En suostu enää kuuntelemaan Radio Novan uutisia, kun ne "lukee" tekoäly
Kommentit (37)
Kuunteleeko joku vielä radiokanavia? Minä en ole kuunnellut varmaan kymmeneen vuoteen vapaaehtoisesti. Jossain linja-autossa vahingossa kuulee. Pelkkää mainosta kaikki kanavat. Mainos mainos mainos biisi kaksi sanaa mainos mainos mainos mainos mainos pari kolme sanaa biisi mainos mainos mainos mainos.......
Siis onko tuo nicorette suusumute mainoksen oudosti puhuva ja näyttävä nainen tekoäly olento?
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuo nicorette suusumute mainoksen oudosti puhuva ja näyttävä nainen tekoäly olento?
Yleensä on nykyään jos epäilyttää. Eikö siinä voisi olla joku varoitusteksti ohessa?
Kyllä muillakin kanavilla tekoäly lukee uutiset, ainakin Nostalgialla.
Minua myös ärsyttää se suunnattomasti, koska huomaan jatkuvasti väärin painotettuja ja lausuttuja sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muillakin kanavilla tekoäly lukee uutiset, ainakin Nostalgialla.
Minua myös ärsyttää se suunnattomasti, koska huomaan jatkuvasti väärin painotettuja ja lausuttuja sanoja.
Kyllä se siitä kehittyy koko ajan paremmaksi...
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa vaikka et kuuntele. Ei se tekoäly siitä loukkaannu ja luultavasti tekoäly osasi jo päätellä ettet kuuntele.
Tekoäly päättelee asioita päin #&$@#.
Vierailija kirjoitti:
https://www.aamuposti.fi/uutissuomalainen/6671514
3.4.2024 14:01
Perjantaista lähtien useilla Suomessa kuultavilla radiokanavilla voi kuunnella tekoälyn lukemia uutisia. Uutiset ovat peräisin Suomen Tietotoimistolta eli STT:ltä, mutta ne lukee tekoälyääni.
Bauer Medialla on Suomessa lähes 20 radiokanavaa, joista tässä vaiheessa 11 ryhtyy tarjoamaan tekoälyäänen lukemia uutislähetyksiä. Uutiset tulevat muun muassa Radio Novan, Iskelmän ja Radio Nostalgian ohjelmistoon. Ainakin alkuvaiheessa uutiset luetaan samalla äänellä.
Bauer Media lanseerasi marraskuussa 2023 Tekoälyradion, Pohjoismaiden ensimmäisen radiokanavan, jonka sisältö on täysin tekoälyn avulla tuotettua. Nyt toiminta kehittyy ja kanava saa ympärivuorokautiset juontajat. Tekoälyradion juontajahahmot syntyivät yhteistyössä Lexofon Oy:n kanssa.
Tekoälyradio saa äänikloonatut juontajat Tuukka Haapaniemi ja Nina Tapio kanavan vakioääniksi
1. heinäkuuta 2024
https://www.bauermedia.fi/yritys/tiedotteet/tekoalyradio-saa-aanikloona…
Tekoälyradio kuuluu jatkuvasti nettiosoitteessa tekoalyradio.fi sekä 1.heinäkuuta alkaen FM-taajuuksilla Helsingissä (102,0 MHz) ja Tampereella (94,7 MHz).
Vierailija kirjoitti:
Myös television alueuutiset lukee tekoäly.
Television alueuutisten säätiedot lukee tekoäly.
käännän välittömästi toiselle radiokanavalle myös jossa oikea ihminen lukee uutiset
Kuunteleekohan tuota tekoälyradiota kukaan? Pitää vissiin joku kerta kokeilla tuota tekoälyradio piste fi.
Vierailija kirjoitti:
Kuunteleekohan tuota tekoälyradiota kukaan? Pitää vissiin joku kerta kokeilla tuota tekoälyradio piste fi.
En minäkään ollut kuullut tuosta mistään. Huonosti markkinoitu?
Ai siitäkö se johtuikin! Kuuntelin viime viikolla autossa Novaa ja uutistenlukija teki kaksi aivan käsittämätöntä taivutusvirhettä, joita olen vieläkin ihmetellyt, miten suomalainen voi erehtyä niin pahasti.
Hän sanoi tyyliin: ..kansliapäällikkö Timo Heikkinen mukaanSA asiaa tutkitaan.. eli kaiketi tarkoitti Timo HeikkiSEN mukaan
Toinen esimerkki oli, että jossain oli evakuoitu *kaksisataa ihmisIÄ* eikä ihmisTÄ, kuten kuuluisi olla. Tämä jäi todella vaivaamaan. Ei pitäisi todellakaan käyttää tekoälyä tällaisessa työssä, jos se taivuttaa näin pahasti suomea.
Vierailija kirjoitti:
Ai siitäkö se johtuikin! Kuuntelin viime viikolla autossa Novaa ja uutistenlukija teki kaksi aivan käsittämätöntä taivutusvirhettä, joita olen vieläkin ihmetellyt, miten suomalainen voi erehtyä niin pahasti.
Hän sanoi tyyliin: ..kansliapäällikkö Timo Heikkinen mukaanSA asiaa tutkitaan.. eli kaiketi tarkoitti Timo HeikkiSEN mukaan
Toinen esimerkki oli, että jossain oli evakuoitu *kaksisataa ihmisIÄ* eikä ihmisTÄ, kuten kuuluisi olla. Tämä jäi todella vaivaamaan. Ei pitäisi todellakaan käyttää tekoälyä tällaisessa työssä, jos se taivuttaa näin pahasti suomea.
Sulla on ollut tarkka korva.👍 Mun pitää ruveta kuntelemaan tarkemmin kun en ole vastaavaa hoksannut. Johtunee varmaan siitä kun nykyään moni radion juontajakin taivuttaa sanoja miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ollut tarkka korva.👍 Mun pitää ruveta kuntelemaan tarkemmin kun en ole vastaavaa hoksannut. Johtunee varmaan siitä kun nykyään moni radion juontajakin taivuttaa sanoja miten sattuu.
Se on totta, että juontajat telkkarissa ja radiossa taivuttavat välillä pieleen, mistä syystä olisikin minusta tärkeää, että sentään uutisissa kuulisi oikeakielistä puhetta. Jotenkin se vie uskottavuuden täysin, jos uutistenlukua pidetään niin turhana, että sitä laitetaan robotit tekemään miten kuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten itkette, jos ihmisjuontaja taivuttaa väärin niin sehän on sitten luonnollisempaa että robokin tekee samoin...
"Uutiset" vuonna 2024: Toimittelija (joku väritukkainen, ylipainoinen nuori nainen tai helsinkiläinen soijahxmx) kääntää Google Translatella samasta tuutista koko Suomeen tulevan "uutisvirran" ja laittaa sen mediansa nettisivulle. Joka kanavalla aivan tismalleen samat jutut. Enkä nyt tarkoita, että uutisoivat samoista aiheista, vaan juttu on sanasta sanaan sama.