Kyllä suomalaiset vaan tunnistaa ulkomailla
Täällä Espanjassa nyt bongaillut, enkä vielä kertaakaan erehtynyt. Valjut piirteet, epäsiisti olemus, rumasti puetut lapset.
Kommentit (404)
Objektiivisesti arvioiden perus-suomalaiset piirteet eivät ole esteettisesti kovin viehättäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliiiii?
Onko ap olevinaan "hienompi ihminen"? Minä olen keski-ikäinen, lihava, meikitön homssu, ystävällinen, kunnioittava, rauhallinen, alkoholia juomaton tantta, jolle kaikki ovat olleet kivoja aina ja joka paikassa.
Lähinnä ilmaisin huvittuneisuuteni siitä, miten hyvä suomalaistutka minulla vaikuttaisi olevan. Monia muitakin kansallisuuksia on hauska bongailla, esim. britit, islantilaiset tunnistaa myös helposti.
Ap
Toki samalla maanmiehiäsi, -naisia ja -lapsia hieman alentuvasti kuvaillen.
Piirteistä ja pigmentin puutteesta usein tunnistaa. Myös tyylistä joskus.
Yksi pistää erityisesti silmään ja se on kävelytyyli. Kun skandinaavit kulkevat pystyssä päin ja suoraan, niin monet suomalaiset huojuvat puolelta toiselle. Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliiiii?
Onko ap olevinaan "hienompi ihminen"? Minä olen keski-ikäinen, lihava, meikitön homssu, ystävällinen, kunnioittava, rauhallinen, alkoholia juomaton tantta, jolle kaikki ovat olleet kivoja aina ja joka paikassa.
Hei oletko minä? 😀 Kaikki täysin yksi yhteen.
Uh mitä sitten jos tunnistaa. Ei siellä helteessä kukaan muukaan niin hirveän fiinisti ole pukeutunut.
Vierailija kirjoitti:
Minua luullaan tanskalaiseksi.
Minua saksalaiseksi.
Suomalaisen tunnistaa ulkomailla myös siitä, että ravintoloissa hakevat juomansa itse tiskiltä.
Ap onkin itse sellaista internationaalista kultivoitunutta superrotua, jota ei voi erottaa ulkonäkö- eikä kielitaito- eikä aksenttiperusteella mitenkään.
Suomalaiset ovat niin pieni ja sisäsiittoinen kansa, että kyllä heidät tunnistaa vaikka olisi kuinka huoliteltu ulkonäkö ja hyvin käyttäytyvät lapset.
Kerran mentiin yhteen liikkeeseen, ja myyjä tervehti suomeksi. Kysyin, mistä tiesit, että ollaan suomalaisia, niin naurahti, että kuulin kun puhuitte aikaisemmin ohi kulkiessanne suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ap näet kun peiliin katsot?
AP näkee peilistä ruman rys-sän.
Jeps. Jonkun ryssykän aloitus taas🥱
Mut tunnistetaan pohjoismaaliseksi. Useimmiten suomi tai ruotsi.
Venäjän progandalähetyksissä on Ukraina-hyökkäyksen alusta saakka vilahdellut suomalainen toimittaja Kosti Mikael Heiskanen. Tutkiva venäläismedia The Insider on saanut selville, että suomalaisasiantuntija onkin itse asiassa Leningradissa asuva Konstantin Lebedev.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliiiii?
Lähinnä ilmaisin huvittuneisuuteni siitä, miten hyvä suomalaistutka minulla vaikuttaisi olevan. Monia muitakin kansallisuuksia on hauska bongailla, esim. britit, islantilaiset tunnistaa myös helposti.
Ap
Toki samalla maanmiehiäsi, -naisia ja -lapsia hieman alentuvasti kuvaillen.
Minkä sille voi, että homssuinen ja valju ja lasten "persoonallinen" vaatetus ovat niitä erottavia piirteitä? Mikä on kauniimpi sana "homssuiselle" tai "epäsiistille"? Viimeistelemätön, huolittelematon?
Useat suomalaiset kulkevat niin kummasti. Tuntuu kuin kävelisivät kakat housussa ja vartalo vispaa puolelta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap onkin itse sellaista internationaalista kultivoitunutta superrotua, jota ei voi erottaa ulkonäkö- eikä kielitaito- eikä aksenttiperusteella mitenkään.
AP on nee kerinkyrpää lutkuttava vihervassarihuo-ra
Mistä arvasit?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliiiii?
Olitko mukana Matkaoppaat-sarjassa? Siinä oli paljon sun kaltaisia tanttoja seikkailemassa 😁
A P P E L S I I N I M E H U A !
Ap