13-18-v tytöt on nykyään täysin klooneja toisistaan
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nuoret naiset on paljon nätimpiä ja luonnollisempia.
Nykyään osaavat meikata tosi nätisti, eikä ole samanlaista hiustenvärjäyspakkoa joksikin karmeaksi mahongin väriseksi (oli tosi noloa jos oli värjäämättömät hiukset)
Meikkaaminen ja ehostaminen on tunnetusti varsin luonnollista. Apinatkin meikkaa puussa kieppuessaan eikö?
Suomalainen kulttuurihan on hyvin tasapäistävä. Ei saa erottua muista tai joutuu kisuatuksi ja jää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa, ettei pitkät hiukset olleet muotia silloin kun olin nuori, sillä mun äiti pakotti mut leikkaamaan lyhyemmäksi. Mulla oli vielä todella paksut ja hyväkuntoiset pitkät hiukset, jotka näyttivät lyhyessä leikkauksessa aivan karvahatulta. Kukaan kampaaja Suomessa ei ole ikinä osannut leikata mulle nättejä lyhyitä hiuksia, kun mulla on normaalia paksummat hiukset. Jos tuolloin olisi ollut muotia pitkät suorat hiukset, niin en taatusti olisi leikannut!
Mulla on paksut hiukset ja pyörteiset. Olen omalta paikkakunnalta löytänyt 3 kampaajaa, jotka osaa leikata näitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ennen sitten muka laittauduttu samalla tavalla? Kyllä laittauduttiin.
Ei todellakaan ennen nuoret olleet silkkoja kopioita toisistaan.
Kyllä oli. Katsoin joku aika sitten vanhoja luokkakuvia 70-luvulta ja kaikki tuntui pukeutuvan samalla tavalla. Hiuksissakin oli yksi muoti ja vain muutamalla oli hiuksissa eri tyyli. Äidin valokuvissa nuoret naiset 50-luvulla pukeutui just siten, miten muutkin.
Teinitytöt ovat aina olleet toistensa klooneja ja muodin vietävissä. Kuuluu nuoruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Teinitytöt ovat aina olleet toistensa klooneja ja muodin vietävissä. Kuuluu nuoruuteen.
Ihn sama koskee teinipoikia.
Nyt vaan jo paljon alle 10-vuotiaat pukeutuu kuten teinit, lapsuus kadonnut lähes kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan jo paljon alle 10-vuotiaat pukeutuu kuten teinit, lapsuus kadonnut lähes kokonaan.
Tämä on totta. Lapsuus loppuu, kun lapsi menee kouluun. Sit se on vaan puhelin ja some tuosta eteenpäin.
Aikuisemmatkin ihmiset ovat "täysejä klooneja toisistaan". En ihan ymmärrä, miksi noin rajatusta ikäluokasta puhutaan tässä ketjussa.
Ihmiset nyt viihtyvät parhaiten samanlaisten ja -näköisten seurassa. Erilaisuutta kartetaan.
Oman teinin kavereita ja luokkakavereita katsoessa en voi olla samaa mieltä kuin aloittaja.
Tosi monen tyylisiä. Treen keskustan läheltä tämä ryhmä enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä muistan, että monella oli täysin sama tyyli. Toki oli kaikkia emoja, fruittareita, pissiksiä jne., mutte he omissa "lokeroissaan" olivat toistensa kopioita. Nykyäänkin on eri tyylilajeja.
Näinpä, ja sitten näiden viiteryhmien sisällä oli tietysti tyylin kautta määräytyvää hierarkiaa. Mutta ulkopuoliselle kaikki gootit olivat gootteja ja täysin samannäköisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä muistan, että monella oli täysin sama tyyli. Toki oli kaikkia emoja, fruittareita, pissiksiä jne., mutte he omissa "lokeroissaan" olivat toistensa kopioita. Nykyäänkin on eri tyylilajeja.
Näinpä, ja sitten näiden viiteryhmien sisällä oli tietysti tyylin kautta määräytyvää hierarkiaa. Mutta ulkopuoliselle kaikki gootit olivat gootteja ja täysin samannäköisiä
Ennen oli tosiaan enemmän noita lokeroituneita tyylilajeja. Nykyään tuntuu että kaikki ovat samassa lokerossa.
Mutta mutta, mitä määräytyvää hierarkiaa? Itse kuuluin teiniä mustiin pukeutuviin metal-porukoihin, eikä meillä sellaista ainakaan ollut.
Ketä noiden teinien siis pitäisi ulkonäöllään miellyttää? Keski-ikäisiä miehiä?