Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi edes pidän kesälomaa, kun se on pelkkää kotona yksin istumista

Vierailija
22.06.2024 |

Tuntuu aivan turhalta tällainen loma. Ei tämä millään tavalla ole palauttavaa tai rentouttavaa. Stressaavaa vain, kun koko ajan miettii kuinka loma ja elämä mene hukkaan, kun ei ole sosiaalista elämää. Sitten taas töihin yhtä väsyneenä kuin sieltä lomalle lähtiessä. 

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itsekin, miksi edes pidän kesälomaa. Päivät yhtä lasten passaamista ja niiden tappelun kuuntelemista. Ei huvita lähteä reissuun, samaa tappelua sielläkin joutuu kuuntelemaan. Voisin ihan hyvin viettää lomani yksin neljän seinän sisällä. 

Vierailija
22/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan lomalla istuisi yksin kotona nököttämässä. Lähtisin matkalle kiinnostavaan kohteeseen, niin pääsisin kokemaan ja näkemään jotain uutta. 

Olen niin paljon reissannut yksin, ettei ole enää kiinnostusta. Siellä tulee vain entistä yksinäisempi olo, kun ei ole ketään kenen kanssa jakaa niitä asioita ja ympärillä näkee pariskuntia ja kaveriporukoita jne. Hotellin aamupalallakin masentavaa yksin lusikoida puuroa, kun vieressä istuu toisia joilla seuraa. 

ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet yllä ehdotetusta vapaaehtoistoiminnasta? 

Vierailija
24/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun elämä meni noin, ettet oppinut muodostamaan ihmissuhteita? Kuulostaa kyllä kieltämättä hirveälle. Ettei ole ketään, jota kysyä mukaan mihinkään. 

Kerro lisää, kun kerran aloititkin. Mua aina kiinnostaa nämä tapaukset, että on eletty ties kuinka pitkälle aikuisikään eikä ole ystäviä. Miten se on edes mahdollista?

Vierailija
25/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet yllä ehdotetusta vapaaehtoistoiminnasta? 

Se tuntuu työltä. En kaipaa työtä vaan ihmisiä, joiden kanssa käydä kahvilla, terassilla, vaihtaa kuulumisia, viettää vaikka juhannusta jne. 

ap. 

Vierailija
26/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannata kokeilla käydä yksin missään, voisit jopa tulla uusista kuvioista hyvälle mielelle 😬

Vierailija
27/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös, ulos ja lenkille.  Valitus on turhaa, vie energiaa.

Vierailija
28/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mua aina kiinnostaa nämä tapaukset, että on eletty ties kuinka pitkälle aikuisikään eikä ole ystäviä. Miten se on edes mahdollista?"

Ei vain jaksa ketään eikä mitään.

Vierailija
29/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla ei ole sosiaalista elämää?

Ei ole kavereita ja harrastuksieni kautta en tapaa ketään. 

Eikö yhtään sukuakaan? Voisi piipahtaa sukua tapaamaan.

Vierailija
30/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy pyöräilemässä, kerää marjoja metsästä. Tee remonttia kotona. Järjestä kaapit. Käy museoissa. Mene tanssikurssille.

Vierailija
31/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa olla yksin kotona. Ihan parasta. Tai siis koira on kaverina. Mutta lähden kyllä ensi viikolla sukuloimaan, ajattelin käydä myös kaukaisempien sukulaisten luona, joita en ole nähnyt vuosiin. Onko sinulla sellaisia?

Vierailija
32/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää sinua tekemästä yksin sellaisia asioita mistä pidät? Sinä itse?

Esim padelia/montaa muutakin peliä aika vaikea pelata yksin. Itse rakastan padelia ja haluaisin alkaa harrastamaan sitä vaikka päivittäin mutta sos elämää ei ole kuin äitin ja hän asuu satojen kilometrien päässä.

Vierailija
33/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta pakettimatka johonkin, siellä on varmaan kivaa lomaseuraa.

Tämä on pahin painajaiseni.

Yksinkin voi mennä. Voi tavata jonkun yhden. Paljon yksin matkustajia.

Vierailija
34/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin paljon reissannut yksin, ettei ole enää kiinnostusta. Siellä tulee vain entistä yksinäisempi olo, kun ei ole ketään kenen kanssa jakaa niitä asioita ja ympärillä näkee pariskuntia ja kaveriporukoita jne. Hotellin aamupalallakin masentavaa yksin lusikoida puuroa, kun vieressä istuu toisia joilla seuraa. 

ap. 

Olen myöskin suht paljon reissannut yksin ja kyllästynyt siihen. Jäätävä yksinäisyys tällä hetkellä 😭

@ap missäpäin, minkä ikäinen olet? 

Vierailija
35/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. itse aiheutettu ongelma. 

Vierailija
36/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mua aina kiinnostaa nämä tapaukset, että on eletty ties kuinka pitkälle aikuisikään eikä ole ystäviä. Miten se on edes mahdollista?"

Ei vain jaksa ketään eikä mitään.

Oletko ap? Miksi sitten yksinäinen kesäloma on mikään ongelma, jos ei jaksa ketään?? Kuulostaa muuten masennukselta.

Vierailija
37/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on näitä erilaisia kaverinlöytämissovelluksia ja nettisivuja, joiden kautta voi ottaa yhteyttä muihin kaveria etsiviin ihmisiin. Jos asut yhtään ihmisten ilmoilla, niin luulisi sieltä joku löytyvän, jonka kanssa käydä vaikka kahvilla joskus.

Vierailija
38/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule kotoa hakemaan. Turha valittaa seurannpuutetta , jos itse ei ole halukas lähtemään ulos kotoaan.  Siellä voi ihan yksin istua lopun elämäänsä.

Vierailija
39/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan lomalla istuisi yksin kotona nököttämässä. Lähtisin matkalle kiinnostavaan kohteeseen, niin pääsisin kokemaan ja näkemään jotain uutta. 

Itse reissaan myös lähes aina yksin, eikä tuo muidenkaan elämä hotelleissa niin auvoiselta näytä; aamupalalla toisiinsa kyllästyneellä pariskunnalla ei mitään puhuttavaa kännyköitään räpläävät. Toisessa pöydässä kakarat tappelee, äiti tiuskii, stressikäyrä näyttää hällä kasvavan. Minä rauhassa syön aamupalaa ja olen iloinen että voin lähteä ittekseni katselemaan maisemia ja jätän tyypit taakseni kiukkuamaan. Ei tarvitse huomioida että kaveri haluaa kiertää tuntitolkulla shoppailemassa tai vetää kännit jo puoliltapäivin vaan saan tehdä mitä mieleen juolahtaa. 

Vierailija
40/63 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin itsekin, miksi edes pidän kesälomaa. Päivät yhtä lasten passaamista ja niiden tappelun kuuntelemista. Ei huvita lähteä reissuun, samaa tappelua sielläkin joutuu kuuntelemaan. Voisin ihan hyvin viettää lomani yksin neljän seinän sisällä. 

Miksi olet hankkinut lapsia? Missä lapsen isä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän