Siis hyi hitto ne veriset pihvit lautasella đ€ź
Oltiin tĂ€ssĂ€ eilen grillailemassa ja hyi hitto, ettĂ€ ihmiset syö Ă€llöttĂ€viĂ€ pihvejĂ€. Ihan punaisia sisĂ€ltĂ€ ja lautanen vĂ€rjĂ€ytyy pihvistĂ€ tulevasta punaisesta nesteestĂ€. Hyi yrjö đ€ź EihĂ€n siinĂ€ pihvissĂ€ ole kuin pinnassa sitĂ€ ruskestusta eihĂ€n se ole sisĂ€ltĂ€ lĂ€mmennyt yhtÀÀn tarpeeksi, jotta mahdolliset taudinaiheuttajat olisivat kuolleet. Onko tuo jotenkin trendikĂ€stĂ€, ettĂ€ palataan jonnekin neanderthalin ihmisten aikaan? En ikinĂ€ söisi tuollaista raakaa bakteeripesÀÀ.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Ei se neste ole verta.
Ihan sama, ettÀ mitÀ lihanesteitÀ on, mutta rakaa se liha on.
Ap
YllÀtys yllÀtys ihmiset syö tÀysraakaa tartar-pihviÀkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se neste ole verta.
Ap
EntÀ sitten?
Hyi olkoon. TÀssÀ syy miksi en syö enÀÀ lihaa.
Kuka tykkÀÀ mistÀkin. Mun pihvi pitÀÀ olla medium-
Vierailija kirjoitti:
Niin missÀ? Linkki puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se neste ole verta.
Ap
EntÀ sitten?
Lue aloitus uudelleen, niin ei tarvi kysyÀ.
Ap
MitÀ taudinaiheuttajia pihvi mielestÀsi sisÀltÀÀ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se neste ole verta.
Ap
EntÀ sitten?
Lue aloitus uudelleen, niin ei tarvi kysyÀ.
Ap
Luin. EntÀ sitten?
Kaikki karnivoret syö raakaa lihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin missÀ? Linkki puuttuu.
LOKKI! Etsi kuule ihan itse!
Hyvin raakakypsytetty (= riiputettu) pihviliha on parhaimmillaan vain vÀhÀn kypsytettynÀ eli raakana. Esim. Kobe-pihviÀ on koskaan syö edes mediumina.
Kertoo, ettÀ on jÀÀnyt aika primitiiviselle tasolle, jos pitÀÀ syödÀ vielÀ tÀllÀ vuosituhannella raakaa lihaa.
Puolisen kiloa vÀhintÀÀn menee lihaa pÀivittÀin. Harvemmin mitÀÀn muuta syönkÀÀn. Joskus ehtii vÀhÀn kypsemmÀksi, usein ei. Ei ole kÀynyt pienessÀ mielessÀnikÀÀn, ettÀ tÀmÀ olisi edes teoreettisella tasolla kenellekÀÀn ongelma.
Laitankin kolme pakettia pekonia tulemaan. SieltÀhÀn alkaa lupaava matsikin juuri.
Olen samaa mieltÀ ap, ettÀ raa'an lihan syöminen on ÀllöttÀvÀÀ. Myös punaisesta lihasta voi saada suolinkaisia, jos sitÀ ei ole kunnolla kypsennetty. TÀstÀ pitÀisi puhua enemmÀn, niin loppuisi ehkÀ tuo oksettava toiminta?
Vierailija kirjoitti:
MitÀ taudinaiheuttajia pihvi mielestÀsi sisÀltÀÀ?
Hekottelen tÀÀllÀ. Eri
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltÀ ap, ettÀ raa'an lihan syöminen on ÀllöttÀvÀÀ. Myös punaisesta lihasta voi saada suolinkaisia, jos sitÀ ei ole kunnolla kypsennetty. TÀstÀ pitÀisi puhua enemmÀn, niin loppuisi ehkÀ tuo oksettava toiminta?
ĂmpĂ€riinkin voi hukkua. SiitĂ€kin pitĂ€isi puhua enemmĂ€n. MiksiköhĂ€n ei?
Ilmeisesti mediumpihviÀ, sen voi paistaa myöskin kypsÀksi. Itse tykkÀÀn sisÀfileestÀ mediumina, muut haluan kypsiksi.