Laupelistä puuttuu yksi nappula - kirpputorille vai ei?
Käyttämätön kiva lautapeli mutta yksi nappula puuttuu - kannattaako laittaa kirpputorille edes millään pienellä hinnalla? Jos kirjoittaa siihen tiedon että mikä nappula puuttuu. Vai roskiin?
Kommentit (65)
Ei kirpparille sellaisia mistä puuttuu osia. Järki hoi!
Käyttämättömässä olisi kaikki tallessa. Käytetystä uupuu osia.
Kirpparille vain, jos kyseessä on sellainen kirppis, josta sinä itse viet myymättä jääneet tavarat pois. Idioottimaista jättää kirppaiden riesaksi puuttellisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskiin.
Roskiin, aina vaan kaikki roskiin! Jollain voi juuri joku tietty osa tai nappula puuttua, ja ilahtuu, kun löytyy "varaosan". Näppärä pystyy myös nikkaroimaan itse aika paljon kaikenlaista. On niin paljon pienituloisia, että kierrätys kunniaan!
Täytyy tietenkin laittaa tieto esille puuttuvasta nappulasta.
Pienituloiset eivät osta roskaa eli puuttelisia pelejä kirpparilta. Nyrkkisääntö: älä laita kirpparille mitään, mistä et itse olisi valmis maksamaan
No äläpä höpise. Itse ostin mm vaillinaisen shakkipelin kun nappulat päätyi muuhun käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei oikeasti edes ole köyhiä olemassa. Ilmankos Kelan tuet ovat kuuluisia ympäri maailmaa. Ja mitä roskaa on peli, josta vain yksi nappula puuttuu? Kyllä on tosiaan kerskakulutusyhteiskunta meillä, leikkauksiin taitaa olla hyvin varaa.
Ei tarvita kuin pelialusta, niin monesti pahvista voi tehdä ihan omanlaisensa nappulat.
Huomaa, ettet ymmärrä lautapeleistä yhtään mitään. Kyllähän sä saat jonkun pikkulapsille sopivan pelin vaikka itsekin askartelemalla paskartelemalla. Mutta on paljon pelejä, joissa yksi puuttuva nappula vesittää koko pelin. Eikä niitä pelata millään tee se itse nappuloilla ja alustoilla.
Taitava osaa. Ja minä olen tuo, joka on yhdistellyt kahdesta. Pelistä tuli kuin uusi. Ehkä mä ymmärrän jotain lautapeleistä, kun olen jo toista polvea peluuttanut, useilla peleillä. Pitkä historia takana. Ja joo, saa myös haukkua mummoksi, kuten täällä on tapana.
Ja kysynnän ratkaisee se kirpparilla kävijä, senhän näkee sitten miten käy. Ei se iso asia ole heittää roskiin tai ilmaislaariin, jos ei mene kaupaksi. Ostaja päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskiin.
Roskiin, aina vaan kaikki roskiin! Jollain voi juuri joku tietty osa tai nappula puuttua, ja ilahtuu, kun löytyy "varaosan". Näppärä pystyy myös nikkaroimaan itse aika paljon kaikenlaista. On niin paljon pienituloisia, että kierrätys kunniaan!
Täytyy tietenkin laittaa tieto esille puuttuvasta nappulasta.
Pienituloiset eivät osta roskaa eli puuttelisia pelejä kirpparilta. Nyrkkisääntö: älä laita kirpparille mitään, mistä et itse olisi valmis maksamaan
No äläpä höpise. Itse ostin mm vaillinaisen shakkipelin kun nappulat päätyi muuhun käyttöön.
Siinä tapauksessa et ole tarpeeksi pienituloinen, kun sinulla on varaa ostella roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse koonnut yhden pelin noin, ja tulikohan peräti 3.50 euroa yhteensä maksamaan, uusi yli kympin.
Ap haluaa myydä ja päästä eroon, ei se nyt ole tässä oleellista.
No mikäpä siinä, jos tykkäät maksaa siitä, että saat kotiisi turhaa roinaa. Itse laitan ilomielin noin 7€ lisää rahaa tiskiin, jotta saan vain YHDEN pelilaatikon ja YHDET varusteet turhan roskan sijaan. 7€ on mitätön hinta siitä, että kotiin ei tule mitään tarpeetonta pyörimään.
Mitä roskaa sinulle jää, jos kokoat kahdesta yhden toimivan ja täydellisen pelin?
Tee se nappula vaikka karhun kyrpäluusta äläkä itke.
Vierailija kirjoitti:
Ei kirpparille sellaisia mistä puuttuu osia. Järki hoi!
No todellakin voi laittaa mutta puuttuvista osista pitää ilmoittaa. Jotkut osaa hyödyntää pelilautoja ja nappuloita tuunauksessa. Jos sinä et osaa, niin harva on noin avuton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei oikeasti edes ole köyhiä olemassa. Ilmankos Kelan tuet ovat kuuluisia ympäri maailmaa. Ja mitä roskaa on peli, josta vain yksi nappula puuttuu? Kyllä on tosiaan kerskakulutusyhteiskunta meillä, leikkauksiin taitaa olla hyvin varaa.
Ei tarvita kuin pelialusta, niin monesti pahvista voi tehdä ihan omanlaisensa nappulat.
Huomaa, ettet ymmärrä lautapeleistä yhtään mitään. Kyllähän sä saat jonkun pikkulapsille sopivan pelin vaikka itsekin askartelemalla paskartelemalla. Mutta on paljon pelejä, joissa yksi puuttuva nappula vesittää koko pelin. Eikä niitä pelata millään tee se itse nappuloilla ja alustoilla.
Taitava osaa. Ja minä olen tuo, joka on yhdistellyt kahdesta. Pelistä tuli kuin uusi. Ehkä mä ymmärrän jotain lautapeleistä, kun olen jo toista polvea peluuttanut, useilla peleillä. Pitkä historia takana.
Et ymmärrä tarpeeksi, jos kuvittelet, että voit askarrella paskalla minkä tahansa lautapelin. Totta kai lasten pelejä voi puuhastella kuka tahansa, mutta lautapelit ovat paljon muutakin kuin Afrikan tähti ja Muuttuva labyritti jne. Jotain aikuisten stretegiapelejä ei voi edes pelata, jos niistä puuttuu tietty nappula. Eikä siihen vaadita mitään taitoa, että osaa ottaa toisesta Afrikan tähdestä yhden nappulan toiseen Afrikan tähteen :D Sen osaa 1-vuotias lapsikin.
Afrikan tähdestä kun on puhetta, niin lapsuudessa meillä mökki afrikan tähti korvattiin ei millään. Serkku kerran suuttu ja vei nappulan metsään... :D Jos sitä olisi lähtenyt askartamaan niin olisi erottunut muista. Joten päätettiin, että sen vakio paikka oli etelä-arrikassa. Kyllä me silti siitä vielä monet pelit saatiin irti.
Varaosiksi en ostais kirppariltakaan yhtään mitään. Jos pelistä häviää juttuja, ettei voi enää korvata tai pelata, niin sitten suurinosa roskiin. Nappulat, nopat pieni sälä aarrelaatikkoon askartelua varten.
Mitä roskaa sinulle jää, jos kokoat kahdesta yhden toimivan ja täydellisen pelin?
Oletko tyhmä vai tyhmä? Jos kokoat kahdesta pelistä yhden toimivan pelin, jäähän siitä ne kaikki osat, jotka olivat MOLEMMISSA tallella. Pelilauta, pelin säilytyslaatikko, useimmat nappulat jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Afrikan tähdestä kun on puhetta, niin lapsuudessa meillä mökki afrikan tähti korvattiin ei millään. Serkku kerran suuttu ja vei nappulan metsään... :D Jos sitä olisi lähtenyt askartamaan niin olisi erottunut muista. Joten päätettiin, että sen vakio paikka oli etelä-arrikassa. Kyllä me silti siitä vielä monet pelit saatiin irti.
Varaosiksi en ostais kirppariltakaan yhtään mitään. Jos pelistä häviää juttuja, ettei voi enää korvata tai pelata, niin sitten suurinosa roskiin. Nappulat, nopat pieni sälä aarrelaatikkoon askartelua varten.
Meidän Afrikan Tähdessä ainakin oli ylimääräisiä tyhjiä kiekkoja mihin pystyi tarvittaessa piirtämään puuttuvia osia.
Onko se pippeli,puuttuuko esinahka?
Tämä keskustelu selvästi osuu joillakuilla hermoon. En olisi osannut otsikon perusteella arvata, että aihe herättää jopa raivoa.
Ap ei kertonut mikä peli kyseessä. Yksinkertaisiin peleihin voi tehdä omat nappulansa, ja hyvin voi sellaisella pelata. Yksi kotikutoinen peli muiden hienouksien joukossa ei varmaankaan traumatisoi lapsia.
Ja olen usein nähnyt pelejä kirppareilla myynnissä, joissa siis ollut puutteita. Halvalla, mutta kyllä kannattaa kokeilla. Joku voi ilahtua. Kun ei tarvita kuin se yksi etsijä.
Jos viet, saat päällesi huonoa onnea.
AP, kerro jo hyvä ihminen mistä pelistä kyse.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu aika paljon pelistä ja nappulasta. Jos esim. Afrikan tähdestä puuttuu tyhjä nappula, ei sillä ole merkitystä, mutta jos puutttuu Afrikan tähti, pelistä menee idea.
Tyhjään nappiin voi piirtää punaisen tähden.
Olen itse koonnut yhden pelin noin, ja tulikohan peräti 3.50 euroa yhteensä maksamaan, uusi yli kympin.
Ap haluaa myydä ja päästä eroon, ei se nyt ole tässä oleellista.
No mikäpä siinä, jos tykkäät maksaa siitä, että saat kotiisi turhaa roinaa. Itse laitan ilomielin noin 7€ lisää rahaa tiskiin, jotta saan vain YHDEN pelilaatikon ja YHDET varusteet turhan roskan sijaan. 7€ on mitätön hinta siitä, että kotiin ei tule mitään tarpeetonta pyörimään.