Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kertoi minulle edellisen potilaan syövästä

Vierailija
23.06.2024 |

Kävin lääkärillä ja hän kertoi aamun edellisen potilaan syövästä minulle. Virtsarakkosyövän oli juuri tällä todennut. Näin ehkä jopa tämän potilaan, koska vaaleahiuksinen nainen lähti huoneesta ennen aikaani. 

Kertoisitteko tästä firmalle?Pihlajalinna oli kyseessä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ovat ihmisiä.

En saisi traumaa. 

t. syöpäpotilas

Kyllä joissain ammateissa ihmisyydestä huolimatta edellytetään vaitioloa. Etkä voi puhua muiden syöpäpotilaiden tai muidenkaan puolesta, kaikille ei ole ok että heidän terveystietonsa vuotavat. Vaikkei asiasta saisi traumaa, ei se silti ole oikein. Ja joku voi traumatisoituakin, varsinkin jos kesken vaikean sairauden menee vielä luottamus lääkärin vaitioloon.

Ymmärrän. 

Minulla ei ole mt-ongelmia, joten ei haittaa, hyvin monilla on myös psyykkisiä ongelmia. 

Etenkin tällä palstalla kirjoituksista päätellen. 

Mitä mt-ongelmaa? Tässä puhuttiin syövästä. Mielenterveysasioiden suhteen ollaan vieläkin tarkempia, mutta kyllä ne fyysisetkin sairaudet kuuluvat vaitiolovelvollisuuden piiriin. Usko huviksesi.

En usko. Vaitiolovelvollisuutta ei tarvitse noudattaa jos ei halua.

Vierailija
22/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäri saa kommentoida mitään toisten potilaiden asioita toisille potilaille. Tämä on aivan selvää tilanteesta riippumatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minkä ihmeen takia lääkäri kertoo potilaalle toisen asioista? En ymmärrä, mikä tässä on se motiivi. 

Ap meni varmaan lääkärin luo saamaan hoitoa/apua, eikä kuuntelemaan toisten ihmisten sairauskertomuksia. Jos lääkäri tuntee ylitsepääsemätöntä tarvetta kertoa potilaiden asioita jollekin, kertokoon toiselle lääkärille. 

On mukavaa kertoa ihmisten asioita toisille.

No niin varmasti. Ollaanko nyt pienellä paikkakunnalla? ;) 

Vierailija
24/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ovat ihmisiä.

En saisi traumaa. 

t. syöpäpotilas

Kyllä joissain ammateissa ihmisyydestä huolimatta edellytetään vaitioloa. Etkä voi puhua muiden syöpäpotilaiden tai muidenkaan puolesta, kaikille ei ole ok että heidän terveystietonsa vuotavat. Vaikkei asiasta saisi traumaa, ei se silti ole oikein. Ja joku voi traumatisoituakin, varsinkin jos kesken vaikean sairauden menee vielä luottamus lääkärin vaitioloon.

Nimettömien anekdoottien kertominen ei ole vaitiolon rikkomista.

Vierailija
25/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreiden arvostus on täysin katteetonta. Lääkärit on tyhmiä ulkoaoppijoita ja lääkäriksi pääsee opettelemalla asioita kuten naiset tekevät.

Tekoäly tuleekin korvaamaan lääkärit ensimmäisinä. 

Vierailija
26/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minkä ihmeen takia lääkäri kertoo potilaalle toisen asioista? En ymmärrä, mikä tässä on se motiivi. 

Ap meni varmaan lääkärin luo saamaan hoitoa/apua, eikä kuuntelemaan toisten ihmisten sairauskertomuksia. Jos lääkäri tuntee ylitsepääsemätöntä tarvetta kertoa potilaiden asioita jollekin, kertokoon toiselle lääkärille. 

On mukavaa kertoa ihmisten asioita toisille.

No niin varmasti. Ollaanko nyt pienellä paikkakunnalla? ;) 

Helsingissä. Kuinka niin? Täällähän juroruillaan pahemmin kuin maaseudulla.

Vierailija
27/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkäri saa kommentoida mitään toisten potilaiden asioita toisille potilaille. Tämä on aivan selvää tilanteesta riippumatta. 

Aina vioi vähän kommentoida.

Vierailija
28/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreiden arvostus on täysin katteetonta. Lääkärit on tyhmiä ulkoaoppijoita ja lääkäriksi pääsee opettelemalla asioita kuten naiset tekevät.

Tekoäly tuleekin korvaamaan lääkärit ensimmäisinä. 

Heh! Ei vaan tekoäly korvaa ison osan konntorirotista ja muista käsienheiluttelijoista.

Vierailija
29/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ovat ihmisiä.

En saisi traumaa. 

t. syöpäpotilas

Itse kerron rohkeasti potilaan etunimen. Sukunimeä en koskaan, paitsi tutuille.

Vierailija
30/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ovat ihmisiä.

En saisi traumaa. 

t. syöpäpotilas

Itse kerron rohkeasti potilaan etunimen. Sukunimeä en koskaan, paitsi tutuille.

Oikea asenne.

Vierailija
31/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaiden terveystiedot eivät ole salaisuuksia.

Vierailija
32/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilaiden terveystiedot eivät ole salaisuuksia.

Täh?

33/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se sulle kertoi sen?

Vierailija
34/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

En ole apa mutta olen lääkäri ja kommentoin asiaa:

Minulla ja kollegoillani on tapana kertoilla potilaiden asioita toisille, tutuille ja tuntemattomille. Se on hauskaa eritoten jos potilaalla on jokin häpeällinen sairaus, esimerkiksi homoseksuaalisuus.

Vierailija
35/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

En ole apa mutta olen lääkäri ja kommentoin asiaa:

Minulla ja kollegoillani on tapana kertoilla potilaiden asioita toisille, tutuille ja tuntemattomille. Se on hauskaa eritoten jos potilaalla on jokin häpeällinen sairaus, esimerkiksi homoseksuaalisuus.

Siis en ole ap. Typotin koska lueskelen samalla erään ihmisen tietoja.

Vierailija
36/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuota tarinaa, mutta tietenkin pitäisi kertoa, jos noin olisi tapahtunut.

Kun tästä asiasta on ollut puhetta, niin provothan heti alkaa tulla eräille mieleen.

Vierailija
37/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin lapsena hammaslääkärissä jossa aina edellinen potilas haukuttiin seuraavan kuullen ja perheestä juoruttiin kaikki mahdolliset asiat. Oli kiva lähteä tuolista kun tiesi että seuraava kuulee paljon pskaa minusta ja perheestäni. 

Vierailija
38/38 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin lapsena hammaslääkärissä jossa aina edellinen potilas haukuttiin seuraavan kuullen ja perheestä juoruttiin kaikki mahdolliset asiat. Oli kiva lähteä tuolista kun tiesi että seuraava kuulee paljon pskaa minusta ja perheestäni. 

Aivan normaali käytäntö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi