Hoitoalan työntekijä! Lopetatko viikonlopputyöt jos pyhälisät poistetaan?
Mietin vaan, että onko yhtään ainoata ihmistä, joka töihin enää hinkuu esim.jussina... Itse en tee sekuntiakaan ilman pyhälisiä. Evvk. Kun ei viittis tehdä edes lisien kanssa. Työ muutenkin pilannut perhe- elämää tarpeeksi ja nyt kun ei ole rahallisesti ihan pakko, ni eipä juuri kiinnostele. Nyt tosin lapset isoja eikä enää ole korvattavissa menetetyt juhlapyhät...
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on arkityö klo 8-16. Olen päätyöni lisäksi tehnyt keikkaa pyhinä ja viikonloppuisin.
Varmaan jatkaisin keikkailua eli lisätyön tekemistä vaikka nuo pyhälisät poistuisivat; on minulle kuitenkin ylimääräistä rahaa.
Minä en. Myyn vapaa-aikaani jos saan tuplapalkan, peruspalkalla en lähde lisätöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä päätin, että jos lisät poistetaan, niin poistan oikeuteni samalla. Olen vaikka työttömänä, mutta minua ei määrätä mihinkään pakkotöihin. Olen varma, että tämä työntekijävihamielinen hallitus pakottaa vielä hoitajat töihin ilman lisiä. Hallitus runnoo lait läpi, perustuslaista välittämättä. Parempi poistaa oikeutensa. Ne saa sitten takaisin, kun hallitus vaihtuu.
Eikö sun pitänyt poistaa ne jo korona-aikaan, kun hoitajille tuli rokotepakko? Ihan samaa uhoa vuodesta toiseen, syy vain muuttuu.
Aika moni, kuten siskoni teki noin jo. Ei koronan takia, mutta irtisanoutui kuitenkin. Luvat poisti varmuuden vuoksi lakon aikaan ettei voitaisi pakottaa töihin. Aika paljon silloin samoihin aikoihin poistettiin lupia. Muistan hyvin, kun tosiaan noin läheltä itseä asia koski. Tässä varmasti on sitten seuraava piikki tulossa jos lisiä yritetään poistaa.
Vierailija kirjoitti:
teen niitä vuoroja, joita työvuorolistaan minulle merkitään, mutta vaadin tasavertaista kohtelua työvuorojen jaossa. Joten minulle on turha nakittaa äitien haluamaa vapaapäivää lapsensa kanssa, jouluja tai muitakaan pyhiä ellei ihan kaikki työntkeijät tee niitä samassa suhteessa. Nyt olen tehnyt niitä, koska niistä saa enemmän rahaa. Se on tasapuolista sekin, että se joka joutuu paskimpiin vuoroihin, niin saa sitten enemmän liksaa
Oikeasti? Teet sunnuntaita peruspalkalla? Minä en kyllä tee. Sanokoon työvuorolista ihan mitä vaan. Ihan sama jos joku muu aikoo tehdä, mutta minä en tee. Mut saa mieluummin irtisanoa sitten. Onpahan sitten yhden hoitajan vaje lisää nykyisten puutosten lisäksi, mutta mitäpä se mun percettä kaivaa.
En ole hoitaja, mutta lopetan kyllä jos lisät viedään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teen niitä vuoroja, joita työvuorolistaan minulle merkitään, mutta vaadin tasavertaista kohtelua työvuorojen jaossa. Joten minulle on turha nakittaa äitien haluamaa vapaapäivää lapsensa kanssa, jouluja tai muitakaan pyhiä ellei ihan kaikki työntkeijät tee niitä samassa suhteessa. Nyt olen tehnyt niitä, koska niistä saa enemmän rahaa. Se on tasapuolista sekin, että se joka joutuu paskimpiin vuoroihin, niin saa sitten enemmän liksaa
Oikeasti? Teet sunnuntaita peruspalkalla? Minä en kyllä tee. Sanokoon työvuorolista ihan mitä vaan. Ihan sama jos joku muu aikoo tehdä, mutta minä en tee. Mut saa mieluummin irtisanoa sitten. Onpahan sitten yhden hoitajan vaje lisää nykyisten puutosten lisäksi, mutta mitäpä se mun percettä kaivaa.
Luulisi sen edes vähän kaivavan, jos ei sinulla ole toista työtä valmiina. Jos sinut irtisanotaan oman toimintasi vuoksi, saat karenssia ja jäät ilman työttömyyskorvausta. Kun tulee hoitajapula, niin työkkärillä on sinulle kyllä osoittaa uusia paikkoja, joihin sinun pitää hakea ja jälleen kerran karenssi uhkaa, jos omalla toiminnallasi vaikeutat työllistymistä. Saa olla hoitajapulan aikaan aika hyvät meriselitykset työkkärille, miksi hoitaja ei löydä työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
teen niitä vuoroja, joita työvuorolistaan minulle merkitään, mutta vaadin tasavertaista kohtelua työvuorojen jaossa. Joten minulle on turha nakittaa äitien haluamaa vapaapäivää lapsensa kanssa, jouluja tai muitakaan pyhiä ellei ihan kaikki työntkeijät tee niitä samassa suhteessa.
Voiko niitä edes tehdä kaikki samassa suhteessa, kun arkipäiviä on viisi ja viikonloppupäiviä vain kaksi, eikä jatkuvasti ole myöskään pääsiäinen tai juhannus?
Ei niitä poisteta. Jos poistettaisiin, kuukausipalkkoja pitäisi nostaa x määrä ja kaikille, joka ei tietenkään olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä poisteta. Jos poistettaisiin, kuukausipalkkoja pitäisi nostaa x määrä ja kaikille, joka ei tietenkään olisi mahdollista.
Miksi ihmeessä lisien poistaminen tarkoittaisi kuukausipalkkojen nostoa kaikille? Lisöt vain poistuu, sillä saadaan säästöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi sen edes vähän kaivavan, jos ei sinulla ole toista työtä valm
Työkkäri ei todellakaan osoita sairaanhoitajan hommia kun irtisanoo ammatinharjoittamislupansa. Eikä mua haittaa vaikka olisin työtön. Mieluummin olenkin ja köyhäilen sitten kunnolla, kuin lähden joka päivä töihin raatamaan saadakseni silti vain vähän paremman elintason.
Välittömästi. Miksi ihmeessä tekisin pyhätöitä ilman lisiä, jos voin olla perheeni kanssa? Lisät on ainoa syy olla pyhätöissä.
Kannattaa lopettaa hoitotyöt kokonaan, tuleva eläke on kuitenkin samaa tasoa kuin ikänsä työttömänä olleella.
Taitaa olla tulevaisuudessa sitten vähän nykyistä enemmän vapaaehtoisesti, tai sanotaan vaikka että ideologisesti työttömiä. Mun ideologiani on, että jos myyn vapaa-aikaani, siitä on maksettava kunnolla. Reilusti enemmän on jäätävä käteen verrattuna siihen, että pitäisin itse vapaa-aikani. Ei riitä että saan ruokaa, vaatteet ja katon pään päälle. Reilusti enmmän pitää saada, jotta viitsisin vaivautua. On aivan selvää, että jos lisistä luovutaan, en enää tule töissä käymään. Myyn vaikka asuntoni ja muutan jonnekin syrjäkylään missä asuminen ei maksa juuri mitään eikä töitä edes ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään lopeta Eikä kukaan muukaan kunhan nyt leikkivät kovanaamoja
Sehän siinä että monella asuntolainaa, on pakko tehdä sitä työtä mitä saa.
Tottakai teette normaalisti miten työnantaja määrää.
Aina uhoatte lopettaa työt, mutta sitten kuitenkin kaikessa hiljaisuudessa jatkatte normisti. Pelkäätte ilmeisesti jotain.
Ja samahan se on jo tuossa ammatinvalinnassa, ette te sinne olisi menneet, jos olisitte osannut arvioida mm. palkan ja etujen merkitystä.
Ei. Hoitte vaan kiihko silmissänne: raha ei tuo onnea! Ja " vain itsekkäät naiset eivät halua AUTTAA! PITÄÄ AUTTAA!"
En ole hoitoalalla, mutta vuorotyössä missä yövuoroja viikonloppuisin. Ei tarvi enää niitä tehdä, olen sitten ennemmin ne vapaalla ja vietän aikaa perheen ja harrastusten parissa. Niistä minä joudun nyt joustamaan saadakseni enemmän palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monellapa ei ole. Mikäs heidät sitten töihin pakottaisi? Sitäpaitsi ne joilla sitä lainaa on, ovat ottaneet sen kokonaisansionsa huomioiden, joten jos lisät jää pois, voi olla ihan sama sitten heittää pyyhe kehään, kun ei se palkka kuitenkaan enää riitä lainan lyhennyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Et kai usko kokkareiden valheita kuukausipalkan nostosta?
He valehtelevat kaikessa ettei tietenkään mikään asia heikkene. Ihan vaan tasapuolisuuden vuoksi vievät kaikki työntekijöiden oikeudet. Ei mikään heikkenee. Ihan muuten vaan muuttavat lait.
Työnantajalla on työnjohto-oikeus joten joko teette tai saatte potkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntovelalliset saa sitten yksin jatkossa pyörittää 24/7 yhteiskuntaa. Muut ei suostu. Noinkohan toimii.
Eikö sun pitänyt poistaa ne jo korona-aikaan, kun hoitajille tuli rokotepakko? Ihan samaa uhoa vuodesta toiseen, syy vain muuttuu.