Onko mulla oikeus sanoa jollekin, että haluan että hän lopettaa mun härnäämiseni?
Vai onko järkevämpää vain poistua tilanteesta?
Kyseessä siis mies, joka on varmasti huomannut aiemmin kevyen ihastumiseni häneen ja flirttailee voimakkaasti. Siis hyvin asiattomastikin kaksimielisiä ja olen herkkä punastumaan yms. enkä oikein osaa peitellä fyysistä reaktiota. En pysty olemaan punastumatta ja häpeilemättä itseäni, kun tunteilleni en mitään voi.
Mies ei ole musta vakavasti kiinnostunut, mutta en pääse hänestä eroonkaan kun on sama työpaikka. Pitää mua ulkoisesti viehättävänä ilmeisesti, mutta ei kunnioita yhtään.
Kommentit (65)
Se mies on vaan sellainen kaikille. Sä vain satut olemaan ihastunut ja näet asiat että kiusaa sua.
Mitähän tämäkin flirttailu on? Veikkaisin että tavallista ystävällistä ja hyväntuulista käytöstä, koska hänellä on asiat hyvin. Tuskin on huomannut ap:n ihastusta. Luulee vain ujommaksi luonteeksi ja yrittää hymyilyllä rentouttaa toista vuorovaikutus tilanteissa.
apn pitäisi kertoa omalle miehelleen tilanteesta.
Sano suoraan, että lopettaa heti lirkuttelun. Mulla se onnistui pikkujouluissa parin lasillisen jälkeen.
Täällä on jo aiemmin annettu sinulle hyvä neuvo:
"Pyydän, että lopetat epäasiallisen käytöksen minua kohtaan". Mielellään kirjallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tämäkin flirttailu on? Veikkaisin että tavallista ystävällistä ja hyväntuulista käytöstä, koska hänellä on asiat hyvin. Tuskin on huomannut ap:n ihastusta. Luulee vain ujommaksi luonteeksi ja yrittää hymyilyllä rentouttaa toista vuorovaikutus tilanteissa.
Noinhan sitä aina puolustellaan...luulit väärin, tulkitsit väärin, mitään ei ole tapahtunut, hajaantukaa...
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet kaiken ap. Maailma ei pyöri ympärilläsi.
Tuolla tavalla toimiminen on ihan yleistä.
No ok, ehkä täällä ei sitten uskota mua niin tuskinpa uskoo esimieskään. Unohtakaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
On. Se on suorastaan velvollisuutesi. Muuten hän jatkaa. Ensin sanot suoraan, ja ellei se auta, menet työsuojeluvaltuutetun puheille.
Tai esimiehen. Sen miehen esimiehen.
Vierailija kirjoitti:
No ok, ehkä täällä ei sitten uskota mua niin tuskinpa uskoo esimieskään. Unohtakaa. Ap
Se, että höpisit omasta ihastumisestasi, vei ja vie uskottavuutesi.
Ja ihmettelen kovasti tätä nykymenoa, että jos nainen kokee että häntä kohdellaan jotenkin asiattomasti tai kahden kesken jopa kiusataan, niin välittömästi oletetaan että nainen on itse ihastunut tyrkky ja huomioh**ra jota toiset naiset syyllistävät, mutta samaan aikaan miehiä kuitenkin yleisesti ottaen haukutaan sioksi.
Eli mulle nyt on vaan tullut kaksimielisiä juttuja heittävä työkaveri riesaksi (oli toki alkuun herrasmies, johon ihastuin) enkä voi puhua siitä kenellekään. Pitää vaan sietää ja kestää.
Niin ei kyllä tee mieli pitää naisten puolia enää millään tavalla minkään asian suhteen, kärsitään sitten kaikki ja syytetään itseämme. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet ihastunut mieheen ja häiritsee että hän flirttailee sinulle? Mitä vit!?
TÄMÄ! Sitten varmaan jos flirtti loppuu, niin kyseessä on aloittajan mielestä jo syrjintä.
"Yritä käyttäytyä, en ole kiinnostunut sinusta."
Ja voisit kysyä sitä ennen, onko ne huomanneet tyypin käytöksen sinua kohtaan. Varmisra sillä tavoin selusta, tee selväksi muillekin että tyypin flirtti on vastenmielistä.
Tallenna nämä keskustelut puhelimen nauhurilla. Samoin se, kun käsket miestä olemaan ihmisiksi ja lopettamaan häirinnän.
Miehet salakuvaa jopa seksiä. Naiset voivat vallan hyvin ja laillisesti äänittää keskustelut, joita ehkä voi tarvita todisteeksi häirinnästä.
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmettelen kovasti tätä nykymenoa, että jos nainen kokee että häntä kohdellaan jotenkin asiattomasti tai kahden kesken jopa kiusataan, niin välittömästi oletetaan että nainen on itse ihastunut tyrkky ja huomioh**ra jota toiset naiset syyllistävät, mutta samaan aikaan miehiä kuitenkin yleisesti ottaen haukutaan sioksi.
Eli mulle nyt on vaan tullut kaksimielisiä juttuja heittävä työkaveri riesaksi (oli toki alkuun herrasmies, johon ihastuin) enkä voi puhua siitä kenellekään. Pitää vaan sietää ja kestää.
Niin ei kyllä tee mieli pitää naisten puolia enää millään tavalla minkään asian suhteen, kärsitään sitten kaikki ja syytetään itseämme. Ap
Idiootti. Täällä on annettu sulle hyviä neuvoja, mutta et ota onkeesi. On myös vähättelyä, jota spämmäävät incelit. He eivät ole naisia, vaikkakin äm mi ä.
Oot varattu ja ihastunut toiseen mieheen, olisiko tässä tapauksessa se sun omatunto alkanut kolkuttamaan? Minkä koet itse sitten härnäämisenä. Sano sille flirttaavalle miehelle, keneen oot ihastunut, että ei kiinnosta, mulla on kumppani.
Kysele työkavereilta, ovatko he huomanneet mitään ja se porukan vanhin todennäköisesti toteaa sinulle, että elä kulje helmat hampaissa, kyllä se jättää rauhaan, jos et jatkuvasti kiehnää vierellään. On ne huomanneet, että sinulla on asiaa kopiokoneelle aina, kun mies on sen lähellä. Muistaisit edes, että teillä on paperiton toimisto.
Vierailija kirjoitti:
Niin mikset voi sanoa miehelle, että "ole hyvä ja lopeta epäasiallinen käytös minua kohtaan"? Olet vain vihjaillut, mutta se ei tuottanut tulosta. Älä siis vihjaile vaan sano. Sano myös, että viet asian eteenpäin jos hän ei lopeta käytöstään.
Tee ilmoitus esihenkilöllesi miehen epäasiallisestä käytöksestä. Ota mielellään videokuvaa/muu tallenne tilanteista ilmoituksesi tueksi. Häirintää tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan sitä aina puolustellaan...luulit väärin, tulkitsit väärin, mitään ei ole tapahtunut, hajaantukaa...
Jos työpaikan ulkopuolisilta kysyttäisiin, niin kukaan ei olisi huomannut mitään epäasiallista, miehestä todettaisiin, että hän on ystävällinen kaikille. Nuo kahdenkeskiset kaksimielisyydet todettaisiin naisen itsensä keksimiksi, koska on parin kuukauden ajan tunkenut itsensä miehen vierelle koko ajan ja kun ei saa vastakaikua, niin keksii syytöksiä.
Miehelle kannattaa todella antaa kirjallisesti ja kaikkien läsnäollessa tuo pyyntö, sen jälkeen ap saa huomata, että kukaan ei puhu hänelle eikä uskalla olla kahden samassa tilassa.
Kyllä. Tulee mieleen Tohtori Sykerön jakso jossa Matilda robotti menee sekaisin. Juuri tuollaisia monet ovat.
Kun sinne on tultu tekemään duunia, niin alkaa posket välkkyä ja tärinä käy. Miehenä tulee todella hutera olo näiden kanssa että voiko luottaa työasioissa ja milloin alkaa samalainen käytös kuin kotona vaimon puolelta. Siis se ikävä käyös mielialaoireiluin. Kun en ollut tarpeeksi huomaavainen tai olin liian ystävällinen.
Miksi duunit ei voisi olla vain miehille? Jättäkää ne ihastumiset työn ulkopuolelle pliis.