Onko mulla oikeus sanoa jollekin, että haluan että hän lopettaa mun härnäämiseni?
Vai onko järkevämpää vain poistua tilanteesta?
Kyseessä siis mies, joka on varmasti huomannut aiemmin kevyen ihastumiseni häneen ja flirttailee voimakkaasti. Siis hyvin asiattomastikin kaksimielisiä ja olen herkkä punastumaan yms. enkä oikein osaa peitellä fyysistä reaktiota. En pysty olemaan punastumatta ja häpeilemättä itseäni, kun tunteilleni en mitään voi.
Mies ei ole musta vakavasti kiinnostunut, mutta en pääse hänestä eroonkaan kun on sama työpaikka. Pitää mua ulkoisesti viehättävänä ilmeisesti, mutta ei kunnioita yhtään.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Yritin aiemmin sanoa, että musta näkyy että sanomiset vaikuttavat jollain tavalla ja mies nauttii siitä. En tiedä miten ne eivät vaikuttaisi, eihän tässä muuten mitään ongelmia olisi. Kyllä mulle moni on flirttailut ennenkin, mutta tämä on ihan erilaista... Menee liian pitkälle. Ap
Ne vaikuttaa, koska olet ihastunut ja koska haaveilet siitä, että kaikesta päätellen esimiestason mies (oma työhuone ja sohvakin vielä, sehän se syntistä toimintaa on!) tulisi ja ottaisi. Jos naiselle sanotaan asioita, joita kirjoitit, niin naista ei nähdä osaajana ollenkaan, vaan eräänlaisena päivän piristyksenä, jonkinlaisena maskottina, joka panostaa enemmän nassuunsa kuin työhön. Minä luin noissa lauseissa enemmänkin piiloivaa kuin seksuaalista häirintää, ihastuksesi on niin näkyvää, että siitä vitsaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ok, jos se tämän nyt vaatii. Esim.
- Olisikohan mun työhuone hyvä ylitöille kun siellä olis sohvakin
- Kesäkeleillä näkee kyllä parhaat puolet kaikista, sinusta varsinkin
- Sinähän voisit ruveta mun omaksi sihteeriksi, jos nykyinen työpiste alkaa tympiä
- Ainahan se on kiva kun on jotain miellyttävää katseltavaa näin töissäkin
- Mitäs meinaat tehdä viikonloppuna, tai älä kerrokaan, etten vaan vahingossa tule mukaan
- Sua on kyllä kiva nähdä, vaikka vähän enemmänkin
Jne. Ap
Mikä on oma reaktiosi näissä tilanteissa? Jos hihittelet ja punastut, ei mies ehkä tajua että koet tilanteen epämiellyttäväksi. Sen sijaan jos punastut etkä voi sille mitään, mutta muin elein ja käytökselläsi osoitat että et pidä juttuja hauskoina, luulisi että toistojen myötä vähän tyhmempikin lopettaa tuollaiset puheet. Eli vaikka tahtomattasi punastuisit niin älä sano mitään tai sano että tuommoiset jutut voi lopettaa. Jos et saa mitään sanottua, poistu tilanteesta, katso poispäin tai katso häntä kulmat kurtussa tms että tajuaa, millainen olotila sinulla on.
Ongelma tässä vaikuttaa olevan jokin näistä
a) pidät miehen jutuista ja haluat niiden jatkuvan mutta koet huonoa omaatuntoa koska olet varattu ja siksi käännät asiaa niin päin että hän häiritsee sinua
b) miehen jutut todella saavat sinut tuntemaan olosi epämukavaksi ja alistetuksi, mutta et osaa ilmaista tuntemuksiasi sillä tavalla että mies ne ymmärtäisi
c) mies on ymmärtänyt että saa sinut tuntemaan olonsa huonoksi noilla jutuilla ja jatkaa silti.
Jos tilanne on mielestäsi c, puhuisin vielä miehelle suoraan ja tarvittaessa esimiehelle. Tilanteessa b miettisin omia reaktioita ja konkreettista toimintaa niin että ne ovat linjassa omien tunteiden kanssa. Tilanteessa a selvittäisin itselleni mitä haluan ja millaisia viestejä annan ulospäin ennen kuin lähtisin syyttelemään ketään häirinnästä.
Vierailija kirjoitti:
- Sinähän voisit ruveta mun omaksi sihteeriksi, jos nykyinen työpiste alkaa tympiä
- Mitäs meinaat tehdä viikonloppuna, tai älä kerrokaan, etten vaan vahingossa tule mukaan
Jne. Ap
- Olisikohan mun työhuone hyvä ylitöille kun siellä olis sohvakin = jaha, taas meni eilen pitkäksi vai, näytät räjähtäneenväsyneeltä, olisiko miehelle ylitöiksi väitetylle toiminnalle sittenkin paras kompensaatio kunnon uni.
- Kesäkeleillä näkee kyllä parhaat puolet kaikista, sinusta varsinkin = meikkaat näin kesällä paljon vähemmän kuin talvella
- Sinähän voisit ruveta mun omaksi sihteeriksi, jos nykyinen työpiste alkaa tympiä = vietät turhankin paljon aikaa poissa työnteosta, asiasta jo huomautellaan, että et pysy työpisteessäsi oikeastaan lainkaan
- Ainahan se on kiva kun on jotain miellyttävää katseltavaa näin töissäkin = vaimoni on kaunis ja ihana, joten älä tyrkytä itseäsi
- Mitäs meinaat tehdä viikonloppuna, tai älä kerrokaan, etten vaan vahingossa tule mukaan = en halua törmätä sinuun, kun menemme vaimon kanssa pelaamaan tennistä
- Sua on kyllä kiva nähdä, vaikka vähän enemmänkin = oho, tuo on käynyt leikkauttamassa otsatukkansa lyhyemmäksi
Vierailija kirjoitti:
Jne. Ap
Huh huh tuohan on ihan normaalia juttelua. Kuinka vanha olet?
Haloo nyt, onhan se nyt ihan selvää vihjailua.