Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tietokoneesi menee niin sekaisin, ettei käyttöjärjestelmä lataudu, uskotko pystyväsi saamaan koneen itse taas toimivaksi?

Vierailija
18.08.2025 |

Oletetaan, ettei koneessa ole ns. rautavikaa.

Uskotko pystyväsi?

Vaihtoehdot

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko vaan pystyn.

Vierailija
2/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Tukeudun ammattilaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, tiedän.

Vierailija
4/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autosi alkaa heittelehtiä liukkaalla, uskotko saavasi sen hallintaan?

Vierailija
5/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään sellainen reunaehto, että koneessa pitää säilyä kaikki asennetut ohjelmat ja omat dokumentit. Eli pelkkä koneen sileäksi vetäminen ja uudelleenasennus ei ole tässä hyväksyttävä keino.

Ap

Vierailija
6/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos autosi alkaa heittelehtiä liukkaalla, uskotko saavasi sen hallintaan?

Miten se liittyy aiheeseen?

Vierailija
7/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä viansietotilassa käynnistäminen?

Sitten vaan tutkii Windowsin logit, että mikä antaa erroria ja lopettaa sen prosessin/käynnistysohjelman.

Vierailija
8/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuossa vaiheessa kannattaa vain aloittaa alusta.

Vierailija
9/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien sen naisystävälleni, hän on haka tietokoneiden kanssa.

Vierailija
10/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perheessä kolme tietokone-experttiä niin ei mun tartte.

Vierailija
11/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat tuolla, ettei "käyttöjärjestelmä lataudu"? Siis että kone ei käynnisty loppuun asti vaan esim. Windowsin käynnistyminen jää jumiin tai kirjautuminen tökkii?

Kyllä mulla on tullut sen verran tietokoneiden kanssa touhuttua, että luultavasti saisin sen toimimaan. Toki, jos koneen kuntoon saaminen vaatisi sitä, että siihen asennettaisiin käyttöjärjestelmä kokonaan uudestaan ja se vaatisi ulkoista asennusmediaa (usb-tikkua / cd-levyä). Sellainen pitäisi siis ensin jostain saada hankituksi. Joskushan kone jää käynnistyslooppiin, josta se ei tokene ilman, että se asennetaan uusiksi.

Vierailija
12/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätään sellainen reunaehto, että koneessa pitää säilyä kaikki asennetut ohjelmat ja omat dokumentit. Eli pelkkä koneen sileäksi vetäminen ja uudelleenasennus ei ole tässä hyväksyttävä keino.

Ap

Et voi enää lisätä reunaehtoja koska ihmiset ehtivät vastata kyselyysi ennen kun he huomaavat lisäyksesi.

Vierailija
13/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä kysymys.

Vierailija
14/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et voi enää lisätä reunaehtoja koska ihmiset ehtivät vastata kyselyysi ennen kun he huomaavat lisäyksesi.

Sillä hetkellä oli kolme vastannutta.

Vierailija
15/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa typerä kysymys.

Kaikkia ei voi miellyttää. Ei edes joka kerta.

Vierailija
16/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oon saanut, nyt en tiedä vieläkö onnistuisi kun ei ole enää levyasemia jolta buutata etc.

Vierailija
17/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo on mielestäni paremminkin tarkennus, koska "taas toimivaksi saaminen" on ymmärrettävissä niin, että kaikki, mikä koneessa ennen ongelmaa oli, toimii taas. Joku voi toki ymmärtää toisinkin, siksi laitoin tuon lisäyksen.

Ap

Vierailija
18/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuka idiootti asentaa windowsin niin ettei jaa levyä käyttikselle ja asennetuille ohjelmille ja omille tiedostoille?

Vierailija
19/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uskon asia vaan tiedän, että en pysty. Kun minulla ei ole tähän koneeseen admin oikeuksia. Ne on työnantajan It-osastolla.

Vierailija
20/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uskon asia koska tiedän saavani. Olen itse kasannut koneeni 90-luvun alusta asti ja toiminut Intelillä suunnittelijanakin. 

Kuka kyselee näin typeriä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme