Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoalan työntekijä! Lopetatko viikonlopputyöt jos pyhälisät poistetaan?

Vierailija
22.06.2024 |

Mietin vaan, että onko yhtään ainoata ihmistä, joka töihin enää hinkuu esim.jussina... Itse en tee sekuntiakaan ilman pyhälisiä. Evvk. Kun ei viittis tehdä edes lisien kanssa. Työ muutenkin pilannut perhe- elämää tarpeeksi ja nyt kun ei ole rahallisesti ihan pakko, ni eipä juuri kiinnostele. Nyt tosin lapset isoja eikä enää ole korvattavissa menetetyt juhlapyhät...

Kommentit (232)

Vierailija
161/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään lopeta Eikä kukaan muukaan kunhan nyt leikkivät kovanaamoja 

Sehän siinä että monella asuntolainaa, on pakko tehdä sitä työtä mitä saa.

Asuntolainoja ei kukaan enää ota. Ei ole keskituloisille mahdollista, kun perusturvaa ei enää ole.

Vierailija
162/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalla on työnjohto-oikeus joten joko teette tai saatte potkut.

Otetaan potkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä poisteta. Jos poistettaisiin, kuukausipalkkoja pitäisi nostaa x määrä ja kaikille, joka ei tietenkään olisi mahdollista.

Et kai usko kokkareiden valheita kuukausipalkan nostosta?

He valehtelevat kaikessa ettei tietenkään mikään asia heikkene. Ihan vaan tasapuolisuuden vuoksi vievät kaikki työntekijöiden oikeudet. Ei mikään heikkenee. Ihan muuten vaan muuttavat lait.

Vaikka kuinka nostettais kuukausipalkkaa, ei se tee tilannetta yhtään reilummaksi jos ei se tapahdu siten, että vain vuorotyötä tekevien kuukausipalkka nousee. Jos kaikilla nousee, niin on edelleen epäreilua että jotkut joutuu sillä samalla palkalla tekemään iltoja, öitä, viikonloppuja ja juhlapyhiä. Jos taas kaikkien vuorotyötä tekevien peruapalkka nostetaan siten että se korvaa pois jäävät lisät, niin mikä se hyöty sitten on työnantajalle ja yhteiskunnalle? Sama raha menisi edelleen. Vuorolisät tekee helposti 25% palkasta,  ja joskus enemmänkin. Aika reilut korotukset siis pitäisi tulla peruspalkkaan.

Vierailija
164/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä päätin, että jos lisät poistetaan, niin poistan oikeuteni samalla. Olen vaikka työttömänä, mutta minua ei määrätä mihinkään pakkotöihin. Olen varma, että tämä työntekijävihamielinen hallitus pakottaa vielä hoitajat töihin ilman lisiä. Hallitus runnoo lait läpi, perustuslaista välittämättä. Parempi poistaa oikeutensa. Ne saa sitten takaisin, kun hallitus vaihtuu. 

Eikö sun pitänyt poistaa ne jo korona-aikaan, kun hoitajille tuli rokotepakko? Ihan samaa uhoa vuodesta toiseen, syy vain muuttuu.

Aika moni, kuten siskoni teki noin jo. Ei koronan takia, mutta irtisanoutui kuitenkin. Luvat poisti varmuuden vuoksi lakon aikaan ettei voitaisi pakottaa töihin. Aika paljon silloin samoihin aikoihin poistettiin lupia. Muistan hyvin, kun tosiaan noin läheltä itseä asia koski. Tässä varmasti on sitt

Enpä usko, että hoitajat menisivät siistijöiksi tai kaupankassaksi. Onhan niitä tietty kymmenittäin muitakin ammatteja, mutta kun pitää olla koulutus. Ei sitä niin vaan mennä opettajiksi, juristeiksi, operaattoreiksi jne. Puolustan kyllä sunnuntai ym lisiä, mutta hoitajillekin on tärkeätä saada pitää työpaikkansa ja säännölliset tulot eli en usko mihinkään joukkoirtisanoutumisiin. Olen ollut hoitoalalla yli 30 v ja tuttavapiirini on sillä alalla laaja, en tiedä yhtään irtisanoutunutta edes kotona takia. Ja kaikki kunnia siistijöille ja kassoille, otin nämä vain esimerkiksi, kun aika usein sanotaan, että menen  tai menkää vaikka siistijäksi tai kauppaan. Ei noihinkaan työpaikkoihin niin vain mennä. Itse olen molempia töitä aikoinaan tehnyt ja jotain sitä on noillakin aloilla osattava.

Vierailija
165/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

teen niitä vuoroja, joita työvuorolistaan minulle merkitään, mutta vaadin tasavertaista kohtelua työvuorojen jaossa. Joten minulle on turha nakittaa äitien haluamaa vapaapäivää lapsensa kanssa, jouluja tai muitakaan pyhiä ellei ihan kaikki työntkeijät tee niitä samassa suhteessa.  Nyt olen tehnyt niitä, koska niistä saa enemmän rahaa. Se on tasapuolista sekin, että se joka joutuu paskimpiin vuoroihin, niin saa sitten enemmän liksaa

Oikeasti? Teet sunnuntaita peruspalkalla? Minä en kyllä tee. Sanokoon työvuorolista ihan mitä vaan. Ihan sama jos joku muu aikoo tehdä, mutta minä en tee. Mut saa mieluummin irtisanoa sitten. Onpahan sitten yhden hoitajan vaje lisää nykyisten puutosten lisäksi, mutta mitäpä se mun percettä kaivaa.

Luulisi sen edes vähän kaivavan, jos ei sinulla ole toista työtä valm

Ei kaikille työ ole mikään elämän tarkoitus. Nytkin Suomessa on vaikka kuinka paljon työttömiä, jotka ei edes halua töihin. Hoitajat ei sitäpaitsi saa tehdä hoitotyötä ilman asianmukaisia lupia, ja ne luvat voi poistaa itseltään ihan ilmoittamalla, joten sen suhteen ei ole hätää.

Vierailija
166/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä päätin, että jos lisät poistetaan, niin poistan oikeuteni samalla. Olen vaikka työttömänä, mutta minua ei määrätä mihinkään pakkotöihin. Olen varma, että tämä työntekijävihamielinen hallitus pakottaa vielä hoitajat töihin ilman lisiä. Hallitus runnoo lait läpi, perustuslaista välittämättä. Parempi poistaa oikeutensa. Ne saa sitten takaisin, kun hallitus vaihtuu. 

Eikö sun pitänyt poistaa ne jo korona-aikaan, kun hoitajille tuli rokotepakko? Ihan samaa uhoa vuodesta toiseen, syy vain muuttuu.

Aika moni, kuten siskoni teki noin jo. Ei koronan takia, mutta irtisanoutui kuitenkin. Luvat poisti varmuuden vuoksi lakon aikaan ettei voitaisi pakottaa töihin. Aika paljon silloin samoihin aikoihin poistettiin lupia. Muistan hyvin, kun tosiaan noin l

Et varmaan asu ainakaan Helsingin suunnalla, jos et muka tiedä yhtään irtisanoutunutta hoitajaa, vaikka itse olet alalla. Tai sitten valehtelet. Täällä päin kyllä jokainen hoitoalalla oleva tietää että puutoksia on ihan joka paikassa , eikä nytkään ole hakijoita avoimiin paikkoihin. 

Vierailija
167/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni, kuten siskoni teki noin jo. Ei koronan takia, mutta irtisanoutui kuitenkin. Luvat poisti varmuuden vuoksi lakon aikaan ettei voitaisi pakottaa töihin. Aika paljon silloin samoihin aikoihin poistettiin lupia. Muistan hyvin, kun tosiaan noin l

Kyllähän meitä alanvaihtajia on tosi paljon. Omista hoitaja-ajoistani on yli viisitoista vuotta, mutta en silloinkaan ollut vuosikurssiltani valmistuneista ainoa, joka muutaman vuoden kuluttua vaihtoi alaa. Itse lähdin opiskelemaan ihan toista alaa yliopistoon ja sillä tiellä olen edelleen.  Hoitajien lakkouhan ja pakkotyölaki -kohun myötä sain viimein aikaiseksi poistaa myös ammatinharjoittamisoikeuteni, jotta kukaan ei koskaan voisi velvoittaa minua palaamaan hoitotyöhön. 

Vierailija
168/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni hoitoalan työntekijä uhoaa, että lopettaa viikonlopputyöt jos sunnuntai-lisät poistetaan.

Tosiasia kuitenkin on, että ei lopeta. Sellaisia töitä ei ole tarjolla, kaikki ei voi tehdä normaalia arkityöaikaa. Ihmisillä on asuntolainat, lapset ynnä muut velvoitteet hoidettavana, eikä ne niitä uskalla riskeerata.

Joten he jatkavat entiseen tapaan, tosin entistä katkerampina, koska palkka tippuu monilla sen 25 prosenttia vuositasolla. Ja onhan se sikamainen palkanalennus ja varsinkin tuollaisella alalla. Mutta viimeistään korona-aika osoitti, ettei hoitoala kiinnosta ketään paskan vertaa, ainakaan päättäjiä.

Mutta nämä puheet että alkaisi joku joukkopako, on pelkkää höpinää. Ei ole mitään paikkaa mihin mennä. Joten työt jatkuu. 

Hoitajat ovat puhuneet joukkopaosta niin pitkään, kuin muistan. Heillä on sellainen kuvitelma, että kä

Kyllä se vaan niin on, että hoitajille riittää töitä, kunhan valitsee. 

Itse sanouduin irti pskapaikasta ja sain karenssin. Eupä tarvinnut huolehtia, puhelin soi ja työtä pukkasi niin paljon kuin jaksoi tehdä. 

Et taida olla alalla? Et ainakaan tiedä missä mennään? 

Vierailija
169/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en ole menossa siistijäksi tai kassalle! Vielä huonompi palkka jo lähtökohtaisesti, ja lisäthän viedään sitten niiltäkin! Kuka hullu tekisi enää mitään vuorotyötä? 

Vierailija
170/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on lopputili samantien alalta. Onneksi veljellä on oma yritys, hän varmasti työllistää johonkin aputöihin. 

Aina jaksaa naurattaa nämä "pääsen kyllä halutessani tutun yritykseen töihin". Jos yrittäjällä olisi tarvetta ja rahaa palkata työntekijä, niin kai hän olisi sen jo tehnyt?

On hieman eri asia, kuin kyseessä on oma sisar. Kyllä veljeni minulle työpaikan osaa  järjestää, ole sinä ihan huoleti. 😃

Miksi ihmeessä et ole jo mennyt sinne veljesi firmaan töihin, turhaa kituutat hoitoalalla. Veljesi varmaan tekisi sinusta hyväpalkkaisen tirehtöörin. Kun on veljen oma boolaagi, niin ei ole kukaan kyselemässä, että mites tuo henkilö sai ekonomin paikan ja palkan ja kaikki ikälisät heti, kun kynnyksen yli astui. Tuomonen menettely "parantaa" työilmapiiriä.

Vierailija
171/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai teette normaalisti miten työnantaja määrää.

Aina uhoatte lopettaa työt, mutta sitten kuitenkin kaikessa hiljaisuudessa jatkatte normisti. Pelkäätte ilmeisesti jotain.

Ja samahan se on jo tuossa ammatinvalinnassa, ette te sinne olisi menneet, jos olisitte osannut arvioida mm. palkan ja etujen merkitystä.

Ei. Hoitte vaan kiihko silmissänne: raha ei tuo onnea! Ja " vain itsekkäät naiset eivät halua AUTTAA! PITÄÄ AUTTAA!"

Ai että oikein TOTTAKAI?? No haluutko nähdä? Ei muuten tehdä!

Vierailija
172/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tulee siinä vaiheessa, kun Pirjon lapsi on kipeä ja Sari pitkällä uupumus saikulla. Kuka tulee teholle tekemään nämä puutteet? Nämä ovat nykyään lisien ja hälytysrahojen kanssa haasteellisia, erityisesti kesäisin. t. esihenkilö

Vierailija
173/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on lopputili samantien alalta. Onneksi veljellä on oma yritys, hän varmasti työllistää johonkin aputöihin. 

Aina jaksaa naurattaa nämä "pääsen kyllä halutessani tutun yritykseen töihin". Jos yrittäjällä olisi tarvetta ja rahaa palkata työntekijä, niin kai hän olisi sen jo tehnyt?

On hieman eri asia, kuin kyseessä on oma sisar. Kyllä veljeni minulle työpaikan osaa  järjestää, ole sinä ihan huoleti. 😃

Miksi ihmeessä et ole jo mennyt sinne veljesi firmaan töihin, turhaa kituutat hoitoalalla. Veljesi varmaan tekisi sinusta hyväpalkkaisen tirehtöörin. Kun on veljen oma boolaagi, niin ei ole kukaan kyselemässä, että mites tuo henkilö sai ekonomin paikan ja palkan ja kaikki ikälisät heti, kun ky

Ehkä hän kuitenkin tykkää työstään ja siksi haluaa tehdä sitä niin kauan kuin saa riittävän palkan? Kyllä mäkin pääsisin mieheni firmaan vaikka heti, ja välillä olenkin ollut auttamassa oman työni ohella. Toistaiseksi teen mieluummin kuitenkin oman alan hommia, mutta voi kyllä mullakin mieli muuttua (ja muuttuukin), jos lisät poistetaan. Sehän alkais jo tuntua hyväksikäytöltä ja arvostuksen puutteelta. Vaikka työstäni pidänkin, niin en nyt silti mihin tahansa ole valmis suostumaan.

Vierailija
174/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko useinkin mahdollista sanella omat työaikansa työnantajalle? Voinko ilmoittaa töihin, että en ole tulossa silloin tällöin ja tuolloin?

Vierailija
175/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaan potkut.

Työkkäri on innoissaan että voi kyykyttää ja laittaa sut ilmaseksi tekemään sitä ihan samaa hommaa! :D

Vierailija
176/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy tehdä vuorotyötä on raha. Ja sitä rahaa on tultava riittävästi, jotta sillä saa jotain elämisen välttämättömyyksiä enemmän vastineeksi siitä, että luopuu peheen yhteisestä vapaa-ajasta, ystävien tapaamisesta, tapahtumiin osallistumisista jne. Minulle se mahdollistaa matkailun, josta nautin suunnattomasti. Työkaverillani taas on kaksi hevosta, ja hän on sanonut että niiden ylläpitoon menee lisät, eikä riitäkään.

Vierailija
177/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko useinkin mahdollista sanella omat työaikansa työnantajalle? Voinko ilmoittaa töihin, että en ole tulossa silloin tällöin ja tuolloin?

Hoitoalalla kyllä aika monessa paikassa voi. Pula hoitajista on niin suuri, että työnantaja on se, joka joutuu joustamaan. Ei ole varaa menettää yhtään hoitajaa kun uusia ei ole saatavilla.

Vierailija
178/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaan potkut.

Työkkäri on innoissaan että voi kyykyttää ja laittaa sut ilmaseksi tekemään sitä ihan samaa hommaa! :D

Katsopa huviksesi googlesta mitä tarkoittaa ammatinharjoittamisoikeuden poisto valvirasta, ja miten se tapahtuu. Tiedät sitten paremmin voiko pakottaa, vai eikö voi.

Vierailija
179/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaan potkut.

Miksi kuvittelet että kaikki on persaukisia ja työkkärin pompoteltavissa? Itse olen velaton ja mies tienaa kymppitonnin kuukaudessa. Eläkeikään muutama vuosi, joten en todellakaan ilmoittautuisi työkkäriin. Ps. Luvat voi myös poistaa, joten hotiotyön tekeminen päättyisi siihen.

Vierailija
180/232 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaan potkut.

Mä olen sairaalahuoltaja, yhtälailla työvoimapula-alalla, kesäkaudet työttömänä (keikat hiipuvat opiskelijoiden rynniessä hommiin ja alkavat taas niiden häipyessä) ja työkkäri ei ole koskaan pakottanut tekemään yhtään mitään. Nytkin toivottelivat hyvää kesää ja otetaan soittoaika, jos olet reissussa. En tiedä sitten minkälaisille tyypeille se on tuollainen rangaistus- ja pakotuslaitos, kaipa niille jotka eivät koskaan tee mitään. Ihme fantasioita toisilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan