Hoitoalan työntekijä! Lopetatko viikonlopputyöt jos pyhälisät poistetaan?
Mietin vaan, että onko yhtään ainoata ihmistä, joka töihin enää hinkuu esim.jussina... Itse en tee sekuntiakaan ilman pyhälisiä. Evvk. Kun ei viittis tehdä edes lisien kanssa. Työ muutenkin pilannut perhe- elämää tarpeeksi ja nyt kun ei ole rahallisesti ihan pakko, ni eipä juuri kiinnostele. Nyt tosin lapset isoja eikä enää ole korvattavissa menetetyt juhlapyhät...
Kommentit (232)
Kyllähän sen näkee hoitajien ulkomuodosta, että he syövät niin paljon, ettei palkka riitä elämiseen.
EI KUKAAN OLE POISTAMASSA NS. HAITTALISIÄ. Tämä on taasen tätä vasuri propagandaa,vai mitä Rytkönen? Älkää hyvät hoitajat uskoko kaikkea mitä YLE oksentaa ulos. Terv.ex h.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin keskustelu tuo esiin sen, että vain hoitoalan työntekijöiden lisistä ollaan huolissaan. Muut joitakin miesaloja lukuunottamatta tulevat menettämään sen.
Ni9stä ollaan tietysti huolissaan mitä ilman ei yksinkertaisesti pärjätä! Jos saat aivoinfarktin sunnuntaina, niin olet kuollut ennen kuin pääset hoitoon jos sairaalat ei ole auki viikonloppuna.
Nyt mennään halpaan. Ei ole kenenkään etu, että hoitajat ja muut työntekijät alkavat kilpailla keskenään ja solvata toisiaan. Silloin toimimme vain vallanpitäjien piikkiin. Kannattaisi pitää yhtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muka suunnitelluista työvuoroista voi kieltäytyä? Vaikka olisit toivonut jotain viikonloppua vapaaksi, mutta pomo suunnitellut silti, ethän silloinkaan voi olla menemättä. Saikuttelijat erikseen. Toki koko alan vaihtoa voi miettiä.
Siten, ettei vaan mene paikalle. Tarpeeksi moni kun näin toimii, niin minkäs sille muka mahtaa? Kaikille on paha antaa kenkääkään, kun ei ole tilalle tulijoita. Miten olisikaan, kun ei ole nytkään! Tervetuloa todellisuuteen! T.sh joka ei tule tekemään yhtään vuoroa ilman lisiä
Ja työsopimus ei ole pätevä enää, jos ehtoihin tulee oleellisia muutoksia.
Että esimies päivittää ensin sopparit niiden kanssa jotka suostuvat ja alkaa sitten jakamaan niitä viikonloppu vuoroja niille, jotka hommia jatkavat.
Jos väkeä vielä on?
Vierailija kirjoitti:
"Vaan kun lisät muka poistetaan, niin miten onkaan sitten?"
Palkka on edelleenkin suurempi kuin monella muulla alalla.
Joo? Mutta onko tarpeeksi jotta viitsii tehdä sellaista työtä, ja varsinkaan viikonloppuisin? Tuskin!
Vierailija kirjoitti:
Nyt mennään halpaan. Ei ole kenenkään etu, että hoitajat ja muut työntekijät alkavat kilpailla keskenään ja solvata toisiaan. Silloin toimimme vain vallanpitäjien piikkiin. Kannattaisi pitää yhtä.
Yhtä tullaan pitämään. Se on aivan varma. Heti ensimmäisenä sunnuntaina kun lisät on poissa, jää suurin osa kaikkien vuorotyö-alojen työntekijöistä kotiin. Sanktioita ei voi seurata niin isolle massalle. Joukossa on voimaa, ja niin iso osa väestöstä tekee vuorotyötä, että valta on täysin heillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vertaat kaupan kassaa, johon ei tarvita koulutusta, sairaanhoitajan koulutukseen, johon tarvitaan 3,5 vuoden koulutus. Tietenkin kouluttamattomalla kuuluu olla pienempi palkka. Kukaan ei kuole, jos kaupan kassa ei mene töihin.
Palkka riittää silti näillä pienempi palkkaisilla elämiseen. Hoitajat väittävät olevansa koko ajan nälkäkuoleman partaalla. Se on se pointti.
Kouluttamattomalle ja vastuuttomalle kuuluu pienempi palkka. Kouluttautuisi lisää niin palkka nousisi.
Se e
Ei ne kassat mitään tyhmyyttään kituuta. Monelle opiskeluaikainen läpikulku ammatti. Niinkuin pian on hoitajan ammatitkin, ei niihin jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo? Mutta onko tarpeeksi jotta viitsii tehdä sellaista työtä, ja varsinkaan viikonloppuisin? Tuskin!
Ei sillä ole mitään merkitystä, jos jollain alalla on viellä huonommat palkat. Ei tässä ole kysymys siitä, että pitää suostua mihin vain, koska jollain on viellä huonommin.
Jokainen on valmis myymään vaikka mummonsa, jos vain se oma rakas saa hyvää hoitoa sairaalassa tai vanhainkodissa.
Mutta kun se ei juuri sillä hetkellä kosketa, niin todetaan vaan, että joku muu saa viellä pas kempaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vertaat kaupan kassaa, johon ei tarvita koulutusta, sairaanhoitajan koulutukseen, johon tarvitaan 3,5 vuoden koulutus. Tietenkin kouluttamattomalla kuuluu olla pienempi palkka. Kukaan ei kuole, jos kaupan kassa ei mene töihin.
Palkka riittää silti näillä pienempi palkkaisilla elämiseen. Hoitajat väittävät olevansa koko ajan nälkäkuoleman partaalla. Se on se pointti.
Kouluttamattomalle ja vastuuttomalle kuuluu pienempi palkka. Kouluttautuisi lisää niin
sinä se aasi olet, kun edes vertaat hoitajaa ja kaupan kassaa toisiinsa.
Minä päätin, että jos lisät poistetaan, niin poistan oikeuteni samalla. Olen vaikka työttömänä, mutta minua ei määrätä mihinkään pakkotöihin. Olen varma, että tämä työntekijävihamielinen hallitus pakottaa vielä hoitajat töihin ilman lisiä. Hallitus runnoo lait läpi, perustuslaista välittämättä. Parempi poistaa oikeutensa. Ne saa sitten takaisin, kun hallitus vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien peruspalkka kyllä riittää elämiseen. Monella alalla on huonommat palkat, eivätkä he valita.
Ihan varmasti valittavat, jos heidän lisiinsä kosketaan. Siitä voit olla varma. Sitäpaitsi ei mulle ainakaan sairaanhoitajana riitä se, että palkka riittää elämiseen. Kyllä mä katson että mun työ erikoissairaanhoidossa ja tällä työkokemuksella on sen verran vastuullista ja vaativaa, että palkasta pitää kyllä riittää muuhunkin jotain.
Mä lopetin sairaanhoitajaopinnot kesken. Aloitin koronan aikaan, sit koronan jälkeen tuli työtaistelut joissa kävi selväksi että arvostus hoitotyötä kohtaan on edelleen ihan puhdas nolla. Arvasin että mitään parempaa ei ole luvassa. Monet aina muistaa hoitajille sanoa että mitäs valitsit tuollaisen alan, joten ehdin onneksi viime tingassa olla kaukaa viisas ja vaihdoin alaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä päätin, että jos lisät poistetaan, niin poistan oikeuteni samalla. Olen vaikka työttömänä, mutta minua ei määrätä mihinkään pakkotöihin. Olen varma, että tämä työntekijävihamielinen hallitus pakottaa vielä hoitajat töihin ilman lisiä. Hallitus runnoo lait läpi, perustuslaista välittämättä. Parempi poistaa oikeutensa. Ne saa sitten takaisin, kun hallitus vaihtuu.
Totta. Jos jää Suomeen, niin varmuuden vuoksi kannattaa toimia noin. Toinen vaihtoehto on lähteä ulkomaille. Tai sitten voi tietysti siirtyä päivätyöhön jos sopivaa on tarjolla.
No hoitsut, kannattiko äänestää kokoomusta?
Loppuu just yö ja vkl työt, onneksi pian jään eläkkeelle teen silloin satunnaisia keikkoja
Miksi ihmeessä joku uhraisi viikonloput perheen kanssa tai tekisi elämää sekoittavia yötöitä ilman ekstrapalkkaa. Ei kukaan ole niin tyhmä. Älkää nyt naurattako.
Jotain pitkäaikaistyöttömiä tai kokonaan työelämän ulkopuolelle tippuneita voisi saada huijattua tuolla diilillä. Niitä parhaita ei.
Vierailija kirjoitti:
No hoitsut, kannattiko äänestää kokoomusta?
No sen sairaanhoitajan haluaisin nähdä joka äänesti kokoomusta. Sen voisi laittaa näyttelyyn ihmeteltäväksi.
"Hoitajat ovat puhuneet joukkopaosta niin pitkään, kuin muistan. Heillä on sellainen kuvitelma, että kävelevät tuosta noin vaan muihin töihin."
Ei ollut tuollaista kuvitelmaa. En tuosta vaan kävellyt muihin töihin, vaan opiskelin, ja nyt teen sitä muuta työtä, ja 4-päiväisella työviikolla tienaan entisen vajaa 2-tonnin nettopalkan jälkeen 4-5000 euroa kuussa. Vähemmän töitä, palkka yli tuplasti parempi. Työ virka-aikaan. Takaisin en palaa.
Sinä et ymmärrä näköjään mistään mitään. Kyse on nyt siitä, että jos kaupan kassa tulee toimeen paljon pienemmällä palkalla, miksi hoitajat valittavat etteivät pärjää isommalla palkallaan?