Kummallisia tapoja-ketju, " sekoittaa riisipuuroa 40 min" innoittamana
Kerro mitä tapaa ihmettelet jota tiedt ystäväsi tai tuttavasi tekevän.
Minua hämmästytti tänä aamuna kommentti, että riisipuuroa täytyy sekoittaa koko kypsymisasjan, (2 v. sekoitti riisipuuroa jouluna 40 min.) mistä tällaiset turhat työvaiheet opitaan.
Kommentit (89)
että hampaat pitäisi pestä ennen aamiaista.
Mutta se on totta että esimerkiksi appelsiinimehu maistuu aika jännälle kun on vielä se hammastahnan maku suussa... :)
Kypsymisen aikana käydään pyöräyttämässä sekaisin ehkä nelisen kertaa, ei pala.
Mutta alkuperäiseen kyssäriini odotan vastauksia.
Kiinnostaisi tietää miten vaikeaksi ne kotityöt voidaankaan tehdä. Miten paljon turhia tarpeettomia työvaiheita tehdään tietämättä että asia hoituisi helpommallakin.
Kerro mitä tapaa ihmettelet jota tiedt ystäväsi tai tuttavasi tekevän. Minua hämmästytti tänä aamuna kommentti, että riisipuuroa täytyy sekoittaa koko kypsymisasjan, (2 v. sekoitti riisipuuroa jouluna 40 min.) mistä tällaiset turhat työvaiheet opitaan.
puuroa 40min. Siis ei meillä 2v laiteta hellan ääreen tulikuumia puuroja sekoittamaan.
myös minä työllistin lapseni aattoaamuna sekoittamaa riisipuuroa. Onnistun polttamaan sen pohjaan joka vuosi siinä kaikkea muuta touhutessani jossei sitä sekoiteta. Ei palanut viime jouluna ja hyvää oli!
nim. höyrytyskattilan ensi vuonna ostava
Itse sekoitan melkein taukoamatta noin 10 min. kun puuro on alkanut kiehua, sitten jätän kiehumaan yksikseen pienellä lämmöllä lopuksi aikaa ja korkeintaan vähän pyöräytän kauhalla välillä.
Kypsymisen aikana käydään pyöräyttämässä sekaisin ehkä nelisen kertaa, ei pala.
Mutta alkuperäiseen kyssäriini odotan vastauksia.
Kiinnostaisi tietää miten vaikeaksi ne kotityöt voidaankaan tehdä. Miten paljon turhia tarpeettomia työvaiheita tehdään tietämättä että asia hoituisi helpommallakin.
Ysstäväni pesi lattiat lankamopilla ja kun lattia oli pesty kaatoi veden wc-pönttöön ja samalla mopilla pesi wc-pöntön.
Sanoin tästä hänelle heti, hän ihmetteli miksi ihmettelen. Kerroin ettei teillä ole puhdasta koska ulosteperäisiä bakteereja siirtyy moppiin ja levität ne sitten jatkossa lattiallesi. Tuossa vaiheessa meidän konttausikäinen kyläili heillä.
Hän ei ollut tullut ajatelleeksi asiaa noin. Sen jälkeen muutti tapansa.
Jotkut sanovat, että pitää pyyhkiä kuivalla ja toiset että märällä. Ja kaikki ihmettelee toisiaan ;).
lattia. Ja 200 m2 talossa on kyllä moppaamista jos joka viikko moppais ;).
Ihmettelen noissa asumismuodoissa olevia aikuisia, jotaka ensin vaatettavat itsensä, ovat täydessä hiessä untuvatakki päällä ja sitten alkavat vetää lasten vaatteita päälle että päästäään ulos sillä sekunnilla kun lapsi on puettu!
Meillä ainakiin puetaan lapset yhtäaikaa, avetaan ovi ja laitetaan siihen oven taakse seisomaan niin että kuulen heidät koko ajan ja heitän itselleni kengät, ulkohousut ja takin ja menen perässä.
Ja näin lapsi ehtii karkaamaan suoraan avantoon....
Ihmettelen niitä jotka eivät pese! Vaan tulevat aamiaispöytään hirveelle haisten :/ YÄK!!!
rätillä " puhtaaksi" ? Itse pesen pesuaineella ja tiskiharjalla ja lopuksi vähän kuivaan rätillä. Niin ja sisuksen pesen pesuaineella ja vessaharjalla. Tuntuu että vaan levittävät ne p..kat siihen pönttöön.
Samalla tulee lattiakin pestyä kun annan vesien reilusti roiskua lattioille ja sitten konttaustyylillä pyyhkeillä kuivaan ja pesen samalla. Eikä edes kestä kauaa.
kun se on mahdollista. Voin hyvin mennä työn viereen makaamaan. Uskallatko sinä?
mulla palaa riisipuuro pohjaan aina lopussa vasta, alkuun voin touhuta muutakin...
outoja tapoja.. mun on aina pakko ottaa telkan ääreen sekä kuumaa että kylmää juotavaa ja juon melkein koko päivän nesteet vasta silloin. muuten en pitkin päivää juo kuin ehkä yhteensä lasillisen tai kaksi.
niin se hammastahna ei maistu suussa YHTÄÄN!
Ja minä laitan aina ne rintaliivit niin, että hakaset kiinni edessä ja sitten kiepsautan ne oikein päin ja päälle. Mutta mulla onkin isot rinnat, helpompi tehdä niin. Tai saattaahan se olla vaan pinttynyt tapakin. Ehkä seuraavalla kerralla kokeilen sitä ns. oikeaa tapaa.
Mua ihmetyttää se miten jotkut pyyhkii keittiön tiskirätillä myös lattiat jos sinne on jotain tippunut!
että hammastahnan vaikutus kestää kauemmin, jos ei huuhtele suuta. Hammaslääkärissä siis.
Mulla ainakin spinningissä hiertää kaikki alkkarit,siksi otan pois ennen tuntia. Ja joo,vuosien varrella on kokeiltu yhtä sun toista
vielä joku sanoisi miten pystyy syömään hampaitten pesun jälkeen?
Minä olen aina pessyt hampaat aamulla ensimmäiseksi herättyäni, ja tuntuu tosi ällöttävältä, jos se joskus jää väliin! Olen sekä lukenut että hammaslääkäriltä kuullut oikean järjestyksen niin monee kertaan, että luulin sen olevan ihan yleissivistystä. Kesällä huomasin erään ystävän tekevän toisin päin - siis harjaavan hampaat vasta aamupalan jälkeen - tuntui tosi oudolta.
Huutaisen suun hampaiden pesun jälkeen. Aloitan myös aamiaisen aina juomalla lasin vettä. Hampaiden pesun jälkeen suu tuntuu raikkaalta, ihan varmasti maut erottuvat ja kahvi maistuu kahvilta. :)
on isot rinnat ja hakasia reilusti, lisäksi on taatusti riittävän kireä ympärysmitta. Kyllä mun kädet taipuu ja reumaisilla sormillani saan ne hakaset kiinni selän takana.
Toki ne saisin siinä edessäkin kiinni ja sit pyöräytettyä ympäri, onhan mun vyötärö pienempi kuin rintakehä (joku väitti että tarpeeksi tiukkoja rintsikoita ei edes saa käännettyä), mutta tuo jotenkin tuntuis tosi turhalta tehdä noin. Kun kerran ne saa kerralla paikalleen, miksi pyöritellä niitä ympäriinsä? Ja toisaalta mun mielestä tuo on tosi tätimäinen tapa. Antaa ihan tanttavaikutelman ihmisestä, kun laittaa edessä niitä hakasia.