13-18-v tytöt on nykyään täysin klooneja toisistaan
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla yksilöllinen samalla lailla kuin kaikki muutkin. Koskee muunkin ikäisiä kyllä kuin teinejä...
Muistan, kuinka aikuiset kopioivat toisiaan ollakseen ns. normaaleja. Oli myös ankara elintasokisa. Lapsetkaan eivät saaneet erottua liikaa.
Sitten kiukuteltiin, jos nämä halusivat jotain uutta ja muodikasta omasta tahdostaan. Ei saanut sanoa, että kaikilla muillakin on.
On muuten totta. Minunkin työpaikalla on nyt taas kesätyöntekijöinä samannäköisiä nuoria naisia vaikka kuinka paljon, joita en edes erota toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin on pojatkin. Ja tuoksuvat naiselta hinttarimaisine hajusteineen.
Mitä yhteistä muka on hinttimäisyydellä ja tyttömäisyydellä? Nehän ovat ihan eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkökysymys on yhdentekevä mutta nykynuoret ovat vajaaälyisiä kaikenmaailman idioottimaisine somehaasteineen.
Aiemmin oli ryhmäpaine, porukan käskyttäjät ja tottelijat.
Kyllä. Tyhmiä villityksiä on ollut maailman sivu. Ilman somea.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että minkä ikäiset vaan. Ovatko samoissa ryhmissä tai someissa. Ja tv yms. Missä on oma persoona.
Sellaista ei koskaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Joo kaikilla näyttää olevan valkoiset pellavahousut. Itselläni oli sellaiset 2000-luvun alussa.
Mulla oli ysärin puolivälissä. Ja pellavaliivi.
Vierailija kirjoitti:
On muuten totta. Minunkin työpaikalla on nyt taas kesätyöntekijöinä samannäköisiä nuoria naisia vaikka kuinka paljon, joita en edes erota toisistaan.
Mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ennen sitten muka laittauduttu samalla tavalla? Kyllä laittauduttiin.
Ei todellakaan ennen nuoret olleet silkkoja kopioita toisistaan.
Juupajuu, olivatpas.
Niin ne olivat silloinkin kun itse olin nuori. Kaikilla oli samalla tavalla värjätty tukka ja sivujakaus. Minulla ja parhaalla kaverillani oli monet samanlaiset farkut ja paidat. Samanlaiset kengätkin oli, mutta eri väriset.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkökysymys on yhdentekevä mutta nykynuoret ovat vajaaälyisiä kaikenmaailman idioottimaisine somehaasteineen.
Onpahan helppo erottua joukosta kun ei käytä somea.
Ryhmäpaine olla samanlainen kuin muutkin on kyllä vanhempaa perua kaikkinensa. Pätee aikuisväestöön yhtä lailla. Ihminenhän on perimmiltään laumaeläin.
Nykyään nuoret naiset on paljon nätimpiä ja luonnollisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- pitkät suorat hiukset, jakaus keskellä
- yhyy joku kiusaa
Parempi nykyään nuo luonnolliset hiukset kuin joskus aikoinaan värjäämiset ja kynimiset.
Ei ole.
No, kyllä on. Mitä parempaa on tuhota omat hiuksensa?
Jotka eivät enää kasva?
Niin jatkuva värjäily ja kyniminen varmasti aiheuttaa kasvun hidastumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä?
Joo, näin mäkin olen ajatellut, enkä ole edes yrittänyt oppia niiden nimiä. Hihittäkööt keskenään.
Mutta siis heistä ei tule persoonia niin kuin jostain luonteensa, ulkonäkönsä, sähläyksensä tms perusteella.
Vierailija kirjoitti:
On ne nykytytöt myös todella pitkiä ja hoikkia. Olen katsellut että helposti saisi joka kaupungista koottua Miss Suomi -kisan 10 kaunista tyttöä. Mutta kun ne ei nykyään mene sinne, niin taso on mitä on, ja kadulla tallustaa monia paljon kauniimpia.
Näin on. Kauniita ja raikkaita. Esimerkiksi 2000-luvun alussa oli tunkkaisia meikkejä, tukkaa leikattiin ja värjättiin, laitettiin lävistyksiä jne.
Vaikka nuoret naiset ovatkin pitkälle samasta puusta veistettyjä, niin hyvännäköisiä ovat pääsääntöisesti. Ei mua tuo samismaisuus haittaa.
Ja kuten antiikin Roomassa sanottiin viisaasti: pimeässä kaikki naiset ovat yhtä kauniita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ennen sitten muka laittauduttu samalla tavalla? Kyllä laittauduttiin.
Ei todellakaan ennen nuoret olleet silkkoja kopioita toisistaan.
Oli ainakin ysärin lopussa, kun minä oli yläasteella ja 2000-luvun alussa, kun olin lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään osaavat meikata tosi nätisti, eikä ole samanlaista hiustenvärjäyspakkoa joksikin karmeaksi mahongin väriseksi (oli tosi noloa jos oli värjäämättömät hiukset)
Vierailija kirjoitti:
Yhtä luonnollisia kuin muovikassi.
Joo kaikilla näyttää olevan valkoiset pellavahousut. Itselläni oli sellaiset 2000-luvun alussa.