta jauhelihan ja kasvikset sun muut.
haisisikin... Kummallinen (ja rasittava) on anopin tapa kääntää pussilakana väärinpäin, kun ottaa sen peiton päältä pois. Miksi ihmeessä, sen joutuu sitten pesukoneeseen laitettaessa kuitenkin kääntämään oikein päin.
Minä otan pussilakanan nurinpäin pois, pesen sen nurinpäin ja kun laitan sitä peiton päälle, se on edelleen nurinpäin, työnnän vaan kädet kulmista ULOS, tartun peittoon ja tiputan pussilakanan peiton päälle jolloin se on oikeinpäin.
keitinveden mukana.
kun teen keittoa, vaihdan veden ennenkuin lisään perunoiden sekaan muuta tavaraa. Siis kun perunat on melkein kypsiä kaadan veden pois ja lisään uuden.Sitten vasta jauhelihan ja kasvikset sun muut.
En vain voi olla vaihtamatta vettä kun siinä on sitä vaahtoa ja tärkkelystä. Raivostuttava tapa mutta en voi soppaa syödä jos vettä ei ole vaihdettu.
Voisit opetella kuorimaan sen ropan siitä keiton pinnalta.
Miten sulle muiden keittämien keittojen kanssa käy. Eikö niitä voi syödä?
keitinveden mukana.
En vain voi olla vaihtamatta vettä kun siinä on sitä vaahtoa ja tärkkelystä. Raivostuttava tapa mutta en voi soppaa syödä jos vettä ei ole vaihdettu.
Voisit opetella kuorimaan sen ropan siitä keiton pinnalta. Miten sulle muiden keittämien keittojen kanssa käy. Eikö niitä voi syödä?
keitinveden mukana.
mutta tuntuu että silti siihen jää se tärkkelyksen maku. Muiden soppia voin syödä jos ne on tehty silloin ku en ole ollut katsomassa. Luulen että jos tekisin sopan silmät kiinni niin vettä ei tarttis vaihtaa.. Ei tarvii alkaa riehumaan. Kai kaikilla on jotain outoja tapoja tämä vain sattuu olemaan minun outouteni.
Omituisista tavoista: joskus ennenkin täällä olen maininnut ihmisten tavasta pukea rintaliivit niin, että hakaset pannaan kiinni etupuolella ja sitten kiskotaan kupit eteen, pujotelaan kädet olkainten alle ja sullotaan tissit kuppeihin. Ei voi ymmärtää. Itse laitan liivien olkaimet olkapäille, kumarrun vähän ja laitan tissit kuppeihin ja kiinnitän hakaset selän takana.
En vaan saa niitä hakasia selän takana kiini jos en näe niitä, mun sormet ei osaa sokeana näprätä ne kiini.
Kokeiltu on, useastikin, mutta kun ei pysty :-D
Omituisista tavoista: joskus ennenkin täällä olen maininnut ihmisten tavasta pukea rintaliivit niin, että hakaset pannaan kiinni etupuolella ja sitten kiskotaan kupit eteen, pujotelaan kädet olkainten alle ja sullotaan tissit kuppeihin. Ei voi ymmärtää. Itse laitan liivien olkaimet olkapäille, kumarrun vähän ja laitan tissit kuppeihin ja kiinnitän hakaset selän takana.En vaan saa niitä hakasia selän takana kiini jos en näe niitä, mun sormet ei osaa sokeana näprätä ne kiini.
Kokeiltu on, useastikin, mutta kun ei pysty :-D
etupuolella kiinni, sitten pyöräytys.En ole ajatelut,että outoa.
Jotkut sanovat, että pitää pyyhkiä kuivalla ja toiset että märällä. Ja kaikki ihmettelee toisiaan ;).
ja miksei muillakin.
Ensin imurointi, sitten pölyt ja lopuksi nihkeällä pinnat, kun pöly on laskeutunut.
Meidän liikunnanmaikka ainakin sanoi, että siksikin olisi hyvä kiinnittää ne rintsikat sielä selän takana, että siinä tulee pakollinen venyttely ainakin kerran päivässä. Aika moni noista etupuolella rintsikat kiinnittävistä sanoi, ettei kädet taivu... Miksiköhän ei? Ja olisko syytä? Kantsis sitten varmaan harjoitella!
miten anoppi ei ollenkaan katso onko lakanat oikeinpäin vaihtaessaan uudet. Saattaa siis yhtä hyvin laittaa lakanat väärinpäin peiton päälle.
Minä myös olen oppinut, että hampaiden pesun jälkeen ei huuhdota suuta. Fluori jää vaikuttamaan. Kuitenkin vaikka vähän huuhtoisikin, niin appelsiinimehu maistuu ihan kamalalta vastapestyillä hampailla.
Minusta pussilakanan ujuttaminen peiton päälle ei ole oleellisesti helpompaa, teki sen kummin päin tahansa. Mutta sen minäkin olen huomannut, että lakanoita pois ottaessa se helposti kääntyy nurin, ja pestessä ymmärrettävästi säilyy värit paremmin jos lakana on nurin, siksi meillä usein myös kaappiin joutuu lakanat nurinkurin (vaikka kauniimmalta liinavaaterivistö näyttäisi pussilakanat oikeinpäin). Mies oli sitä mieltä, että tämä väärinpäintyyli on paljon helpompi, että lakana oikeinpäin ei onnistu millään, mutta joutui sitten luopumaan tästä fiksaatiostaan koitettuaan sitä toista ("oikeaa") tapaa.