Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummallisia tapoja-ketju, " sekoittaa riisipuuroa 40 min" innoittamana

Vierailija
31.01.2007 |

Kerro mitä tapaa ihmettelet jota tiedt ystäväsi tai tuttavasi tekevän.

Minua hämmästytti tänä aamuna kommentti, että riisipuuroa täytyy sekoittaa koko kypsymisasjan, (2 v. sekoitti riisipuuroa jouluna 40 min.) mistä tällaiset turhat työvaiheet opitaan.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat pitäisi pestä ennen ruokailua, eikä pian sen jälkeen siksi että: syödessä kiille tilapäisesti " pehmenee" (tai on jotenkin muuten alttiimpi happohyökkäykselle), joten jos pian ruokailun jälkeen harjaa hampaansa, hammasharjan harjakset voivat vaurioittaa normaalia " suojattomampaa" hampaan pintaa, etenkin kun siinä mukana hankaamassa ovat myös ruoan murut jne.

Tämän vuoksi harjaankin hampaani aamulla aina ennen aamiaista, ja illalla vasta sitten, kun edellisestä ruokailusta on kulunut mahdollisimman pitkä tovi.

Vielä kun saisimme tähän kommentin joltain hammaslääkäriltä tai -hoitajalta, kiitos!

Vierailija
2/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää värejä kun vaatteet/petivaatteet/farkut pesee nurinpäin. Pesukoneessa on aika kova hinkkaus vaatteilla toisiaan vasten linkousvaiheessa varsinkin. Anoppisi tekee fiksusti, niin minäkin teen. SItten nurinpäin kuivumaan narulle.

Sitten otat lakanoista sisäpuolelta kiinni (siis siltä oikealta puolelta), heivautat peiton päälle ja se on siinä! Puhdas pussilakana oikeinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hampaat pitäisi pestä ennen ruokailua, eikä pian sen jälkeen siksi että: syödessä kiille tilapäisesti " pehmenee" (tai on jotenkin muuten alttiimpi happohyökkäykselle), joten jos pian ruokailun jälkeen harjaa hampaansa, hammasharjan harjakset voivat vaurioittaa normaalia " suojattomampaa" hampaan pintaa, etenkin kun siinä mukana hankaamassa ovat myös ruoan murut jne.

Tuon minäkin olen kuullut, itse asiassa hammalääkärin tyttäreltä. ja erityisesti mehujen, sitrushedelmien ja muiden happamien juttujen jälkeen pitäisi odottaa puoli tuntia ennen harjaamista.

Minä kyllä en halua syödä aamupalaani hammastahnan maku suussa. Syön, siistin keittiön, puen, herätän lapsen ja sitten harjaa hampaani.

Omituisista tavoista: joskus ennenkin täällä olen maininnut ihmisten tavasta pukea rintaliivit niin, että hakaset pannaan kiinni etupuolella ja sitten kiskotaan kupit eteen, pujotelaan kädet olkainten alle ja sullotaan tissit kuppeihin. Ei voi ymmärtää. Itse laitan liivien olkaimet olkapäille, kumarrun vähän ja laitan tissit kuppeihin ja kiinnitän hakaset selän takana.

Vierailija
4/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitkän kaavan mukaan teet (riisiryyneistä ei hiutaleista) niin kannattaa sekoitella, pohjassa on ollut sen verran usein. Lueskelen vaikka juorulehtiä sen ajan keittiöjakkaralla siinä lieden vieressä =DD

Vierailija
5/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden värejä :)

Tuota rintaliiviasiaa olen minäkin ihmetellyt, eikö naisilla kädet taivu selän taakse laittamaan hakasia kiinni, kun ne pitää edessä sulkea ja sitten siirtää taakse.

Vierailija
6/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Omituisista tavoista: joskus ennenkin täällä olen maininnut ihmisten tavasta pukea rintaliivit niin, että hakaset pannaan kiinni etupuolella ja sitten kiskotaan kupit eteen, pujotelaan kädet olkainten alle ja sullotaan tissit kuppeihin. Ei voi ymmärtää. Itse laitan liivien olkaimet olkapäille, kumarrun vähän ja laitan tissit kuppeihin ja kiinnitän hakaset selän takana.

Lisäksi jaksan aina äimistellä sitä, kun jotkut laittavat rintsikoiden olkaimet niin kireälle, että ympärysnauha nousee takaa jonnekin lapaluiden keskelle. Minusta ympärysnauhan pitää olla vaakatasossa, eikä selän puolelta ylempänä kuin edestä. Luulisi, että tuntuukin pahalta.

Vierailija
7/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava väite.

Vierailija
8/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ei oo kunnon kattilaa niin ei auta jättää yksinään kypsymään.

Vierailija
9/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuota rintaliiviasiaa olen minäkin ihmetellyt, eikö naisilla kädet taivu selän taakse laittamaan hakasia kiinni, kun ne pitää edessä sulkea ja sitten siirtää taakse.

Niinpä. Eikä niitä hakasia tarvitse siinä selän pinnassa sulkea, kyllä ne olkaimet venyy sen verran, että hakaset saa kiinni tuossa ristiselän tai vähintään vyötärön yläpuolella.

Useimmilla suomalaisilla on kuulemma väärän kokoiset liivit muutenkin. Kupit ovat yleensä liian pienet, olkaimet väärin säädetty (tiukalle) ja ympärysmitta otettu liian suuri, jolloin takaosa nousee liian ylös.

Vierailija
10/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaappiin. Ei niitä vaan voi :D

Omituisten otusten kerho

Vierailija
11/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mies joutuu koko ajan avustamaan kaveriani kotihommissa ja omat työt kestää siten aina iltamyöhään asti.

Mies pukee työn lomassa lapsen ulos, riisuu hänet sisääntullessa, keittää vaimon ja lapsen ulkoilun aikana näille ruuan...lista on ihan loputon. Miestä käskytetään koko ajan. Vaimo alkaa heti itkeä, jos hänelle huomautetaan asiasta.

Välillä pukevat 2-vuotiasta yhdessä ja päivittelevät homman vaikeutta...ihme!

Vierailija
12/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä joku sanoisi miten pystyy syömään hampaitten pesun jälkeen? Ohjeita pesuista kyllä on lehdissä mutta ei ohjeita syömiseen. Minä ainakaan en pysty syömään heti pesun jälkeen eikä minulla ole aikaa aamulla kovin kauaa odotella että millonka sitä pystyisi syömään. Vai pitääkö sitä vain syödä pahalle maistuvaa ruokaa...

Vierailija
13/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se hammastahna ei maistu suussa YHTÄÄN!

Ja minä laitan aina ne rintaliivit niin, että hakaset kiinni edessä ja sitten kiepsautan ne oikein päin ja päälle. Mutta mulla onkin isot rinnat, helpompi tehdä niin. Tai saattaahan se olla vaan pinttynyt tapakin. Ehkä seuraavalla kerralla kokeilen sitä ns. oikeaa tapaa.

Mua ihmetyttää se miten jotkut pyyhkii keittiön tiskirätillä myös lattiat jos sinne on jotain tippunut!

Vierailija
14/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun mä en saa niitä osumaan toisiinsa siellä selän takana. Aina tarttuvat vääriin vastakappaleisiin tai pitsiin tai johonkin ihan muuhun kuin pitäisi. Siksi panen ne kiinni edessä, missä näen ne. Rintaliivinhakaset siis.

Vierailija
15/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeammin saan liivit päälle, kun laitan hakaset edessä kiinni ja pyöräytän.

Vierailija:

mutta kun mä en saa niitä osumaan toisiinsa siellä selän takana. Aina tarttuvat vääriin vastakappaleisiin tai pitsiin tai johonkin ihan muuhun kuin pitäisi. Siksi panen ne kiinni edessä, missä näen ne. Rintaliivinhakaset siis.

Vierailija
16/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muakin kummastuttaa et miks jotkut pyyhkii keittiörätillä myös lattiat? ja itse siivoan niin et eka imuroin, sitten pyyhin pölyt ja sitten pesen lattiat. ja sekinmua ihmetyttää, että jotkut ei ollenkaan lajittele pyykkiä. siis saattaa pestä vaikka mustat ja valkoset samassa... en itsekään nyt ihan megatarkka ole, siis pesen yleensä valkoset omassa kasassa, mustat, ruskeet ja tummansiniset samassa, ja sitten kun mun vaatteet on lähinnä vaaleenpunasia, punasia, vaaleensinisiä ja sinisiä, niin vaaleet samaan ja tumemmat samaan. tai jos pyykkivuori on kasvanut isoksi, niin sinisävyset toiseen ja punaset toiseen:) niin ja ne muutamat vihreet sinisten kanssa ja keltaset punasten kanssa:) joku ihme tapa, eikä varmaan mitään järkee:D

Vierailija
17/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten vain tovin maidossa hellalla.

Vierailija
18/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vesi on imeytynyt riisiin, laitan lämmön ykköselle, maidot kattilaan, kansi päälle. Puuro hautuu siinä hiljalleen. Vähän menee kauemmin aikaa, mutta eipä tartte hämmennellä eikä pala pohjaan.

Vierailija
19/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse pelätä pohjaanpalamista. Uunissakin tulee helposti, mutta tykkään enemmän kattilassa keitetystä puurosta.

Rintaliivien hakaset laitan edessä kiinni, en vaan onnistu saamaan niitä kiinni niinkuin ' oikeaoppisesti' kuuluisi laittaa. Olen kyllä yrittänyt joskus harjoitella, mutta kun ei onnistu niin ei kai siitä elämää suurempaa ongelmaa tarvitse tehdä. Joku liiviesittelijä sanoi joskus, että ympärysmitan pitäisi olla niin tiukka, ettei liivejä pysty edes kääntämään. Tiedä häntä uskoisko tuota. Loppuis meikäläisen liivien käyttö siihen ;)

Vierailija
20/89 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kummallinen (ja rasittava) on anopin tapa kääntää pussilakana väärinpäin, kun ottaa sen peiton päältä pois. Miksi ihmeessä, sen joutuu sitten pesukoneeseen laitettaessa kuitenkin kääntämään oikein päin.

miks sen joutuu kääntämään pesukoneeseen laittaessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan