Laupelistä puuttuu yksi nappula - kirpputorille vai ei?
Käyttämätön kiva lautapeli mutta yksi nappula puuttuu - kannattaako laittaa kirpputorille edes millään pienellä hinnalla? Jos kirjoittaa siihen tiedon että mikä nappula puuttuu. Vai roskiin?
Kommentit (65)
Hankit sen puuttuvan nappulan ja sitten vasta kirpparille. Ärsyttää kun ihmiset vievät kirpparille pelejä, joista puuttuu joku oleellinen osa.
No riippuu aika paljon pelistä ja nappulasta. Jos esim. Afrikan tähdestä puuttuu tyhjä nappula, ei sillä ole merkitystä, mutta jos puutttuu Afrikan tähti, pelistä menee idea.
Kirpparille ja tieto peliin että yksi nappula puuttuu, usein voi käyttää nappia tms nappulan tilalla!
Jos sen nappulan voi korvata jollain muulla, niin laita kirpparille ja päälle lappu.
riippu pelistä, jos on suostumpi, niin voi olla että joku etsii varaosia omien kadonneidensa tilalle
laitat vain nimellisen hinnan, eli et ilmaiseksi anna, mutta et pyydä edes euroa (toki riippuu pelistä tuo summakin ja sekin, että millainen nappula puuttuu: monet nappulat voi korvata millä vain. meilläkin esim. monopolin yksi kadonnut nappula on korvattu jonkun muun pelin nappulalla)
Vierailija kirjoitti:
Roskiin.
Roskiin, aina vaan kaikki roskiin! Jollain voi juuri joku tietty osa tai nappula puuttua, ja ilahtuu, kun löytyy "varaosan". Näppärä pystyy myös nikkaroimaan itse aika paljon kaikenlaista. On niin paljon pienituloisia, että kierrätys kunniaan!
Täytyy tietenkin laittaa tieto esille puuttuvasta nappulasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskiin.
Roskiin, aina vaan kaikki roskiin! Jollain voi juuri joku tietty osa tai nappula puuttua, ja ilahtuu, kun löytyy "varaosan". Näppärä pystyy myös nikkaroimaan itse aika paljon kaikenlaista. On niin paljon pienituloisia, että kierrätys kunniaan!
Pienituloiset eivät osta roskaa eli puuttelisia pelejä kirpparilta. Nyrkkisääntö: älä laita kirpparille mitään, mistä et itse olisi valmis maksamaan
Vierailija kirjoitti:
No riippuu aika paljon pelistä ja nappulasta. Jos esim. Afrikan tähdestä puuttuu tyhjä nappula, ei sillä ole merkitystä, mutta jos puutttuu Afrikan tähti, pelistä menee idea.
Voihan esim. siihen tyhjään nappulaan piirtää timantin kuvan. Tai hevosenkenkänappulaan päälle jotain, mutta niin, ettei sitä huomaa ulospäin.
Ja noita pelejä on niin paljon myynnissä, että niistä voi koota täydellisen. Ja halvaksi tulee silti.
Vierailija kirjoitti:
Hankit sen puuttuvan nappulan ja sitten vasta kirpparille. Ärsyttää kun ihmiset vievät kirpparille pelejä, joista puuttuu joku oleellinen osa.
Ei haittaa mitään jos se puuttuva pala on mainittu. Sehän näkyy tietysti myös hinnassa.
Voihan esim. siihen tyhjään nappulaan piirtää timantin kuvan. Tai hevosenkenkänappulaan päälle jotain, mutta niin, ettei sitä huomaa ulospäin.
Ja noita pelejä on niin paljon myynnissä, että niistä voi koota täydellisen. Ja halvaksi tulee silti.
Niin, ap voi piirrellä eikä viedä vajaata peliä kirpparille. Harva haluaa ostaa esim. 10kpl vajaata Afrikan tähteä saadakseen "täydellisen" kokoon. Kun ei niillä 10 ylimääräisellä laatikolla ja pelilaudalla jne. mitään tee.
Miksi myisit rikkinäistä tai puutteellista tuotetta kirpparilla? Samoin kuin likaista tuotetta. Kyllä tavaran pitää olla kunnollista ja puhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskiin.
Pienituloiset eivät osta roskaa eli puuttelisia pelejä kirpparilta. Nyrkkisääntö: älä laita kirpparille mitään, mistä et itse olisi valmis maksamaan
No sitten ei oikeasti edes ole köyhiä olemassa. Ilmankos Kelan tuet ovat kuuluisia ympäri maailmaa. Ja mitä roskaa on peli, josta vain yksi nappula puuttuu? Kyllä on tosiaan kerskakulutusyhteiskunta meillä, leikkauksiin taitaa olla hyvin varaa.
Ei tarvita kuin pelialusta, niin monesti pahvista voi tehdä ihan omanlaisensa nappulat.
No sitten ei oikeasti edes ole köyhiä olemassa. Ilmankos Kelan tuet ovat kuuluisia ympäri maailmaa. Ja mitä roskaa on peli, josta vain yksi nappula puuttuu? Kyllä on tosiaan kerskakulutusyhteiskunta meillä, leikkauksiin taitaa olla hyvin varaa.
Ei tarvita kuin pelialusta, niin monesti pahvista voi tehdä ihan omanlaisensa nappulat.
Huomaa, ettet ymmärrä lautapeleistä yhtään mitään. Kyllähän sä saat jonkun pikkulapsille sopivan pelin vaikka itsekin askartelemalla paskartelemalla. Mutta on paljon pelejä, joissa yksi puuttuva nappula vesittää koko pelin. Eikä niitä pelata millään tee se itse nappuloilla ja alustoilla.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ap voi piirrellä eikä viedä vajaata peliä kirpparille. Harva haluaa ostaa esim. 10kpl vajaata Afrikan tähteä saadakseen "täydellisen" kokoon. Kun ei niillä 10 ylimääräisellä laatikolla ja pelilaudalla jne. mitään tee.
Olen itse koonnut yhden pelin noin, ja tulikohan peräti 3.50 euroa yhteensä maksamaan, uusi yli kympin.
Ap haluaa myydä ja päästä eroon, ei se nyt ole tässä oleellista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi myisit rikkinäistä tai puutteellista tuotetta kirpparilla? Samoin kuin likaista tuotetta. Kyllä tavaran pitää olla kunnollista ja puhdasta.
Olen ostanut joskus jopa rikkinäistä kun on tarpeeksi halvalla saanut. Olen nimittäin korjaustaitoinen, osaan ommella käsin sekä koneella. En tietenkään täydellä hinnalla risaa osta mutta joskus pikkuvikaisia löytyy todella halvalla.
No tämähän riippuu ihan siitä onko se puuttuva nappula korvattavissa vai ei!
Laita kirpparille ja kirjoita, että puuttuu.