Onko minulla oikeutta " selvittää" tekikö äitini
aikoinaan abortin (70-luvulla) vai oliko se keskenmeno? Muutama vuosi sitten eräs sukulaiseni kysyi äidiltäni " mikäs se abortti oli" . Ja minä heti " Mitä onko meillä tehty abortti joskus" . No äiti sitten puhui kuinka kyse oli hänen hengestään ja sikiö jotain kasvainta. Uskoin sen (niin kuin lapsi yleensä uskoo vanhempaansa). No nyt on tullut kaikenlaista ja olen huomannut miten äiti on " valehdellut" aika monessa asiassa ja tuo raskausasia muistui eilen mieleeni....
Kommentit (8)
Vierailija:
kysymään tietoja (enhän edes saisi niitä). Kysyisin (jos siis kysyisin) vain sukulaisilta jotka saattaisivat tietää tästä. Ette usko miltä tuntuu ajatus että olisi sisarus jos äitini ei olisi tehnyt aborttia (jos siis se oli abortti eikä keskenmeno)
toki me olemme kaikki erilaisia, reagoimme eri tavoin.
minusta äitini abortti ei ole minun asiani, kuten sinunkaan äitisi abortti ei kuulu sinulle. juu, silloin olisi sisarus, mutta kun se asian kaivaminen ei tilannetta muuta. anna äitisi olla rauhassa tämän asian tiimoilta.
Hanki oma elämä ap hyvä!
Sinulle ei kuulu äitisi tekemiset eikä sinulla ole mitään oikeutta saada lääketieteellisiä papereita hänestä.
terveydenhuoltohenkilökunta ei saa äitisi tietoja sinulle antaa. Mitä se tieto edes muuttaisi? Eikö jokaisen abortit, keskenmenot ja synnytyksen kulut ole henkilökohtaisi asioita? Ehkä kannattaisi vain hyväksyä että jokainen tekee omat ratkaisunsa, jopa oma äitisi...
mutta samaa olen minäkin miettinyt, että entä jos mulla oliskin ollut vielä pikkusisarus.
Äiti on kuollut joten en kai koskaan saa tietää oliko keskenmeno vai tekikö abortin.
Vierailija:
mutta samaa olen minäkin miettinyt, että entä jos mulla oliskin ollut vielä pikkusisarus.Äiti on kuollut joten en kai koskaan saa tietää oliko keskenmeno vai tekikö abortin.
kysymään tietoja (enhän edes saisi niitä). Kysyisin (jos siis kysyisin) vain sukulaisilta jotka saattaisivat tietää tästä. Ette usko miltä tuntuu ajatus että olisi sisarus jos äitini ei olisi tehnyt aborttia (jos siis se oli abortti eikä keskenmeno)
ja varovaisesti utelemalla asiaa jos olette niin läheisissä väleissä.
Mitään terveydentilahistoriaa et voi ruveta tutkimaan dokumenteista.
saattavat äitisi selitykset alkaa kuulostaa uskottavammilta.