Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapset nykyään kitisevät kaikesta ja koko ajan?

Vierailija
22.06.2024 |

Julkisilla paikoilla kun lapsia katselee ja kuuntelee niin koko ajan semmoinen negatiivinen jankutus ja kitinä päällä kun kommunikoivat vanhempiensa kanssa. kaikki on lapsille vaikeaa ja epämiellyttävää. Mietin vaan, että tuskin joskus 50-luvulla tai edes 80-luvulla oli näin...Nykyäään tuntuu että perheiden oleskelu julkisilla paikoilla on yhtä neuvottelua lasten kanssa ja lapset sanovat kaikesta vastaan ja valittavat. Miten nuo pärjää elämässä kun aikuistuvat? Tästäkö kaikki mielenterveysongelmat ja ahdistus aiheutuvat, lapsia paapotaan liikaa ja kaikesta neuvotellaan loputtomasti. 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

helikopterivanhemmuus

Vierailija
2/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Esim. Välimeren maissa ei käyttäydytä noin eikä Suomessakaan 1990-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ne sai luunapin kitinästä niin lopettivat sen. Ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
4/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Esim. Välimeren maissa ei käyttäydytä noin eikä Suomessakaan 1990-luvulla.

Välimeren maissa on ruumiillinen kuritus edelleen sallittu. 

Vierailija
5/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ei vaan ole mitään kunnioitusta vanhempiaan kohtaan. Vanhemmat suostuvat olemaan pikkudiktaattoriensa kynnysmattoja vaikka pitäisi olla kasvattajia. 

Vierailija
6/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiseksi heidät on kasvatettu

Vierailija
7/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tähän ketjuun mitään sanottavaa kuin että lapset ei mene rikki sanasta ei. Mitä pikemmin sitä parempi, oli vanhempi tai kuka tahansa muu. Se kiukuttelu ei ole vahingon mittari. Parhaiten käyttäytyvät lapset olen nähnyt kurin perheessä ja pahimmat lepsuiluperheessä. Voitte sitten itte valita mitä haluatte maailmaan jatkossa.

Vierailija
8/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sama kitinä jatkuu koulussa opettajille ja koulun jälkeen psykologeille ja psykiatreille tai vankilan vartijoille.

Vierailija
9/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen valittava äänensävy lapsilla jatkuvasti. Ihan kuin he eivät osaisi enää nauttia mistään ja kaikki on vain surkeutta.

Vierailija
10/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan opettajille jatkossa.

Vierailija
11/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aikuisetkin kitisevät jatkuvasti kaikesta ihan turhasta. Mulla on yksi tuttu joka on aivan järkyttävä voivottelija, aiaiai, voivoivoi, aikun sattuu nyt. Välillä kiljahtaa yhtäkkiä puhelun aikana jotain vaivaansa tms. Ehkä ihmiset ei edes tajua toimintaansa...

Vierailija
12/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset on viety puhelimen ääreltä väkisin kauppaan ja se on vaikeaa? Naapurin lapsi taas huutaa jatkuvasti, karjuu suorastaan. Olen miettinyt, miksi ja miten vanemmat jaksaa.

Vierailija
13/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat suostuu katsomaan ja kuuntelemaan sellaista.

Eivät halua enää opettaa käytöstapoja,  ettei omalle lapselle tule pahamieli.

Tänään näin seikkiksessä hyvän esimerkin.

Tyttö reki kiusaa toisille.  Kasteli juomapullostaan vieraiden lasten vaatteet ja oli ilkeä.  Äitinsä ei sanonut mitään vaikka näki. Tyttö sai pillimehun jonka rutisti maahan. Äitinsä kysyy vaan, että onko pakko.

Toisten lasten vanhemmat kävi ko tytölle ja äidille kiusaamisesta sanomassa, mutta Tyttö vaan ilkkui ja juoksi karkuun ja äiti oli tosi tyly ja välinpitämätön.  

Vierailija
14/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapset ole koko ajan kitisseet jostain.

Vierailija
15/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli tollainen ja usein nähtyä esimerkiksi bussipysäkillä. Uskon että joidenkin ihmisten perusluonne on vaan negatiivinen. Tunnen ihmisiä jotka on pienestä asti olleet valittajia ja sitteb sellaisia jotka ovat aurinkoisia, ja samanlaisia ovat edelleen aikuisina. Ennen vanhaan kitisijät sai jotenkuten vaiennettua uhkauksilla tai rangaistuksilla, mutta nykyään kaikki kasvatus on pehmeää.

Vierailija
16/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curling vanhemmuus on pilannut lapset. Lapset pitää opettaa kohtaamaan vaikeuksia, ongelmia ym ja selviämään ja ratkomaan ongelmat.

Vierailija
17/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on kurjaa, kun eivät saa olla nenä kiinni ruudussa; kärsivät vieroitusoireista kuin seuraavaa satsiaan odotteleva heroinisti. Pelien ja lastenohjelmien tuijottaminen tuottaa nopeasti dopamiinia ja tähän tunteeseen lapset jäävät koukkuun jo vauvana, kun heidät istutetaan ruudun äärelle, että vanhemmat saavat rauhassa tuijotella omaa älylaitettaan. 

Vierailija
18/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon poika on tällainen kitisijä ja oikea pikku kotisiktaattori. Omat muksut ei. Osin heillä se on sisäsyntyistä ja ei olla puolison kanssa onnistuttu sitä pilaamaankaan. Mutta en minä usein tällaista kuule 

Vierailija
19/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun lapset ole koko ajan kitisseet jostain.

Mulla on myös perinteiset rajoita ja rakasta arvot olleet kasvatuksessa. Myös lapsen vastuullinen vapaus on opetettu. Kaikkea eivät ole todellakaan saaneet, mutta kaikkea mitä oikeasti tarvitsevat. Eikä he kitise. 

Vierailija
20/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso nyt tätä palstaa? Onko aikuiset tai itse ap:kaan yhtään sen parempi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä