Kyllä suomalaiset vaan tunnistaa ulkomailla
Täällä Espanjassa nyt bongaillut, enkä vielä kertaakaan erehtynyt. Valjut piirteet, epäsiisti olemus, rumasti puetut lapset.
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suominaiset tunnistaa, mutta kun me nuoret suomalaiset miehet matkustelemme Japanissa ja Etelä-Koreassa, niin ei meitä tunnista, kun tunnemme paikallisen kulttuurin emmekä rellestä kuten suominaiset Espanjassa tai Englannissa. ~Mies26
Ja heti alkoi alapeukutus, kun suomalaisten naisten itsetunto ei kestä sitä, kun sanotaan suorat sanat naisten matkustelusta. ~Mies26
Sä et ole kotikylältä poistunut kuin äidin kanssa Iisalmen markkinoille.
Voi kuule tyttö, olin opiskelijavuosina 3 vuotta Etelä-Koreassa opiskelijavaihdossa ja harrastan Japanissa ja Koreassa matkustelua. Haluatko nolata itsesi uudestaan? ~Mies26
Sinä tässä nolo olet.
eri
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset turistit tunnistaa tosiaan kaukaa. Usein huomattavan vaalea, kelmeä iho ja pukeutuminen... lippalakit ja reput. Vaatetus on kuin paikalliseen s-markettiin menossa. Ugrien perunaneniä näkee vasta lähietäisyydeltä. Enkä ole vjenäläinen itse!
Minua on Norjassa, eteläisessä Afrikassa, Keski-Euroopassa luultu saksalaiseksi. Belgiassa minua luultiin flaamiksi. Vaalea, kelmeä iho ja pukeutuminen, lippalakki ja reppu. Suomalaiseksi minut tunnistettiin ainoastaan Iso-Britanniassa ja Yhdysvalloissa Minnesotan alueella.
Vierailija kirjoitti:
Kalpea iho jopa keskellä kesää
Miehellä marketista ostettu lyhythihainen ruutupaita, reisitaskushortsit ja kävelykengät tai sandaalit
Naisella hellehattu, capri-pituiset legginsit, tunika ja sandaalit
Perusilmeenä naama norsun v:eellä. Ei varsinaisesti ylpistellä tms., vaan se vain on, vailla sen kummempaa tarkoitusta
Vilkuillaan pelokkaasti ympärille ettei kukaan vaan tule ryöstämään tai huijaamaan
Kasvot saavat väriä sekunnissa silloin kun pitää puhua ulkkarille: naama punoittaen solkataan tönkköä englantia hi-taas-ti
Kalpea iho on geeneissä, sitä on turha mennä kesälläkään polttamaan vain sen takia ettei erottuisi massasta.
Vierailija kirjoitti:
Aasiassa kokemusteni mukaan pidetään lähinnä eurooppalaisena suomalaisen sijaan, koska maatamme ei siellä yleensä tunneta. Joitain poikkeuksia tietenkin on kohteissa, minne Suomesta on tehty paljon ja pitkään turistimatkoja. Pääsääntöisesti Suomea ei kuitenkaan tunneta eikä tiedetä.
Ei myöskään Afrikassa tai Etelä-Amerikassa. Namibian pohjoisosat ovat poikkeus, siellä Suomi tunnetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunika, leggingsit ja sämpyläkengät. Pitää olla aina niin käytännöllistä.
Suomalaiset ovat käytännöllisiä. Yksi syy siihen on, ettei mies anna takkia tai kanna lätäkköjen yli tai lumihankeen voi paleltua. Miksei käytännöllisyys saisi olla ensimmäinen kriteeri? Maailmalla ja suomessa ihaillaan kun lapset puetaan käytännöllisesti ja saavat leikkiä sateella ulkona. Sieltähän se lähtee. En ikinä viitsisi edes juhlissa olla kengillä, jotka ovat epämukavat. Leveä jalka, niin sämpylät joko korolla.tai ilman on ainoa vaihtoehto. Tai hankkia jotkut vaivaisenluut.
Olen käyttänyt korkokenkiä lähes 40 vuotta ja jalkani ovat täysin terveet.
En ole koskaan käyttänyt enkä käytä, ja minunkin jalkani ovat täysin terveet. Ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset tunistaa siitä, että ne näyttää kaikki joltain porsastilan emänniltä tatuoineen.
Miten tunnistat minut, kun minulla ei ole ainuttakaan tatuointia?
Ruotsalaiset mua tunnistelee maamiehekseen " ihanaa, täällä on muitakin ruotsalaisia!" Muut taas arvelevat minua hollantilaiseksi tai saksalaiseksi. Olen aina ostanut reissuihin uusia nättejä vaatteita itselle ja lapsille, rytkyt käy mökille.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, kun suurin ylpeilynaihe on "minua ollaan luultu ruotsalaiseksi/italialaiseksi ym.ym" :-D
Mulle ainakin on ihan sama tunnistetaanko.
Oma kommenttini oli lähinnä vastaus siihen, kun joku väitti, että suomalaisen tunnistaa aina, koska ovat sen ja sen näköisiä.
Mikä pakkomielle suomalaisilla on haukkua koko ajan itseään ja muita suomalaisia? Miksi suomalaisuus on häpeä teille? Sitä paitsi ette todellakaan tunnista suurinta osaa suomalsisiatu. Suomalaisia on paljon erinäköisiä ei kaikki todellakaan näytä samalta kasvonpiirteineen.
Ai jaa, multa on usein Pariisissa tultu kysymään ranskaksi jotain. En puhu ranskaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi pistää erityisesti silmään ja se on kävelytyyli. Kun skandinaavit kulkevat pystyssä päin ja suoraan, niin monet suomalaiset huojuvat puolelta toiselle. Miksi ihmeessä?
Tarkka huomio. Ylipaino? Liikkumattomuus ja siitä johtuvat tasapaino-ongelmat?
Kävely on geeneissä. Se on ns. metsäkävelyä. Se pelasti/auttoi viime sodassa. Ja tämä on tosi asia. Suomalaiset ovat hyviä kävelemään metsissä.
Tämänkin ketjun perusteella taitaa Ruotsinajat vaikuttaa vieläkin suomalaisten itsetuntoon ja häpeään itseään kohtaan.
Mitä täällä haukutaan suomalaisten englannintaidotkin? Suomalaiset sentään puhuu enkkua. Toisin kuin espanjalaiset, ranskalaiset tai venäläiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suominaiset tunnistaa, mutta kun me nuoret suomalaiset miehet matkustelemme Japanissa ja Etelä-Koreassa, niin ei meitä tunnista, kun tunnemme paikallisen kulttuurin emmekä rellestä kuten suominaiset Espanjassa tai Englannissa. ~Mies26
Aasiassa ei varmaan tunnisteta suomalaiseksi, kun ei ole kuultukaan koko maasta. Eurooppalainen on joko britti tai saksalainen. Minä olen tumma, niin ranskalainen.
Kuinka tyhminä sä pidät itä-aasialaisia? Japsimuidut on yleensä ihan pillut märkinä pelkästään kun mainitsee olevansa Suomesta.
Mitä ihmettä.te.sitten valitatte suomalaisten naisten Espanjan matkoista yms? Ihan kuin ette itse menisi naisten perässä ja ihan kuin ne aasialaiset naiset ei harrastaisi samaa kuin suomalaiset. Saa vain epäloogisen kuvan ja mielikuvan naisvihasta.
Hupaisa itseironinen keskustelu :D En käsitä, miten jotkut vetävät tästä herneen nenään. Minua naurattaa nämä kuvaukset, niissä on paljon tuttua! Minullakin oli viime lomalla päällä uv-asu :D Älkää ottako näitä niin tosissaan, hieman huumoria peliin vaan. Ja Marimekko-pyyhkeet rohkeasti vaan hotellin uima-altaille mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Jollain muulla palstalla joku kiteytti tämän tai tähän liittyvän asian näin: "Kun suomalainen matkailijaryhmä purkautuu kulkuvälineestä ulos Tukholmassa, heidät tunnistaa välittömästi suomalaisiksi. Kun sama tapahtuu Pietarissa, tällaista eroa venäläisiin ei voi nähdä. Sulautuvat porukkaan."
Ei pidä.paikkaansa. ja yrittäjää nyt päättää onko venäläiset naiset pitkiä, hoikkia ja tyylikkäitä vai niitä tunika+leggissi pulleroita? Vai eikö suomalaiset naiset olekkaan pulleroita?
Mutta et voi tietää, kuinka monta suomalaista on kävellyt ohi ilman että olet tunnistanut. Vaikka sinä oletkin valju ja epäsiisti ja puet lapsesi rumasti, ei se tarkoita sitä, että kaikki suomalaiset ovat samanlaisia.
Minkä maalainen on tämä? (Näin ulkomailla jossa vain vähän turisteja, en osaa sijoittaa mihinkään)
30-40v nainen, hoikka, melko pitkä. Blondi, pitkät hiukset, huolitellun näköinen. Kapeakasvoinen ja suoranenäinen. Musta bleiseri, vaaleat farkut, printtipaita ja maiharit.
Mua luultiin Italiassa huoraksi. Kysyyttiin vaan, että paljo pilu maksa tai peräauko?
Mitä sen on väliä tunnistaako vai ei? EVVK.